@Santeria @Merel @Pantalones @Damnatio Dankjulliewel! Bij (ookal) gebrek aan een stampotstamper ga ik dan toch maar voor de koeltip van Merel!
Cocktails drinken bij Dogma
Like voor de herkenning.
Hoezo onze generatie is dat een generatie ding dan? Ik reed 1 straat verder naar de postbus en heb een schouderblessure waardoor de gordel omdoen pijnlijk is dus ja ik reed zonder gordel. Mn auto had nog niet eens gepiept
Nahjah mijn opa vindt gordels onzin en doet het alleen om als ik daar specifiek om vraag. Waarschijnlijk doordat er vroeger geen tot weinig gordels in auto’s zaten.
Ik denk dat het voor deze generatie gewoon normaal is ook door het piepje irritant is. En ik denk omdat we het belang van veiligheid inzien. Ook een straat verder.
Ik denk dat het blijkbaar niet normaal is want het was een verkeerscontrole gericht op het dragen van gordels. Aldus de agent.
Mijn broer draagt nooit een gordel. Mijn oom ook niet en als zij in een auto met piepjes zitten trekken ze de gordel achter hun stoel om hem alsnog in te klikken.
Ook altijd tegen hun gezegd dat boetes voor hen zijn en ik niks betaal want ik vind het gewoon onverantwoord
Mijn oom had een gordel om en is toen in de sloot gereden. Hij kreeg hem zelf niet meer af (lag op z’n kop) een omstander heeft hem kunnen redden en zijn gordel afgedaan.
Dat is 20 jaar geleden en hij rijd nooit meer met gordel.
Als die omstander er niet was geweest had hij het niet overleefd erdoor
Je moet eigenlijk ook zo’n noodhamer/gordelsnijder binnen handbereik hebben in je auto.
Maar de kans om in die situatie te belanden is aanzienlijk kleiner dan de kans dat je ineens moet remmen, iemand je ramt of iets anders waardoor je met hoge snelheid door je voorruit komt te vliegen.
Gelukkig kan hij dan de volgende keer dat hij in de sloot rijdt overlijden met z’n kop door de voorruit voordat hij verdrinkt, lijkt mij ook een prettigere dood.
Sorry, ik snap dit soort mensen echt niet, maar gelukkig doen ze alleen zichzelf er kwaad mee.
Ik stap zelf ook wel eens gewoon in en denk dan na een stukje pas “ohja die gordel” en achterin doe ik hem al helemaal niet om.
Sorry not sorry
Oh ik draag ook gewoon altijd een gordel hoor. Ben veel ste bang om door de voorruit te vliegen.
Maar mijn oom is er erg stellig door geworden, snap ik ook wel
Ja ik begrijp ook wel dat mensen geen gordel (willen) dragen maar ik wil gewoon niet op mijn geweten hebben dat mócht ik een ongeluk krijgen dat de andere dan door de ruit vliegt omdat die de gordel niet wou dragen…
Ik weet ook niet hoe het nu zit maar gordels moet je wel makkelijker los kunnen krijgen toch?
Ja prima
Het is trouwens in veel landen ook helemaal niet gebruikelijk. Weet nog dat ik elke keer door de mand viel als Europeaan als ik weer eens tevergeefs op de achterbank greep naar een niet-bestaande gordel. Zit er bij mij echt ingeramd.
Met zo’n mesje wel.
Ik heb toen een cursus gevolgd als je met je auto op z’n kop beland hoe je dan je gordel los moet krijgen.
Is best leerzaam
Wij hebben een paar oldtimers en die hebben ook geen gordel achter in.
Mag ook gewoon blijkbaar
Hey toevallig ik ook! Ik lees stiekem even mee haha
Ik probeer gezond te eten maar van vezels word je echt een schijtwijf
Groetjes vanaf de wc. De zon schijnt hier heerlijk
Haha ja dat accepteer ik wel maar als je zegt dat geitenkaas naar zeep smaakt dan heb je het niet eens geproefd en lul je maar wat lijkt me.