Wat je even kwijt wil #32

Ziek is ziek. Als je echt niet in staat bent om te functioneren hebben ze er toch ook niks aan als je er bent? Gewoon ziek melden hoor als je echt griep hebt! Beterschap! :four_leaf_clover:

Jaaa ik vind dit zo treurig.

1 like

Ja je hebt ook gelijk hoor! Ik moet gewoon maar even over die drempel en inderdaad, ze hebben nu niks aan me. Dankjewel!

1 like

Ik heb zometeen een massage en vind het ergens wel spannend ofso. Eerste keer dat ik dit doe.

2 likes

Zachte ondergrond (tapijt oid) toevallig? Want dat maakt vaak verschil.

Hier nog een. Baal er ook onwijs van. Er is ook iets wat ik echt morgen moet doen, dus als ik morgen niet kan werken moet ik iemand anders het stapje voor stapje laten doen (onduidelijk sorry, maar het is iig niet iets blindelings overgenomen wordt en kan ook niet wachten). En daar heb ik nu al stress van. :+1:t3:

Je kan altijd even de politie bellen voor de zekerheid? Misschien kan de wijkagent even komen kijken. Kan geen kwaad denk ik!

Same, ik ben zó stom geweest om een Zara jas niet te kopen, echt spijt van. Online niet meer beschikbaar en dacht wie weet zie ik de jas in Antwerpen nog hangen. Nou daar was het gister een grote beestenbende, niet te doen

1 like

Ahw nee, zo sneu van meneer Aart. Wat een verdrietig bericht. Jeugdsentiment hoor. Meneer Aart die verslag deed van de intocht vroeger.

3 likes

Ben je nu sarcastisch :sweat_smile:?

Want ja…dat kan.

1 like

Jazeker. Stel je kan bovengemiddeld goed leren en wordt op school en daarbuiten nooit uitgedaagd. Je ontwikkelt nooit de emotieregulatie skills die andere mensen ontwikkelen wanneer ze als kind hun best moeten doen, ergens voor moeten knokken, ergens in moeten vastbijten, want het is niet nodig. Hetzelfde geldt voor cognitieve skills als plannen en vooruitdenken, ook niet nodig.

In het schoolsysteem kom je op alleen je leervermogen een heel eind. Maar er komt een punt in studie of carrière dat je die emotieregulatieskills toch nodig hebt, maar op dat moment is er helemaal geen systeem meer om je heen die je hierbij helpt. Laat staan begrip voor het ontbreken ervan.

En dat is, als je niet al op een eerder punt in je schoolcarrière bent uitgevallen vanwege de verveling, frustratie, en alles wat daaruit voort kan vloeien.

Dus ja, zeker dat iemand als Simone zonder de juiste omgevingsfactoren als glazenwasser kan eindigen, of depressief in de bijstand.

3 likes

Ben in de dans gebeuren en heb gelijk weer zon zelfverzekerd " WAT DE FUXK DOE IK HIER" Gevoel.

2 likes

Nee denk dat @Bertie hier mee zegt dat niet elke hooggeleerde content is met de baan/studie die ze doen/hebben gedaan, maar een wat “lagere” baan misschien wel leuker vinden.

Een oudoom van mij is bijvoorbeeld hooggeleerd arts maar kwam er na een aantal jaar achter dat hij liever in een vrachtwagen zit. Dit is hij toen ook gaan doen, en werd x10 gelukkiger.

Edit :

Wat @Higgs_boson zegt kan natuurlijk ook.

Ik denk dat ik veel minder gelukkig word van mijn baan dan ik dacht. En nu ik zowel werk als studeer, valt het me allemaal nog zwaarder. Ik merk gewoon een vorm van zelfsabotage de afgelopen tijd. Deadlines haal ik maar net of niet , en ik kom er niet eens door in de problemen. Over een paar maanden is mijn functioneringsgesprek. Hoewel ik al die tijd tegen mijn leidinggevende heb gezegd dat ik mijn toekomst bij mijn huidige werk zie, ben ik tot de conclusie gekomen dat dat helemaal niet zo is en dat mijn werk mij helemaal geen energie geeft. Ik hou zo veel van mijn collega’s en als ik er ben vind ik het fantastisch om te lachen en het gezellig te hebben. Als ik thuis ben, heb ik echter helemaal nooit zin om te gaan werken. Werk ook onder fantastische voorwaarden, maar juist omdat alles er omheen zo goed is, heeft het bijna 8 maanden geduurd om te beseffen dat ik hier niet gelukkig van word en het werk mij alleen maar stress oplevert terwijl ik het wel kan en het niet moeilijk is. Heb ook al stiekem kleine plannen voor wat ik wil gaan doen als mijn contract afloopt. Ik houd de baan nog even aan omdat ik natuurlijk gewoon vaste lasten heb lopen en mijn studie. Maar ik ben opgelucht. Ik ga weg.

4 likes

Oeeh ik loef deze dans.

Kan niks leuks vinden online mbt kleding. Het is het steeds net niet.

Balen, hopelijk kan er bij jou ook een oplossing gevonden worden!

Ik las dat over mijn lijk terug is. Vind dat altijd zo’n indrukwekkend programma. Ben benieuwd hoe lang ik het droog ga houden.

Waar vind ik leuke betaalbare eettafels?

Een beetje leuke kosten echt al behoorlijk wat.

Probeer sowieso even bij V.id.a XL. Neem aan dat je Ik.ea waarschijnlijk al gecheckt hebt?