Wat je even kwijt wil #33

Ik heb morgen een 2e sollicitatie gesprek maar het bedrijf ligt op 50 minuten reizen van mijn woning af buiten de spits. Het gaat om een functie voor 40 uur en ik zal altijd in de spits moeten reizen waarschijnlijk dus ben meer dan 2 uur per dag onderweg. Zouden jullie deze baan aannemen aks het word aangeboden of niet?

Ja! Ik heb nu al 3 jaar een vergelijkbare reistijd en ik vind het echt prima vol te houden!

Ik heb hetzelfde qua reistijd en door de spits kan een enkele reis wel 1 uur en 15 minuten worden. Mijn werkgever is gelukkig heel flexibel, ik kan sochtends eerst thuis werken en dan na de spits pas naar kantoor vertrekken. Op deze manier vind ik het vol te houden, anders niet. Kun je nog wel overleggen over flexibiliteit of is dat echt een no-go? En is dit echt je droombaan?

Is best te doen hoor, je moet er even een ritme in vinden!
Ga je met de auto? Of kan je ook met OV?

@Wonderland @floreales ik ga met de auto en het is gelukkig een snelweg plus randweg die ik moet hebben. Er was nog wel te spreken over werktijden dus dat ga ik nog afwachten. Het is niet mijn droombaan maar wel een grote opstap naar de richting die ik graag op wil

1 like

Ik ga bij carnaval denk ik een weekend weg
 sprsme heeft treinvakanties in Nederland!

1 like

Nou ik wil
 weg!! Maar sprsme vraagt 500 euro in het carnavalsweekend voor 3 nachtjes hotel. Kan ik goedkoper krijgen via airbnb :joy:

Ik zou het alleen doen als je een dag thuis mag werken of alle dagen buiten de spits mag gaan rijden. Vergis je er niet in, je wilt waarschijnlijk ook een kwartier minimaal van te voren aanwezig zijn en niet diegene zijn die op stipt de eindtijd het gebouw uitrent.

Ik heb 4,5jaar lang dat gereden en het was de hel, hoe gemotiveerd ik ook was. Elke ochtend (behalve vrijdags) om 7u wegrijden om om half9 te beginnen tot 17u, en dan weer terugrijden om uiteindelijk om 18:30u (en donderdagavond was echt de hel) thuis te komen en dan begint je avond pas: eventueel boodschappen doen, koken, wat leuks doen misschien. En niet te laat maken want volgende dag moet je alweer om 7u wegrijden.

1 like

Ik heb mijn zus een klein cadeau gestuurd voor Valentijn en ben echt zo benieuwd of ze doorheeft dat het van mij komt. Hoop het wel want dan kunnen we het samen op eten. :joy:

2 likes

Zo, ik had die docu van Famke Louise over bont een beetje onderschat :mask::sneezing_face:

Over bedankjes voor huisartsen gesproken: hoe doen jullie dat? Mijn huisarts is ook geweldig maar ik zie hem niet zo vaak en een afspraak maken om te bedanken lijkt me niet handig. Maar verder weet ik niet hoe ik em kan bereiken eigenlijk.

Ik heb vanmiddag in een opwelling gesolliciteerd voor een stage aan de andere kant van de wereld. En ik kreeg zojuist een mailtje dat ze een gesprek willen
 Dit was niet de bedoeling

41 likes

Persoonlijk vind ik het wat teveel van het goede om je huisarts te gaan bedanken en al helemaal met een cadeautje. Je geeft toch ook geen cadeautje aan de kapper die je haar goed geverfd heeft? Of aan de telefoniste die je zo goed te woord gestaan heeft? Of de beveiliger die die dronken jongens uit de kroeg hield?

Hij/zij krijgt er toch voor betaald om je te helpen/adviseren en als diegene dat met extra toewijding doet is dat heel fijn, maar dat hoeft toch niet uitgedrukt te worden in een cadeautje?

5 likes

Ben geen huisarts maar een klein cadeautje vind ik best leuk. Grotere cadeautjes zou ik wel problemen mee hebben maar meestal geven mensen een aantal chocolaatjes ofzo en dat vind ik vooral heel lief.

Oke thats it ik word huisarts!

Voordat je nu denkt nahh Soy. Peor dat kan jij niet zomaar. Een vriendin van me was laatst bij haar huisarts en t was een nieuwe dude vgm liep hij stage ofzo. En hij heeft gewoon alles gegoogled via thuisarts punt nl!!! Nou dat kan ik ook wel.
Paaseitjes here i come

ik neem dokters en huisartsen heel serieus hoir. Dit was gwn een bizarre situatie

8 likes

Hey ik moest laatst aan je denken, ik zie nu dat je al een paar dagen terugbent, leuk!

1 like

Wow ik stelde een vriend (die ik al een jaar niet heb gesproken) voor om weer eens te chillen en hij stelde morgen voor en we kunnen gwn allebei!! Echt ongehoord tegenwoordig dit soort spontaniteit op een vrijdag/zaterdag avond :biggrin:

7 likes

Nou ik ga geen auto voor hem kopen maar ben wel oprecht heel blij met hoe ik geholpen ben/word. En ja daar krijg je gewoon salaris voor maar een blijk van waardering is toch supertof?

5 likes

Ik zou de volgende dag in paniek bellen “THUISARTS ZEGT DAT IK NOG MAAR EEN WEEK TE LEVEN HEB”

1 like

Nou top helemaal zin in! Limburg moet ik zijn he? Ben nog even oevenen op mn accent maar de rest gaat helemaal lukken.

2 likes