Wat je even kwijt wil #33

Oh ik ben echt even trots op mezelf! Ik heb nu dus 6 jaar mn rijbewijs. De eerste maanden zelf rijden vond ik vreselijk, ik zat zo gestresst in de auto dat mn vriend een automaat voorstelde en ik was in de wolken zo blij. In een schakelauto rijden wakkerde echt bijna rijangst aan, zo erg. Vijf jaar lang helemaal happy in die automaat maar die ging stuk en op dit moment ff niet de middelen voor direct een nieuwe. Nu heeft mn vriend een auto dus erg veel haast heeft het niet, onhandig is het soms wel. En nu na anderhalve maand was ik er zo klaar mee (voelde me echt aan huis gekluisterd) dat mn vriend me ‘rijles’ ging geven in een schakelauto. En hoewel de eerste paar keer wegrijden wat oma achtig ging, rij ik op dag 2 er al best ontspannen in WOW. Heb er zelfs lol in eigenlijk. Dus trots op mezelf want ben echt een schijtlijster haha. Die eerste maanden met rijbewijs was alles bij elkaar gewoon teveel, maar nu na een paar jaar ervaring hoef ik eigenlijk niet meer zo na te denken over veilig rijden. Dus kan ik me beter concentreren op het schakelen blijkbaar :star_struck:

28 likes

Ik kan alleen swipen op het Engelse toetsenbord.

Oja, toch nog steeds alleen Engels he? Jammer, ik dacht dat-ie nu eindelijk beschikbaar was in het Nederlands, maar toen vond ik dit:

En hoe werkt het nieuwe swipe-toetsenbord?

Apple kondigde voor iOS 13 en iPadOS ook een swipetoetsenbord aan waarbij je van letter naar letter veegt om supersnel te typen. Ook een functie waar veel mensen naar uit hebben gekeken. Hiernaar zul je echter tevergeefs zoeken: het swipe-toetsenbord is op dit moment niet beschikbaar voor het Nederlands. Op dit moment is ook niet duidelijk of en wanneer dat wel het geval is.

Ja echt vet jammer. Was toen ook met dat voorspellend typen. Duurde zolang voordat dat in het Nederlands werd gelanceerd. Z

Ja, jammer!

1 like

Ik werd net ingewerkt door een of andere hoge pief in een lab en was met steriel werk bezig, voel ik in m’n achterzak dat ik vier keer gebeld word. Ik helemaal stressen want ik kon niet echt stoppen en ik word NOOIT gebeld en al helemaal niet midden op de dag, dus ik dacht echt dat m’n oma overleden was ofzo. Ben ik dus in 10 minuten gebeld door de NRC, Kamer van Koophandel en twee keer door een random Amerikaans nummer??? Hoe dan???

7 likes

Ik zat daar toevallig net in te kijken, ik bak bijna nooit dus moet wel iets foolproofs hebben haha. Klinkt heerlijk trouwens!

1 like

En wie word er ziek?
Maar goed dat ik genoeg chocolade in huis heb om mezelf mee te pamperen.

1 like

Jaa dat zou best kunnen. Ik probeerde Nederlandse woorden te swipen op het Engelse toetsenbord, maar is toch niet zo’n succes hahah. Terwijl typen geen probleem is.

1 like

Oh wat mega kut!!! Jullie handtas, of de tas met kleren? Echr super rot zeg :frowning:

Nog erger, een gitaartas met dure onvervangbare gitaar en laptop. Pff zo zo klote dit

Vandaag heb ik een dagje meegekeken met @KipTokTok op haar werk en dat was echt heel leuk. En aan het einde noemde Tom Egbers ons songfestivalmeisjes. Dus, die zit in de pocket :sunglasses:

6 likes

Memorabele afsluiter wel :face_with_monocle:

2 likes

Het ruikt hier naar tonijn en dat vind ik toch wel een beetje een dubieuze geur voor in een trein. Niemand eet een broodje tonijn ofzo.

1 like

Weet iemand iets te eten met champignons? Koop ze steeds maar kan ze ook steeds weggooien omdat ik er niks mee weet. Zonde. Wil ze niet in een random rode pastasaus doen dit keer. Weet iemand iets lekkers/beetje aparts ermee?

Een curry maken? Of champion soep maken?

1 like

In een quiche? Of in zn geheel bakken met knoflookolie

1 like

Tonijn

5 likes

Curry’s eet ik ook al geregeld en vind daarin champignons niet zo lekker, zo zompig :grimacing: Soep hmm ja te veel honger voor :stuck_out_tongue:
@Luzarl Geen oven helaas :weary: Misschien gooi ik ze wel in de airfryer, kijken of het er soort van gegrilld uitkomt :’)

1 like

Wokken met noodles/rijst. Daar pleur ik altijd al mijn kliekjes bij (brocolli, courgette, paprika, ui etc etc).

Of bakken met kipdijfilet kebab en paprika. Turks brood erbij en sausje.

Edit: in de airfryer (“frituurmandje”) samen met blokken courgette, paprika en rode ui en eventueel krieltjes. Beetje kruiden eroverheen strooien. 15min op 180gr! :ok_hand:t3:

2 likes