Wat je even kwijt wil #33

Gefeliciteerd! Ik ook :slight_smile:

2 likes

Ik heb nu een hele saaie cursus en ik kom er achter dat ik gewoon in mijn middelbare school modus ben blijven hangen. Wil steeds vragen: moet ik dit kennen voor het examen?

Waarom denken mensen dat je nu opeens wel 8 uur achter elkaar kan luisteren zonder opdrachten tussen door en op de middelbare school was het wel bekend dat het niet werkt

4 likes

Ik had een afspraak bij de swapstore omdat mn fiets echt hele kutte geluiden maakte en helemaal niet chill meer fietste. Was ff bang dat hij het bij de winkel perfect zou doen maar gelukkig hoorde ik die herrie direct toen die gast erop ging fietsen en hij hoorde het ook. Enige wat hij zei was: Nou dit zijn HELE rare geluiden, ik ga je een andere fiets geven.

Olé

3 likes

Ik ga even een middagdutje doen.

1 like

Hahah ja precies dat stukje, zo chill

1 like

@grace @Zemraluani typisch Jeroen.

4 likes

Ik was even naar badges aan het kijken en er zijn 396 mensen met de Devotee badge. Dan heb je 365 dagen achter elkaar op het forum gekeken, zonder een dag te missen (als ik het goed begrijp). Ik heb het forum 461 dagen bezocht maar heb niet eens die van 100 achtereenvolgende dagen. Best bijzonder eigenlijk hoeveel invloed dit forum heeft op het dagelijks leven van veel leden, sta ik nooit zo bij stil. Toch leuk, ons digitale dorp.

2 likes

Verkopen ze geen Acne kleedjes voor op de bank? Of is die sjaal dat al. :thinking:

1 like

Ik zal dat ook wel zijn. Vind het eigenlijk niet confronterend dat het internet een deel is van je dagelijks leven. Of je nu dagelijks je mail checkt en ook even forumt, het zijn tamelijk normale bezigheden. Oké voor de jongere generatie niet, die leven van Whatsapp en TikTok.

Zit nu toevallig in een bus die langs mijn geboortestraat rijdt, vraag me vaak af hoe mijn leven eruit zou hebben gezien als ik daar volledig was opgegroeid.

Ik heb hier maar 100 dagen onafgebroken gezeten, maar ik verslijt accounts sneller dan André Hazes junior aan geliefdes.

6 likes

Ja ik dacht ook al, wat voor badge zou ik wel niet hebben voor Whatsapp, of Firefox. Ook wel Facebook en Instagram denk ik. Maar dat zijn zulke massale dingen, dit forum is door een paar mensen gemaakt in hun vrije tijd. Dan vind ik het toch leuker dat het zo’n succes is. En ja ik weet ook wel dat bijna iedereen van Egf komt, iets dat al bestond. Maar toch haha

2 likes

Doet me denken aan net dat iemand opmerkte dat Apple laptops zo duur zijn. Als ik iets dagelijks gebruik en vaak 6+ uur en dat 9 jaar lang dan werd die prijs ook naderhand wel weer enigszins normaal gevonden.

2 likes

Ik denk wel vaak dat de mensen van 25-35 (neem de marge even ruimer als je er niet in valt) echt iets missen als ze het forum niet kennen. Ik leer hier zoveel en ben hier echt wel uit mijn christelijk boerendorp bubbel gekomen. Zo goed om andere meningen/opvattingen te lezen en ik vind het een hele fijne manier om een beetje op de hoogte te blijven. En nog leuker dat het forum met ons meegroeit! Van rebelse 16-jarigen nu toch allemaal wat ouder en weer hele andere onderwerpen dan toen.

30 likes

Grappig om te lezen. Anderzijds kan het voor anderen gewoon een extensie zijn van hun bestaande bubbel en juist verdraagzaamheid of een kans op meer inmenging met andere ‘groepen’ verkleinen, omdat je hier al (veel) tijd aan besteed. Dat je juist nog minder zin hebt om met bepaalde groepen om te gaan.

2 likes

Ik denk dat het er voor mij mee te maken heeft dat ik weinig buiten kom of in real-life contact heb door lage belastbaarheid en het forum is voor mij echt een mogelijkheid om in contact met ‘de wereld’ te staan, hoewel ik thuis op de bank zit :grin:

4 likes

Hoppaaa ik heb vakantie, vanaf morgen barst het feest los :heart::yellow_heart::green_heart:

13 likes

Hoezo doet wat ik zei je daaraan denken? Heb zelfs trouwens ook een (dure) laptop met goede specificaties, waarvan andere mensen zich misschien afvragen waarom ik dat nodig heb (ik doe niet aan heavy gaming of videobewerking ofzo). Maar ik geef mijn geld ook liever uit aan iets dat ik zo vaak gebruik. Maar goed als de prijs van dingen alleen bepaald zou worden door hoe vaak je het gebruikt en hoe belangrijk het voor mensen is dan zouden mobiele telefoons ook wel een ton kosten ofzo.

Toen ik langere tijd uit de running was en het hoogtepunt van mijn week een bezoekje aan de lokale Albert Heijn net voor sluitingstijd, was dit ook mijn portal naar wereldse vrouwen.

4 likes

In de zin dat bij dat andere voorbeeld men ook soms ook denkt ‘ooh wat veel / zonde van je tijd’, maar dat het naderhand toch best normaal is dat je hier veel aan besteed. Als je er iets langer bij stil staat.

Oh ja ik vind het forum ook totaal niet zonde van je tijd hoor. Ik vind het nuttiger dan veel andere dingen waar mensen nog veel meer tijd aan besteden. Ook al gebruik ik het ook wel om dingen uit te stellen. Maar dat is meer mijn probleem haha

1 like