Wat je even kwijt wil #33

ja, dat klopt, maar om kinderfoto’s van forummers te sturen vond ik een beetje ver gaan haha. Ik wil liever een anoniem RGK

m’n snapchatstreak van 407 dagen was weg en toen ben ik bij snapchat gaan faken dat het hun fout was en nu hebben ze 'm teruggezet

14 likes

Geen idee of er hier iemand is die er verstand van heeft… maar worth a shot
Ik huur sinds een paar weken een nieuw appartement. Hier zit een 30-jarige badkamer keuken/wc/badkamer in. Nu hebben ze me aangeboden deze te renoveren tegen huurverhoging.
Aannemer is dus langsgeweest en ze belden net wat de maandelijkse huurverhoging dan zou worden: €200!! :scream: Bijna alle woningen in dit complex zijn al gerenoveerd zo’n 5 jaar geleden en zij betalen €100 meer. Ik krijg eenzelfde keuken/wc/badkamer als bij deze woningen. Mogen ze mij dan €100 meer vragen? :sob: O ja het is dus vrije sector…

@Flamoes studeert rechten dus misschien weet zij het?

1 like

Het klinkt heel onredelijk… ah wat naar. Als andere buren slechs 100 euro verhoging krijgen voor precies dezelfde badkamer. Misschien even langs het juridisch loket? Het lijkt mij dat ze niet meer dan 100 euro kunnen vragen als de aanpassingen precies aansluiten bij wat de andere huurders hebben.

1 like

Ja ik was echt verbijsterd. Heb dit ook tegen die man gezegd maar kreeg echt vage reden te horen. De vorige woningen waren door de vorige eigenaar gerenoveerd en op projectbasis :woman_shrugging:t3:
Juridisch loket ga ik inderdaad eens naar kijken, goede!

1 like

Ik weet echt niks van huurrecht helaas. :slightly_frowning_face:

1 like

Mijn moeder wordt 60 en mijn broers en ik maken een fotoboek met 60 foto’s: van elk jaar 1. Nu zit broer 1 in NZ en broer 2 in Amerika dus ik maak het alleen (maar thanks for the effort bro)

Maar ik geniet ZO van de foto’s van mijn moeder van vroeger en ik wil ze steeds aan iedereen laten zien. Maar mn broers slapen en het is verrassing voor mama. Wat een kwelling :(((((

17 likes

Ik voelde me vanochtend vet gezond met m’n havermout, wortels, bloedsinaasappel en rijstwafel, maar nu lunch ik met nibbits (geinfluenced door @Pantalones)

14 likes

Jammer! Wel bedankt voor het reageren :blush:

Ik heb mn moeder succesvol kunnen illustreren wat een Rob Geus Kind is en ze deelt de antipathie. Ze stuurt zelfs spontaan roloog emoticons, dat is een primeur :+1:

8 likes

Ga je wel zeggen dat je het gesprek opneemt?

Oh geeft niks! Goeie! De cake batter was echt goddelijk en de cookie dough ook, maar denk dat dat ook heel erg afhangt van de topping die je neemt! Je kan het zo gek maken als je zelf wil incl sauzen maar ik had alleen nootjes en dat was heerlijk!

1 like

Ja klopt dat weet ik. Maar alsnog wel zo netjes om het vooraf even te melden.

3 likes

Het is voor mij al een tijdje geleden, zou zeker even informeren bij het juridisch loket.

Sowieso is het van belang om te kijken of er sprake is van groot onderhoud of echt renovatie in de zin van woningverbetering. Ik weet niet wat er allemaal anders wordt in de badkamer?

Het enige wat ik nu zou kunnen bedenken: de huurverhoging is vaak oa afhankelijk van de kosten (die lagen mss lager bij je buren want groter aantal woningen tegelijk en op projectbasis) en eventuele subsidie die de verhuurder krijgt. Ik zou zeker even informeren waarom dat verschil zo hoog is, want vind het nogal fors.

1 like

Ik schrik me de tering, er komt ineens geluid uit m’n keuken alsof er iemand iets staat te zagen.

Maar ik was vergeten dat ik m’n broodbakmachine aan heb gezet en die ging nu na het rijzen weer verder met het programma.

11 likes

Dankjewel voor je antwoord! Ik ga inderdaad even langs het juridisch loket. De huurder gaat nu op de mail zetten wat de renovatie per ruimte extra kost. En ook nog even checken hoe het zit dat de andere woningen €100 meer betalen. Maar dat was door de vorige eigenaar zo bepaald zei hij, dus daar kon hij niet veel mee. Maar dat is niet helemaal waar, want ik had het over de nieuwe huurprijs voor deze gerenoveerde woningen die drie maanden geleden nog zijn verhuurd. Niet de huurprijs van mensen die er al jaren zitten en een gerenoveerd appartement hebben, die zullen inderdaad nog veel minder betalen…

En het gaat dus om een renovatie! Badkamer heeft nu bad/wastafel. Krijgt aparte douche, bad en wastafel. En zo’n chique verwarming zeg maar :crazy_face:
Keuken is nu simpel, alleen keukenblok en wastafel. Rest moet je zelf regelen. Bij renovatie zou je dan extra keukenblok krijgen met keramische kookplaats, ingebouwde koelkast, diepvries, vaatwasser en oven.
Dus wel echt 10x beter, maar €200 per maand lijkt me wel echt veel… :face_with_raised_eyebrow: maar dus vooral omdat ik hetzelfde krijg als de rest :woman_shrugging:t3:

Wat een leuk cadeau! :blush:

1 like

Fijn, denk dat ik het ook eens ga proberen dan!

Yesss verkoudheid is eindelijk voorbij dus vanavond ga ik babyneefje knuffelen!

4 likes