Voor wie geïnteresseerd is; volgens mij is mn probleem met-collega-die-alleen-over-zichzelf praat opgelost, wel anders dan verwacht. Had eigenlijk een net alternatief willen kiezen zoals @Krabsalade suggereerde of lekker duidelijk zoals @Soy.peor adviseerde, maar dat lukte niet.
Hij overviel me in de gang toen een client niet kwam opdagen (dat had ie gehoord omdat ik het tegen iemand anders zei) dus hij ging er wel vanuit dat ik tijd had en hij zei: hoe was je weekend om vervolgens niet te luisteren of ik een antwoord gaf terwijl hij al begon over dat hij nog steeds herstellende was van zijn eigen weekend. Ik kwam er gewoon echt niet tussen. Hij loodste me ook ergens naar zijn kamer om rustig te kunnen praten en ik stond in die kamer en ik kreeg opeens het besef dat ik ook precies wist hoe dit ging verlopen: eerst een stuk waarin hij low key de held is/iets tofs heeft gedaan, daarna een stuk waarin hij subtiel laat weten hoeveel vrouwen nog steeds in hem geïnteresseerd waren en dan hoe laat hij thuis was en ik dacht NEE ECHT GEEN ZIN IN. Dat dacht ik ook half hardop waardoor ik soort van opstond uit de stoel, Half verbaal/ half onverstaanbaar mijn gedachte mwwwGWEEN ZIN IN afmaakte en vervolgens doei ik moet gaan. Het was super ongemakkelijk en niet half zo kalm en eloquent als ik had voorbereid. Maar ik heb zn ego denk ik wel gekrenkt want hij is gisteren en vandaag niet meer langsgekomen en normaal doet hij dat toch wel twee keer per dag om de nieuwste stand van zijn eigen coolheid even door te nemen. Dus vooralsnog: matige uitvoering, maar wel gewenst effect.
Ik dacht dit ook, dat het heeel zwaar ging worden enz. En ja, het weekend is snel om. Maar de werkdagen gaan ook zo enorm snel. Verveel me geen moment en soms denk ik dat het half drie is en dan kijk ik op de klok: is het 5 uur ofz. Haha lang verhaal maar mijn punt is voornamelijk dat het allemaal vanzelf went!
Koop van die gouden verf om ze aan elkaar te lijmen zoals Japanners doen. Of vindt ze dat niet mooi?
Hahaha Bye bye Gerard en zn saaie kids.
Hmm afgesproken met een vriend (dezelfde die zich vorige week verslapen had) eigenlijk voor een kop thee, maar hij stelde later voor samen te eten. Daarna niets gehoord, appjes komen niet aan, telefoon wordt niet opgehangen. Het is nu half 7 en ik heb honger.
- Zelf eten halen
- Geef het nog een kwartier en haal dan eten
- Geef het nog een half uur en haal dan eten
- Geef hem alle tijd die hij nodig heeft
- Anders
0 stemmers
Thanks! Hij belt net gelukkig! Ben al maar wel een beetje gaan eten
Zooo’n chille dag gehad. Lekker naar een wellness geweest. Telefoon in een kluisje geflikkerd en hele dag genoten van zwembaden, sauna’s en eten.
Heb 2 keer Mac Donalds besteld gisteravond haha.Voor lunch braaf boterhammen meegenomen (zie je die blikken al voor je als ik een portie kipnuggets zou opwarmen in de magnetron haha).
Heel herkenbaar. Wij hebben net een huis gekocht en al mijn geld gaat daarheen (meubels etc). Maar ik wil ook weer een nieuwe outfit incl schoenen. Keuzes keuzes.
Zo’n trien aan de telefoon had echt 11 combinaties van mijn naam gemaakt en ik elke keer verbeteren. Ik zou een mail krijgen. Niet gekregen.
Werd ik vanavond weer gebeld door dat bedrijf, ik kon niet opnemen, maar ik weet gewoon dat ze mijn naam de laatste keer blijkbaar weer verkeerd genoteerd heeft :’) Echt godsamme. Volgende keer vul ik gewoon een formulier in in plaats van dat ik bel om een afspraak te maken.
Voor alle (zure en niet zure) kantoorladies met een (vage) dresscode; waar kopen jullie business kleren???
Het liefst met stretch of merken die iig tot maat 44 gaan.
Ik heb over 1 week een evenement (in de fucking Emiraten btw, dit haal ik straks weg) en ik wil gewoon een mantelpakje voor een schappelijke prijs (max 100 eur totaal) maar kan echt niks vinden.
Naar de stad geweest, zalando afgespeurd, wehkamp, mango, promiss …
Twijfelde om dit in mode-advies te plaatsen maar heb eigenlijk vooral shop-plaatsen-advies nodig.
Heb lichte paniek.
Omg cool zeg
Ik koop kantoorkleding vooral bij h&m en mango (niet alle h&ms hebben die business afdeling geloof ik). Monki ook maar moet wel je stijl zijn. Moet het echt rok + jas zijn? Broek + jas of broek + blouse is makkelijker.
H&M of WE misschien?
Het liefst een rok ja, of een jurk.
Broek mag ook wel maar 1) het is daar 30 graden 2) bepaalde cultuur 3) ik vind het zelf mooier.
Om het nog moeilijker te maken: het liefst in het blauw (onze kleur) het mag in elk geval niet groen zijn (kleur van de concurrent).
H&M heeft wel wat dingen maar niet in de juiste kleur … Mango ook geen enkele rok+blazer gevonden. WE ook niet trouwens @Dubio al ben ik nog niet in een fysieke WE geweest.
Vaak zara, en de h&m heeft fijne bloesjes vind ik. Of mango!
Even een flinke klaagpost over mijn werk.Een maand geleden heb ik mijn functioneringsgesprek gehad,ik wist dat niet alles soepel verliep (ik had een leidinggevende functie en had geen ervaring daarin) maar had wel heel veel plezier in mijn werk en deed echt mijn best.Uiteindelijk duurde mijn gesprek maar liefst 2 uur(!) en kwam het erop neer dat ik eigenlijk alles verkeerd deed en ze nergens positief over waren.Wat me nogal verbaasde want al mijn collega’s waren hartstikke positief over mij als hun leidinggevende (dit gaven ze ook aan in het gesprek).Maar zij waren dat dus totaal niet.Ze zeiden dat de mensen waarschijnlijk niet negatief over mij durfden te zijn omdat ze me de hand boven het hoofd hielden o.w.v mijn verleden (ze zeiden letterlijk: “ze vinden je vast zielig dus daarom nemen ze het voor je op”).Ze hebben nog veel meer dingen gezegd tijdens het gesprek maar dat is teveel om uit te typen. Ze gaven aan dat ze graag iemand erbij wilden hebben om mij te ondersteunen,die desbetreffende collega scheen achteraf al aangewezen te zijn en wist dus ook dat ik dat te horen kreeg tijdens mijn gesprek.En omdat ik het wel wilde proberen heb ik toegestemd met het aanbod.Na een week of 2 begon het me toch tegen te staan,ze nam zo’n beetje al het werk uit mijn handen en sloot zich de hele tijd op op kantoor.Ook nadat ik (en anderen) haar erop aanspraken ging ze ermee door.En toen ik niet welkom was bij de vergadering over de afdeling was ik er klaar mee: ik ben gewoon de vergadering ingelopen en heb ze verteld dat als het zo moet dat het dan niet hoeft van mij.Achteraf hoorde ik dus ook dat ze niet eens gedacht hebben om mij uit te nodigen voor de vergadering.Hierna heb ik niks meer over de afdeling te horen gekregen en ben ik overgeplaatst naar een andere afdeling.Ik besloot om tijdelijk van 40/50 uur naar 32 te gaan (hier heb ik zelf om gevraagd).
Vandaag heb ik mijn eerste werkdag gehad na de vakantie en vroeg ik een gesprek aan om te bespreken dat ik voorlopig 32 uur wil blijven werken,mede doordat ik door alle gebeurtenissen het plezier in mijn werk een beetje kwijt ben geraakt.En de rust kon ik ook wel even gebruiken,nou dat was prima zeiden ze.Maar toen kwam het: of ik niet beter naar een andere baan kon gaan zoeken.Tuurlijk heb ik mijn ogen altijd wel open en kijk ik wel vaak of er leuke vacatures zijn in vakgebieden die me aanspreken.Dat gaf ik ook aan maar ook dat ik niet van plan was om de komende 2 jaar ergens anders heen te gaan.Uiteindelijk kwam het erop neer dat ze toch zouden willen dat ik verder ging kijken om iets te vinden wat me aansprak etc.Ik heb hier later met een andere leidinggevende over gesproken en die vertelde me dat ze voor mijn gesprek een gesprek had gehad,ze hebben haar toen verteld dat ze mijn contract niet zouden verlengen.En ze wilden haar mening daarover,nou ze zei dat het belachelijk was en dat ik juist hartstikke goed functioneerde met de juiste mensen om me heen en ze heeft het heel erg voor me opgenomen.Ze hebben zelfs gezegd tegen haar: we hopen dat ze asap een andere baan heeft gevonden.Dus ze waren al niet van plan om mijn contract te verlengen (ik zou eigenlijk na het einde van dit contract een vast contract krijgen).Ze hebben mijn “ik heb minder plezier in mijn werk en heb op dit moment even behoefte aan rust” aangegrepen om me aan te sturen om half mijn eigen ontslag in te dienen.En ik voel me nu echt zo’n sukkel? Ik had echt heel veel plezier in mijn werk en heb ook het idee dat het echt bij mij past.Maar nu ben ik dus in juni gewoon werkeloos? Echt alles waar ik het afgelopen jaar keihard voor gewerkt heb is gewoon voor niks geweest?
Thumbs up als je je door deze belachelijk lange post geworsteld hebt trouwens.
Wow hoe onprofessioneel dat ze jouw collega eerst hebben verteld dat ze jouw contract niet gaan verlengen, en vervolgens jou niet eens diezelfde waarheid mede te delen maar proberen jou een richting in te duwen.
Ik weet niet eens of het allemaal legaal is wat ze doen, maar hoop dat je zelf ook in ziet dat je beter af bent bij een werkgever die je wel waardeert en wel respectvol met je omgaat
Wow jeetje wat achterlijk! Sorry ik heb verder totaal geen tips voor je ofzo maar ik vind dat ze heeeel raar met je omgaan. Ik hoop echt dat je snel een leuke nieuwe baan kan vinden waar ze je wel waarderen voor wat je doet en je normaal behandeld wordt. Sterkte! xx
Esprit? Heeft wel een business lijn zag ik laatst toen ik eens binnen wandelde op zoek naar een zwarte broek.