Wat je even kwijt wil #33

Vraagje. Mijn neefjes spelen een spelletje op de Playstation. (sorry dat ik zo veel over ze post maar ze zijn deze dagen nu eenmaal wat vaker bij mij) Ze spelen één of ander schietspel. Ik vind het niet zo geschikt voor kinderen van acht maarja niet mijn kind dus niet mijn regels. Van ouders mogen ze het spelen. Ze spelen met een kindje uit hun klas. Dat kind had net verloren en begon toen via een chat berichten te sturen. Eerst gwn beetje gescheld. Maar daarnet stuurde hij “pleeg zelfmoord” en “krijg kanker”. Ik vind dit heel erg kwalijk. Zouden jullie dit aan de ouders vertellen of is dit normaal bij de jeugd?

Ik zou dit wel aan de ouders vertellen, ik vind dit niet iets wat kinderen/mensen überhaupt zouden mogen zeggen. Iemand de dood toewensen of een erge ziekte is nooit oke. En goed kans dat ouders geen idee hebben dat dit soort dingen gezegd worden en er daarom ook niks mee doen.
Ik vind zeker in de tijd van nu dat kinderen juist mee moeten krijgen dat dit soort uitspraken (zeker online) van kwaad tot erger kunnen gaan. En dat dit niet is hoe je (online) met elkaar omgaat. En dat bereik je mijn inziens alleen maar door het er met ze over te hebben of het met de ouders te bespreken.

9 likes

Ah ja dit was ook mijn gedachte! Ik twijfelde of ik misschien overdreven reageerde want neefjes vinden het dus volkomen normaal. Maar dan ga ik het vanavond aan hun ouders doorgeven en kunnen die het opnemen met de ouders van het vriendje.

1 like

Waarom moet ik altijd als ik iets in mijn hoofd heb het gelijk hebben. Nu heb ik weer bedacht dat ik een gaming pc wil. Zo vermoeiend.

Sowieso hoor je niet dat soort taal uit te slaan naar elkaar imo, maar al helemaal niet als je zo jong bent.

Ik speel veel games online, en er is niks vervelender dan met (of tegen) iemand spelen die geen manieren heeft. Het is zeker niet normaal, en als het gebeurt rapporteer ik ze en kan de onbeleefde speler een ban krijgen en soms kan hun account zelfs bevroren worden. Het is dus waarschijnlijk wel een goed idee dat je neefjes vroeg leren dat je sportief moet zijn en niet zulke dingen zegt, niet alleen omdat het super irritant en onbeleefd is om zo met anderen om te gaan maar ook omdat wanneer ze met vreemden spelen en ze zich niet gedragen ze eraf geschopt kunnen worden.

Eigenlijk vind ik dat kinderen dat soort spellen helemaal niet horen te spelen (zit niet voor niks een leeftijds sticker op) maar dat is weer een ander verhaal.

Maar goed om een lang verhaal kort te maken: Ja, ik zou het sowieso de ouders vertellen.

Ja zeker met je eens! Als het mijn kinderen waren mochten ze dit echt nog niet spelen. Maarja kan moeilijk zeggen dat het niet mag als ze het thuis wel gewoon mogen. Ik hoop ook heel erg dat ze zich realiseren hoe heftig die woorden zijn.

Jezus mn vader heeft vanmiddag een hartinfarct gehad. Mn broer belde en die was er gelukkig, dus ben direct op de fiets gestapt richting het ziekenhuis. Kom ik onderweg de ambulance tegen met sirenes, zag mn broer op de stoel zitten. Ik weet niet ik vind sirenes altijd al heel intens en nu was het surreëel, omdat ik wist dat mn vader daar in lag.

Eenmaal bij de spoedeisende hulp zag ik hem en mn hart brak echt in duizend stukjes. Mn oude pappie helemaal grauw aan allerlei slangetjes :sleepy:

Daarna werd ie gedotterd als dat kon (dat doen ze gewoon zonder narcose ik ben in shock) en toen we aankwamen had mn vader echt zo’n blik van holy shit (kan het uitleggen maar volgens mij was ie zelf ook in shock). Hij zei dat het voelde alsof iemand zn arm in de fik zette.

Alle vier de vertakkingen van de linker kransslagader zijn ‘verstopt’ jezus. Dus hij wordt dinsdag geopereerd aan zn hart. Een open hartoperatie, holy shit. Ik besef het helemaal niet. Maar nu ligt ie daar alleen en dat vind ik zo kut. Ben er de hele middag geweest maar hij was natuurlijk kapot dus hij wilde graag slapen. Zo heftig dit, ineens weer die klap in je gezicht dat het leven zomaar voorbij kan zijn.

Edit: lees het nu terug sorry voor alle holy shits en kutten

4 likes

Jeetje was super heftig. Maar wat een geluk dat je broer er bij was, en dat jij zo snel naar het ziekenhuis kon.
Heel veel sterkte aankomende tijd. Snap dat je je helemaal kapot bent geschrokken.

1 like

Je hoeft jezeld niet te verontschuldigen. Wat een heftige dag hebben jullie gehad zeg! Veel sterkte en geluk :heart:

1 like

Wat heftig! Heel veel sterkte! :yellow_heart:

1 like

Jeetje wat heftig. Veel sterkte voor jou en je familie :star2:

1 like

Oh nee wat heftig. Heel veel sterkte voor jullie de komende tijd.

1 like

Wat heftig, begrijp heel goed dat je zo geschrokken bent! Veel sterkte!

1 like

Wow wat super heftig! Ik denk aan jullie :heart::heart::heart:

1 like

Ik heb ook gehuild hoor, omdat het afgelopen was, omdat ze allemaal naar t hierna hiernamaals gingen en elke keer weer als er eentje ging

1 like

Wat heftig allemaal, succes de komende dagen

1 like

Wow wat is dat heftig zeg! Veel sterkte en hopelijk gaat de operatie voorspoedig!

1 like

Sterkte!

1 like

Omg dat durf ik niet meer hoor 2 feestjes achter elkaar…

Ben bang dat ik dan een nieuwe heup nodig heb.

4 likes

Zo lief allemaal! Iemand die iemand kent die zo’n operatie heeft ondergaan? Ik ben echt bang dat mn vader heel angstig er ervoor en dat ie dat niet zegt. Of dat ie daarna heel angstig wordt want het schijnt psychisch ook heel heftig te zijn.

Aangezien we beide geen makkelijke praters zijn vind ik het nu extra moeilijk