Wat je even kwijt wil #33

Ik moet even kwijt, dat ik niet snap hoe die mensen van Starbucks super makkelijke namen echt helemaal verpesten hier in Amsterdam zelfs als ze gewoon Nederlands spreken… Een vriendin van me heet Sanne en dat konden ze niet schrijven, en Esmee werd Hassme??? Hoe dan?

Is marketing, doen ze in de hoop zodat jij het op social media zet = gratis reclame

1 like

Ik dacht echt dat dat maar een fabeltje was!

Ik denk dat je het in de drukte misschien ook niet goed hoord. En misschien werken er wel mensen met dislectie

Mijn nummer 1 irritatie bij de Starbucks is als ik vraag om een medium en dan die barista zo

bEDoEL jE eEn gRAnDE ??? doet.

Ik bedoel wat ik bedoel, maak gewoon klaar joh.

40 likes

Heb vannacht in een hotel geslapen want had om half 9 tentamen, en ik woon 2.5 uur van school af dus was ff niet te doen met OV vanochtend. M’n bed daar lag heeeeerlijk, wou er eigenlijk niet meer uitkomen. Maarja op een gegeven moment moet dat toch, want tentamen. Dus ik zet een paar stappen, doet m’n rechterheup zooo veel pijn?? Heb net tijdens m’n tentamen (van 3 uur lang) ook echt niet chill kunnen zitten haha. Kut bed.

Ja en dat grande moet dan ook weer helemaal Amerikaans uitgesproken, want anders is het ook weer niet goed.

Sta regelmatig bloedserieus een No Water Grande Soy Chai Tea Latte te bestellen en dan denk ik ze hebben me goed te pakken die gekken.

12 likes

Dit is echt een super suffe vraag.
Ik heb weleens dat ik heb gegeten, en daarna een mega nare steek in mijn buik heb, en ook een heel erg ‘vol’ gevoel (terwijl ik niet eens heel veel gegeten heb). Kan dit een of andere allergie zijn? Dan ga ik even letten op wat ik heb gegeten als ik hier last van heb

Net een tentamen over gemaakt, dus ik kan het proberen!

1 like

Je kan rollen: Bokaal!

1 like

Jeeej ik heb een 8 gehaad voor mijn onderzoek over abortus. En nu gelijk verder met een framingsonderzoek naar nieuwsberichten over transgenders. Het houdt niet op!

28 likes

:face_vomiting:

1 like

Ja die had ik gezien! Maar helaas niet bruikbaar voor mijn onderzoek.

Oh jammer. Hoe noem je zo iemand ook al weer, die zichzelf wel feminist noemt maar niet voor transvrouwen.

Ohja een terf. Toch

2 likes

Waarom heb ik hier nooit eerder over na gedacht. Er bestaan gewoon spaans leer podcasten.
Dus nu lekker me time relaxen en spaans leren in een

1 like

Sterkte!

1 like

Mag ik even klagen??

Mijn man is nu een week thuis voor zorgverlof voor mij. Ik lig als een aangespoelde walvis op de bank en kan en mag niks meer doen.

Hij is hardstikke hard bezig met de laatste dingetjes voor de baby en zorgt voor mijn zoontje zodat ik kan rusten en slapen.

Maar het huis is een grote bende en stoffig en vies en er moet gestofzuigd worden en ik kan wel janken.

Ik mag niks doen van hem maar hij ziet het niet. Een wc pot met vlekken, badkamer met haren overal en een ontplofte zooi aan spullen.

Ik heb net de wc’s schoongemaakt maar daar gaat hij zo gelijk over beginnen als hij thuis komt en het ruikt er naar bloemetjes :roll_eyes:

Maar nu heb ik volgende week dus de kraamverzorgster over de vloer en ik schaam me nu bij voorbaat al voor de bende.

Zat net echt hierom te janken :confounded::confounded::confounded:

Niet alle mannen zijn aanranders of verkrachters, toch bieden separate voorzieningen een klein beetje meer veiligheid. Vrouwen kunnen namelijk aan de buitenkant niet zien of een ‘man in een jurk’ gevaarlijk of onschuldig of wel of niet geopereerd is en misschien alleen maar met zijn gender worstelt en geen vlieg kwaad doet.

Logisch, want een verkrachter die een vrouw wil verkrachten laat zich idd wel net als in fucking The Sims tegenhouden door een deur waarop staat vrouwentoilet, daar kan ie echt niet doorheen als man.

Dan is het idd volkomen logisch dat hij een hormoontraject in gaat, vrouwenkleding koopt en zich als vrouw presenteert.

En hoe wil Caroline dit gaan controleren? Gaat ze hoogstpersoonlijk elke vrouw die toegang wil tot de wc vaginaal inspecteren?

4 likes

Hahaha dit is precies het stuk dat ik wilde citeren. Bij biologisch mannelijke verkrachters kun je het namelijk wel aan de buitenkant zien, daarom is het ook altijd de schuld van degene die verkracht wordt.

1 like

Kan je iemand anders laten komen om te helpen schoonmaken? Een vriendin, je moeder? Als ze twee uurtjes helpen, is het vast al een wereld van verschil!
Kan jij lekker je rust houden, want dat moet je echt doen, en je vriend houdt tijd voor jullie zoon en andere taken.

2 likes