bedankt voor dit, hierdoor ben ik even 10min op m’n balkon gaan zitten in de volle zon. het voelde haast even alsof dingen normaal waren (wat dus positief is!)
Nouja dat snap ik wel. Ze zijn allemaal waarschijnlijk dag en nacht bezig om alles te regelen en bij te benen en misschien hebben ze het zelfs wel opgegeven omdat het toch steeds verandert. Ze stellen je heus op de hoogte als er een besluit is genomen, nu mailen heeft ook gewoon geen zin.
mag ik mee doen
3 mailtjes sturen gedurende een week is niet veel, vooral niet omdat we iedere keer terug krijgen dat we “morgen” meer horen
Zo ik zat te denken, met een baby/dreumes thuis zitten en dan moeten werken is niks. Maar stel je voor dat je een kind van 8 ofzo hebt en je moet hem/haar ook nog half onderwijzen. Zie nu allemaal tips wat je je kind kan laten doen, maar dat moet je ze wel aanbieden. Echt benieuwd hoe ouders dat oplossen. Lijkt mij pittig.
Nou hè, al zijn het mijn baas een zorg zijn “kan ook best op je laptop”.
Dit is wel iets wat jaren meegaat en zal wel vaker jobs hebben waar thuiswerken mogelijk is.
Vroeg me voornamelijk af waarom ik dit nooit heb aangeschaft tijdens mijn 10 jarige studietijd :’) Hele dagen achter een laptop gebogen, niet te doen en niet zo gek dat ik altijd last van mijn schouders/rug had.
Misschien ga ik straks zelfs een verstelbaar bureautje en dito stoel kopen.
Ik heb gewoon een normaal toetsenbord van maccaly ofzo met draad aangesloten op mijn macbook air.
Werd vanmorgen later wakker dan mijn man. Hij was alvast begonnen met werken en had de slaapkamerdeur dicht gedaan, maar alle andere deuren open. Toen ik wakker werd voelde ik dat ik een scheet moest laten. Het was er een die veel geluid produceerde. 2 min later kwam man de kamer in lopen om te vragen of ik hem riep.
Voordeel van een 8-jarige is dat ze zelfstandig aan het werk kunnen gaan. Misschien een korte instructie geven, maar de meeste kinderen weten dankzij ritme en het methodisch werken wel wat er van ze verwacht wordt.
Maar of ze het léuk vinden, is een ander verhaal haha
Ja je kan gewoon elk mogelijke toetsenbord aansluiten wel, ik heb op m’n werk (flexplekken yay) ook gewoon een random toetsenbord wat ik wel eens op m’n macbook aansluit. Maar kan niet iemand je toetsenbord vanuit Gent opsturen? Lijkt me sowieso goedkoper dan een goedkope nieuwe, of is het in een gebouw wat gesloten is?
Ah balen… Ik kan me ook even niet herinneren wat voor toetsenborden wij precies op kantoor hebben liggen, volgnes mij iets van HP maar het model zou ik niet weten. Ik moest wel ergens bij systeemvoorkeuren het toetsenbord “goed” instellen, zoals hier ook beschreven staat https://www.iculture.nl/tips/windows-toetsenbord-mac/.
Ik flip trouwens ook van de omgekeerde wereld hoor, want zit nu steeds met m’n macbook ingelogd op m’n werkomgeving in Windows en die toetsenborden kloppen ook niet helemaal dus er gebeuren gekke dingen op m’n computer als ik sneltoetsen probeer te gebruiken, en helaas kan ik in de beveiligde omgeving daarvan niks aanpassen.
Doet mijne soms ook! Dan blijft het aan haar kont hangen en krijgt ze stress en wil ze het van zich af schudden en dan ligt het door huis. En het komt ook wel eens voor dat ik de kattenbak nog niet heb uitgeschept en dan is ie te vol oid en dan ligt er poep op de mat er voor
Oh nee dat moet je niet hebben, wat gek! Nou ja hopelijk heeft iemand hier een aanrader (ik zie ook wel veel twitterdraadjes over thuiswerktips langskomen, misschien is daar nog wat te vinden?)
Zo. Vrije dag na 54 uur te hebben gewerkt in een week.
Nog 2 dagen en dan vrijdag sleuteloverdacht van ons huis!
Ik werk gewoon met een Logitech toetsenbord met mijn MacBook. Werkt prima, alleen de Command is net even anders.
Je kunt ook voor een Bluetooth toetsenbord kunnen kiezen. Misschien lag het aan de instellingen dat het gek deed?
Wow wat chill zeg!!
Wow wat goed! Ik zou het denk ik wel onder opleiding zetten, maar misschien niet als apart kopje maar als een soort specificatie onder je Bachelor/Master?
Mijn buurvrouw die gewoon thuis werkt ( ook voor het virus haha)
Is nu hele dagen weg… Mag haar niet dus hoop dat ze ergens corona aan het oplopen is.