Wat je even kwijt wil #34

Ik kan echt niet omgaan met zoveel vrije tijd. Ben altijd druk bezig, elke dag, en nu is alles opeens weg behalve werk. Het is niet erg en ik vind het ook helemaal goed, maar toch weet ik niet wat ik moet doen de hele dag.

1 like

Ik heb 2 x 25 minuten heel goed en geconcentreerd gewerkt en nu ben ik er echt klaar mee. Dit gaat niet goed zo :joy:

4 likes

Therapie via Skype ging erg goed en vloeiend gelukkig! Ben wel echt heel blij zo hoor met het internet. Voel me ook wel een stukje rustiger weer dus dat is fijn

15 likes

Ik roep eventjes jullie hulp in! Omdat mijn school dicht is heb ik drie weken de tijd om me te verdiepen in het onderwerp naar keuze maar ik weet niks… Mijn hoofd is echt uit. Ik vind misdaad interessant, psychologie, dat soort dingen. Weten jullie toevallig een zaak of interessant onderwerp waar ik me in kan verdiepen? Ik moet het morgen al weten :confused:

Kijk even op Reddit/unresolvedmurders.
Staan echt interessante casussen op
Zaak van Gypsy Rose vind ik zelf wel interessant altijd

Die site ken ik!! Maar ik zit te denken met… hoe ga ik daar journalistiek onderzoek naar doen, naar een moordzaak. Is dat niet heel fout. Ik wilde eerst een blog beginnen met Nederlandse cold cases, maar hoe ethisch enzo is dat

Je noemt het niet maar de mogelijke invloed van corona op het klimaat? Kijken naar wat het in China heeft gedaan en of dat in Europa ook kan gebeuren

3 likes

Ook interessant ja! En thanks @mores!!

2 likes

Ik liep met m’n honden door de straat, hangt er iemand uit een raam op de eerste verdieping en niest 2 keer keihard precies op het moment dat ik daar loop! Ook geen hand voor d’r mond of wat dan ook?! Hoezo hang je überhaupt uit het raam, de zon is weg en het is koud. Echt hoor.

1 like

Ik stond net opeens mijn balkon te poetsen :sweat_smile: Gelukkig maak ik nog maar halve dagen, ga vanmiddag nog wel even zitten.

1 like

Opzich is misdaad journalistiek natuurlijk wel echt een ding, maar als je je er niet goed bij voelt moet je het niet doen.

1 like

Ik voel me nu productiever dan voor het virus… Toen zat ik eigenlijk ook gewoon thuis en was ik aan het solliciteren. Oke toen danste ik dan wel 4x per week maar op andere dagen deed ik vrij weinig.
Nu ben ik me overal in aan het verdiepen en dingen aan het leren en aan het wandelen op plekken waar weinig mensen komen haha.

11 likes

Zo jammer dat ik deze dagen zo weinig sociaal contact heb dat ik deze niet in het echt kan inzetten. Ik wacht op een kans…

4 likes

Okay heel cool allemaal, thanks! Ik ga een deel justitiƫle dwalingen doen en een deel adoptiefraude denk ik @Eddie heel tof. Maar ik zoek nu nog boeken. Heeft misschien iemand een boek over ƩƩn van de volgende zaken voor mij? Ik betaal uiteraard!!
Lucia de Berk, Ina Post, Paskamermoord, Puttense Moordzaak, Schiedammer Parkmoord, Deventer Moordzaak, Anneke van der Stap…

1 like

Misschien het fenomeen tunnelvisie en dan linken aan een zaak. Dat kun je ethisch doen als je je vooral focust op de psychologische/sociale kant van tunnelvisie/confirmation bias.

Ja heel cool, thanks!

Ik heb een nieuw chilldekentje gekocht en nu ben ik een gelukkig mens. :heart: Hij is nog zo lekker zacht want nog niet 10x uitgewassen. :heart: Ben nu hele tijd mezelf aan het aaien want heb dekentje op schoot.

3 likes

Yess geluisterd! Ben zo blij dat ze met nieuwe afl komen nu

1 like

Heb net via FaceTime naaimachineles gehad van m’n moeder :joy: zo grappig
Hoorde trouwens op de achtergrond m’n vader ook allerlei dingen roepen. Dacht echt hoe weet hij dit allemaal hij heeft hem nog nooit gebruikt :joy:

21 likes

Hoe maken jullie je telefoon eigenlijk schoon? Ik doe maar gewoon zeep want het voelt ook zo stom om wel je handen te wassen en niet je telefoon.

2 likes