Wat je even kwijt wil #34

Ik ben tekstschrijver/redacteur zonder relevante vooropleiding. Ik heb hiervoor lang voor een lesmethode Nederlands (als je nog taalfouten maakte, werden ze er daar wel uitgeramd) gewerkt. Daar deed ik communicatie en ben ik echt meegegroeid met het bedrijf. Daarnaast ben ik wat freelance schrijf- en redactieklussen gaan doen. Eerst via-via en op een gegeven moment heb je wel een netwerkje. Als je goed bent in je werk, gaan mensen je vanzelf weer aanbevelen in hun eigen netwerk. En af en toe een training volgen is ook goed voor je kennis, cv en netwerk! De Redactie heeft een goed en leuk aanbod bijvoorbeeld.

Inmiddels werk ik voor een grote organisatie in de publieke sector als tekstschrijver/redacteur. Ik vind het echt heel leuk en ben er stiekem ook heel trots op dat me dit gelukt is, terwijl mijn andere collega’s allemaal Journalistiek, Nederlands of Communicatie hebben gestudeerd. Ik heb overigens wel een hbo-opleiding, maar in een andere richting.

Hoe je in de tijdschriftenwereld terechtkomt, weet ik niet. Ik heb zelf altijd het idee dat je het dan toch van handige stages en een netwerk moet hebben, maar @VickyViolence kan daar misschien meer over vertellen? Ik zou zelf op een dag ook nog wel de overstap willen maken naar andersoortige content: interviews/achtergronden/human interest.

1 like

Mijn schoonmoeder is een schat hoor. Maar ze moet echt stoppen met pamperen. Mijn schoonbroer is the 26 en woont op zichzelf. Je zou dan toch enige zelfstandigheid verwachten. Maar nee. Hij komt elke avond bij zijn moeder eten. Zij schept het op zijn bord en snijdt het in stukjes. Ze doet zijn was en zelfs zijn boodschappen. Het is mij een raadsel waarom deze man überhaupt zijn eigen woonruimte heeft.

3 likes

Snijdt het in stukjes? :rofl:

3 likes

Het is maar goed dat dit niet in het biechttopic staat, want OMG!

8 likes

Hahah ja het vlees. En de aardappelkroketjes (want die wil hij drie keer per week). Oh zijn groentes meestal ook. Eh eigenlijk gwn alles. Want stel je voor dat hij meer dan alleen een vork moet gebruiken!

3 likes

Wij hebben alle kinderen huiswerk meegegeven wat ze thuis moeten doen, als ouders thuis ook nog moeten werken is dat zeker lastig. Kreeg ik vandaag ook te horen, ouders begrijpen het volkomen, maar gaan dit wel heel moeilijk vinden. Laat staan als ze meerdere kinderen hebben… laat staan als ze meerdere, moeilijk te motiveren kinderen hebben.

Heftig voor iedereen

Gaan jullie vanavond ook klappen of zingen voor de zorg?

• Ja
  • Nee
  • Koningslied

0 stemmers

Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen er mee gaan doen namelijk :’)

En dit soort pareltjes kom ik dus tegen op Tinder :sweat_smile:

Jaaa hij is toevallig ook nog vrijgezel! Wil je zijn nummer? Hij slaapt wel elke dag tot een uur of vier dus soms moet je wat langer wachten op reactie.

3 likes

DRIE MINUTEN KLAPPEN. Halloo… het is de bedoeling om zo veilig mogelijk thuis te blijven. Als ik DRIE minuten moet klappen krijg ik kramp

10 likes

Ik moest vandaag naar m’n werk om mijn contract te bespreken. En mijn vermoeden klopte: door Corona heb ik straks geen werk meer. Ze benadrukten dat het niet aan mij lag en dat ik helaas niet de enige ben, maar het is wel zuur.

2 likes

Misschien moet ik maar even gaan kogelstoten met de nietchipskopenverkoper.

Ik geef liever mensen in de zorg een lekkere zak chips :love_letter:

2 likes

Oh nee. Zo snel ook … heel heftig.
De crisis is al begonnen.
Werk je in de evenementenbranche of zo?
Ik duim voor je mee dat alles op z’n pootjes terecht komt.

1 like

Ja, echt heel snel. Ik werk (of naja, werkte) als receptioniste in een hotel. Maar ja, geen restaurant, geen zaalverhuur, amper hotelkamers zorgt voor geen inkomsten. Dankjewel, heel lief van je :blush:

Twee dagen thuis gewerkt en ben al helemaal gaar. Ik kan werk zoveel minder goed van me af zetten nu. Normaal trok ik de deur achter me dicht en was het doeiii. En m’n leidinggevende collega was er niet waardoor ik allerlei beslissingen moest nemen en hoop zo dat ik okĆ© heb gehandeld. Voel me opeens zo incompetent. Maar goed, nu lekker met een biertje op de bank

3 likes

Ik zit er een beetje doorheen vandaag. Durf niet zo goed te posten ivm herkenbaarheid maar heb vanmiddag al een jankbui gehad.

7 likes

:heart: :heart:

:heart:

Wat kut zeg, ik hoop dat je op korte termijn iets anders vindt :heart:

1 like

Shitzooi mijn opa ligt op sterven. Kan enkele weken tot maanden duren. Hij heeft een mooie leeftijd maar het blijft moeilijk. Hij moest zelf ook huilen en dat brak mn hart echt :disappointed_relieved: mijn arme opaatje. En alles is nu extra onzeker door het corona virus, is ook in het gebouw waar hij woont en ik hoop met heel mn hart dat ik daar nog wel in mag