Wat je even kwijt wil #34

Mijn vriend en ik hebben alle financiën op een rijtje gezet en de plannen voor de komende zes maanden voor ons huis en een van de opmerkingen die hij maakte was of ik alsjeblieft wat minder spullen wou kopen van de Bijenkorf.

Niet dat ik de hele dure items koop, maar ze verzenden best snel en hebben een fijne klantenservice, dus als ik iets moet kopen en er is nergens korting, check ik altijd even of zij het hebben en dan koop ik het daar.

Maarja, ik zei dus tegen mijn vriend dat hij gelijk had.

Neemt niet weg dat er vandaag alsnog pakketten worden geleverd van de Bijenkorf.

25 likes

Ooh de huisarts vond het ernstig genoeg om door te verwijzen, dus ze heeft gisteren meteen gebeld, en gisteren zat ik dus met spoed bij de oogarts.

Ik heb een behoorlijk hoge bijziendheid (-16) en zag sinds maandagavond een wazige vlek in het centrum van m’n blikveld (met m’n linkeroog)

Omdat ik bijziend ben worden m’n ogen dus steeds groter door m’n leven heen, en omdat ik een hoge sterkte heb heb versterkt dat het. Er kan dus een zuurstoftekort ontstaan in je oog, en je hersenen creëren dan nieuwe bloedvaten, maar die bloedvaten zijn slecht en kunnen veel gevolgen hebben.

Vandaag heb ik dus m’n eerste behandeling, en volgende maand m’n tweede, en krijg ik een injectie om dat bloedvat te remmen en te laten verdwijnen. Eind april heb ik dan een nacontrole.

Omdat ik er zo vroeg bij was, is het goed te behandelen zei de oogarts.

1 like

Heftig! Wel fijn dat je er optijd bij was. Succes vandaag!

1 like

Dankjewel!

Ik moet over 10 minuten weg maar iemand staat onder de douche. Dat gebeurt echt NOOIT hier. Oh en nu gaat mn huisgenoot of zn vriendin erbij in de douche, chill dit.

Oh en ik moet dus tandenpoetsen en heb geen tandenborstel/tandpasta op mn kamer.

1 like

Nieuwe tandenborstel en tandpasta kopen onderweg en op werk tandenpoetsen? Niet ideaal maar dit heeft mij wel eens gered in deze situatie

2 likes

Heel veel succes aan iedereen die het vandaag nodig heeft :cheer: Als ik het zo lees is het een spannende dag voor een aantal.

Ik start de dag rustig met koffie en kat. Straks misschien een verrassingsbezoekje aan m’n ouders brengen.

1 like

Goed dat je direct naar de huisarts bent gestapt en ze er direct werk van hebben gemaakt. Hopelijk komt het allemaal goed.

En @hvo veel succes.

2 likes

Pohhhh ik slik al meer dan de helft van m’n leven visolie en heb eigenlijk nooit last van zo’n typische walgelijke levertraan smaak als je een soort van boert. Nu heb ik vanochtend er per ongeluk 2 genomen en die smaak als dat omhoog komt :nauseated_face:. Geen idee of dat komt omdat ik er 2 nam maargoed. Heb medelijden met de kinderen die vroeger een lepel pure levertraan moesten slikken.

Dankje! Dat hoop ik ook.

Ik lag 2230 al op bed en toen heb ik lekker Floddertje en Jip en Janneke geluisterd en ging 23u al slapen. Ik dacht van dan word ik waarschijnlijk voor mijn wekker wel wakker na een slaapcyclus. Maar was alsnog diep in slaap om 08u. Ik kan echt nog uren slapen nu. :sleeping::sleeping:

6 likes

Heb je Jip met de staart geluisterd

1 like

Ha nee het eerste verhaaltje van ze (dat ik waarschijnlijk al 20 keer in mijn leven heb gehoord of zelf voorgelezen). Dat ze elkaar ontmoeten en Jip vast komt te zitten. Is die met de staart een aanrader? Doe ik die vanavond :stuck_out_tongue:

Ja slim! Uiteindelijk was ik nog op tijd gelukkig.

1 like

Ik ging zo nadenken nav mijn vorige post. Soms twijfel ik aan mijn mentale gesteldheid :’) Ik ben 30+ en ik word rustig van glow in the dark sterretjes op mijn plafond en van worden voorgelezen uit kinderboeken. Dit had ik niet voorzien toen ik de leeftijd had dat ik die dingen kreeg of diezelfde verhaaltjes werd voorgelezen :’) Zo’n 25/20 jaar geleden.

10 likes

Oh met dat gat in de heg! Ja Jip met de staart was mijn favo verhaaltje, kan m helemaal meepraten haha.

3 likes

Hahhaha. Nou precies dit!

Ik hou er ook nog steeds van om voorgelezen te worden! Denk eigenlijk dat zulke dingen ook niet veranderen in je loop van je leven. Sinds een kutperiode slaap ik ook weer met een knuffel, geeft echt troost.

5 likes

Ga op de wc zitten en pers en beetje, dan komt ie wat naar beneden/voren/buiten en kun je er aan trekken! Vooral niet stressen want dan blijft ie heel stevig zitten.

1 like

mega puik

2 likes