Wat je even kwijt wil #34

Vind ik wel fijn om te horen. Ik keek net een filmpje van een faalangst examen van het CBR en ik dacht: ja hoor, hoe gaat dit me nou helpen. Dus fijn om te horen dat het voor jou wel heeft geholpen.

Vind het ergens ook moeilijk om te accepteren. Ik heb nooit eerder een black-out gehad. Ik was altijd degene die in ieder geval uiterlijk super rustig bleef en waarbij de zenuwen altijd snel wegzakte als ik beter was met een toets/practicum. En deze keer hield het maar aan. En ik heb een keer eerder rijexamen gehad en toen had ik het ook niet zoals nu
 ik kon me er toen wel in vinden dat ik niet geslaagd was. Snap ook niet waarom het deze keer anders was? Misschien omdat het juist zo goed ging, had aan iedereen verteld dat het goed ging en iedereen appte me vanmorgen dat ze een goed gevoel hadden en er vertrouwen in hadden en dat ik het deze keer ging halen
 goed bedoeld natuurlijk, maar misschien dat ik daarmee meer druk op mezelf heb gelegd itt de vorige keer, toen was het meer op hoop van zegen. Terwijl ik nu echt dacht dat het consistent zo goed ging dat het wel moest lukken. En bij een van de eerste bochten wist ik ineens nauwelijks aan welke zijde van de vluchtheuvel ik moest blijven, echt heel basale dingen ‘wist’ ik ineens niet meer. Het was best eng, heb het nooit eerder ervaren.

Ik ben midden in een kledingkast opruimsessie en ik heb geen zin meer :joy:

1 like

Ja dit klopt helemaal! Ik studeer aan Aalborg Universiteit in Kopenhagen, en hier wordt ook veel gewerkt met groepswerk en projecten, en ik sluit mij helemaal aan bij wat je zegt. Het ligt er ook heel erg aan wat je met je studie wilt doen/eruit wilt halen, als je een PHD wilt doen is Roskilde niet de beste universiteit om je master te halen maar het is wel een hele goede universiteit om een netwerk op te bouwen en wat bekend te raken met projectwerk enz. (maar bij je master zijn er meer opties dan bij je bachelor om alleen te werken bij projecten (krijg je wel minimale begeleiding))
Je master klinkt echt heel tof trouwens, ik duim voor je!!

1 like

Ik had dus gedroomd vannacht dat een tas had model ‘baguette’ maar dan een superordinaire van Guess van heel fout nepleer met opzichtige details maar ik kan nergens er eentje vinden zoals in mijn droom.

3 likes

Volgens mij hebben ze mijn e-mailadres nu geblokkeerd. Terwijl ik echt nog steeds denk dat ik gelijk heb :pensive:

Nou, ik heb m’n behandeling gehad. Viel opzich reuze mee, het ontsmetten was irritanter dan die naald.

Heb nu alleen wel een watje voor m’n oog en daardoor lijkt het voor anderen waarschijnlijk wel erger dan dat het is.

13 likes

Bleh ik moet vandaag op werk iemand op een fout wijzen en vragen of het opgelost gaat worden (zij/bedrijf moeten hiervoor betalen) Ik sta in m’n recht om dit te vragen maar ik vind het hoogst ongemakkelijk en heb de mail nog steeds niet verstuurd.

Mijn deurbel staat standaard uit omdat een groep kinderen het op mijn bel gemunt heeft. Hij stond weer eventjes aan ivm een pakketje dus hoorde ze net weer belletje trekken.
Ik vraag mij inmiddels af of mijn huis voor hun dat spookhuis is waar de heks woont. Vind dat best cool, maar de wens ze magisch te laten verdwijnen overheerst

2 likes

Ik kreeg van mijn rij-instructrice de tip om aan niemand te vertellen wanneer ik examen had, omdat ik ook heel zenuwachtig word van goedbedoelde appjes dat mensen vetrouwen in me hebben. Dan voelt het voor mij alsof ik die mensen teleurstel als ik het niet haal. Dus dat zou je de volgende keer ook nog kunnen doen. Gewoon voor jezelf houden dat je examen hebt (misschien één iemand iets vertellen zodat je wel je zenuwen kunt delen). You got this!

3 likes

Ik ben echt super grieperig haha SOS. Heb echt spierpijn en algehele malaise. Geen last van mijn longen though :ok_hand:

1 like

Ja dacht ik ook aan! Volgende keer faalangstexamen en even propranolol voorschrijven. Fijn dat je zegt dat het helpt, dacht er wel aan maar heb het nooit eerder gehad. Proberen waard, thanks.

Nee, ik ben juist heel beleefd en netjes gebleven. We hadden een (erg lange) discussie over de polisvoorwaarden. De interpretatie daarvan. Ik vond mijn argumenten wel goed en die van hen niet, maar ik denk dat ze me inmiddels zat zijn

1 like

Crisis, de bezorgdagen van Picnic slippen dicht door hamstergedrag. Zo overdreven.

1 like

Kom je er gewoon niet meer bij? Of zit hij vast gezogen (vacuĂŒm)? Want dan helpt het nog wel is om er met je vinger langs te gaan of in de onderkant te knijpen om hem ‘los’ te maken

Faalangstexamen heeft mij wel goed geholpen omdat ik qua rijden ook klaar ervoor was maar echt jankbuien van hier tot tokio had. Dat die examinator dat normaal vond (Ik jankte zelfs bij hem bij het gesprekje van tevoren) en echt vond dat ik zeker thuishoorde bij de faalangstexamens gaf me wel rust. Hij deed echt zijn best me tot rust te brengen zodat ik zo goed mogelijk examen kon doen. Als jij echt vooral door extreme zenuwen je hele examen verpest zou ik het zeker aanraden. Helaas kan je altijd een minder leuke examinator treffen, maar in principe moeten ze allemaal extra getraind zijn.

2 likes

Haha ja dat had ik de eerste keer ook en hoe meer ik begon te stressen en mezelf al naar de eerste hulp zag gaan van help mn cup zit vast, hoe vaster dat ding ging zitten. :joy: Maar als je dan probeert te ontspannen en een beetje perst dan lukt het wel.

Morgen, als je je hopelijk iets beter voelt, alsnog een klacht indienen? :kissing_heart:

1 like

Ik heb dat eens bij een gynaecoloog gehad. Was heel fijn terwijl ik daar met mijn benen wijd lag

Niet dat je hier iets aan hebt, maar alleen even om te laten weten dat ik snap hoe kak dat is. Ik was ook te overrompeld om er iets aan te doen.

1 like

Ik lig nog in Mn pyjama. Ga me nu snel opkleden voor Mn vriend thuis komt zodat het lijkt alsof ik toch iets uitgevoerd heb vandaag

8 likes

Als de volwassen professional die ik ben ga ik dit nu mailen en dan m’n laptop uitdoen en uit het raam gooien omdat ik niet geconfronteerd wil worden met het antwoord :+1:t2:

22 likes