Een paar weken geleden werd ik (zachtjes) aangereden in de file. Wij de snelweg af om formulieren in te vullen. Was een heel sympathieke kerel die gelijk zijn excuses aanbood en vroeg of ik geschrokken was. De schade aan mijn auto was vrij minimaal, maar hij wees me erop van: ‘Nee, kijk maar je hebt wel schade, maar we hebben dezelfde kleur lak.’ So far so good. Nog gegevens uitgewisseld om de laatste dingetjes op het formulier in te vullen. Hij reageerde ook prima via Whatsapp op vragen. En oh ja: hij was dus zo charmant dat ik 'm daarna gegoogled heb en teleurgesteld was dat ie vrouw en kinderen thuis had zitten. Het had zo’n mooi verhaal kunnen zijn…
Plottwist:
We zijn een paar weken verder, duurde allemaal lang, druk bij verzekeringen vanwege stormschade. Ik moest schade op laten nemen en begroting maken, tegenpartij aansprakelijk stellen etc. Nu kreeg ik van zijn verzekering een mail dat hij sinds 1 januari niet meer bij hen verzekerd is…!
Ik die mail naar hem doorgestuurd met de vraag de gegevens van zijn huidige verzekeraar door te geven. Daar heb ik nog geen antwoord op. Natuurlijk kan het een vergissing zijn en kan hij ook gewoon morgen de juiste gegevens mailen, maar ik vind het toch een typisch verhaal. Je weet toch wel waar je verzekerd bent? En als hij niet reageert op mails en appjes, wat dan? Ik heb al zijn gegevens en hij heeft gewoon aangegeven aansprakelijk te zijn voor de schade. Toch denk ik dat je hier uiteindelijk heel makkelijk mee wegkomt. De politie gaat hier echt niks aan doen ondanks dat alle gegevens bekend zijn. En ondanks dat de schade minimaal is, zijn de reparatiekosten bijna € 600,- dus dat geld zou ik wel graag ontvangen. Ben benieuwd hoe dit verder gaat…

Ga zo lekker slapen, hopelijk lukt dat een beetje, maar kan echt niet wachten, volgens mij wordt het echt een pracht dag 

Ging gelukkig over ondergoed van €3 maar toch - €3 weggegooid