Wat je even kwijt wil #35

Oh ik heb al neppe voortanden want die vielen eruit nadat ik een salto maakte met de fiets en zojuist is er een halve kies afgebroken, dus daar heb ik geen hulp bij nodig :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Maar wel wat forumdoktoren, geen forumtandarts dus. Zijn tandartsen te saai voor op fora?

Ik heb trouwens wel echt veel tandissues en ik dacht van de week nog: er gaat sowieso iets gebeuren waardoor ik de tandarts moet bellen nu die dicht is. And here we are.
Ik heb ook sowieso gaatjes, maar mijn laatste afspraak was op mijn eerste nieuwe werkdag dus die had ik ff afgebeld en toen wilde ik bellen zodra ik al mijn trips gepland had en toen kwam corona.

Ik heb zometeen een -digitale- vrijdagmiddagborrel met collega’s, maar ik vrees echt dat het ontzettend ongemakkelijk gaat worden, dus heb mezelf vast een wijntje inschonken.

@boemboem Volgens mij is tunnelvisie tandartsassistente, en anders werkt een van mijn vriendinnen ook als tandarts. Moet ik iets voor je navragen?

5 likes

Er was wel tijdje terug iemand, of een tandartsassistent, maar mijn forumgeheugen heeft even geen naam paraat.

1 like

Dat is teleurstellend. Heb je titel maar aangepast.

30 likes

En terwijl ik hier onzin uit loop te kramen, zit ik ook nog verstrikt in een Excel sheet from hell. Godverdomme wat haat ik dat programma!

3 likes

Ging het er nou in dit topic over dat iedereen massaal aan de wijn gaat?

15 likes

Lief maar hoeft niet!
Bel maandag m’n eigen tandarts. Vragen wat ik met die scherpe kies moet en zorgen dat ik na Corona zsm terecht kan. En maar weer gaan sparen :crazy_face:

Edit: vroeg het me dus gewoon af hahaha mijn afbrekende kies was wel de aanleiding

1 like

Ik heb dit ook bijna dagelijks. En als ik het terugkoppel naar iemand van IT krijg ik te horen “Ligt vast aan de gebruiker ;-)” :angry:

Ahh vandaar! Volgens mij zijn ze bij de tandarts nu heel erg terughoudend wie er behandeld wordt, alleen echte spoeddingen. Omdat er veel aerosolen van de patiënt vrijkomen, volgens mij heeft de voorzitter van de nederlandse tandartsenvereniging ook gezegd dat hij vermoedde dat 100% van de tandartsen corona zou oplopen.

1 like

Oh maar het ligt ook aan mij hoor. Ik kan je zo photoshoppen dat niemand doorheeft dat jij niet op een strand op Bali ligt, webshops/sites bouwen, ik doe het allemaal. Maar komt niet met EXCEL aanzetten :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Ja, dat heb ik ook begrepen & vind ik ook logisch. Het is onvermijdelijk dat de tandarts met je speeksel in contact komt haha.
Ik heb nu geen last, alleen een irritant randje, maar volgens mij heb ik in die kies ook geen zenuw meer door een eerdere behandeling. Wat geruststellend zou zijn, omdat er dan geen pijn gaat optreden haha.
Alleen op het moment dat de tandartsen weer aan het werk mogen, zullen al die reguliere controles van nu verplaatst worden. Ik heb er geen staan maar ik wéét dat ik twee gaatjes heb, ik voel het, ik kan het ook een beetje zien haha, en ik wil niet wachten tot bizarre tandpijn, een ontsteking en vervolgens een wortelkanaal. Zoals je merkt, ik ben er bekend mee :joy: dus ik ga gewoon vragen of ze daar rekening mee kunnen houden en mij zsm na deze tijden in willen plannen. En dan fingers crossed dat ik tot dan pijnvrij blijft :tipping_hand_woman:t3:

1 like

Ik vind het heel gebruiksonvriendelijk. Als ik iets in een verkeerde cel heb geschreven krijg ik het vaak niet meer weg maar is de work around dat ik met een heel nieuw document moet beginnen. Moet dus altijd goed opletten dat ik de goede cellen gebruik, maar foutje kan gebeuren en Excel maakt het je dan niet makkelijk.

1 like

Oh leuk! Dat was ik. Dan hebben we misschien wel samen gedigibokst haha. Leuk dat je er wat aan hebt.

1 like

Oh jongens, ik heb eindelijk weekend!!
Nu ik thuis ben echt afgeschakeld: chillbroek aan, relaxbril op en tv aan.

3 likes

Ik denk dat ik volgende week ergens een mental breakdown ga krijgen. Mijn vriend moet vanaf maandag weg voor een klus en ik blijf achter in quarantaine met een peuterpuber en een hond die sowieso ook gek is. En ik ben zwanger en sowieso alleen met een kind dus ik kan niets doen om het leed te verlichten.

1 like

Het is ook echt super vervelend, loop er vaak tegenaan maar oplossing volgens it is dus; beter opletten wat ik doe :’)

Ja twijfel of dat nood is. Misschien kan mijn moeder wel een nachtje blijven slapen. Zou wel handig zijn want moet ook gewoon thuis werken.

oke update, nadat ik mega awkward foto’s van alle kanten van mijn gezicht had gemaakt en opgestuurd werd ik gebeld of ik alsnog langs wilde komen. Daar aangekomen die dokter helemaal ingepakt helemaal gestresst over dat het allemaal snel moest blabla. Doet ze vervolgens haar handschoenen uit om goed aan mijn gezicht te voelen wat het nou is hahaha. Vond dat stiekem zo grappig, omdat ik het zo tegenstrijdig vind van helemaal ingepakt zijn maar vervolgens wel aan mijn gezicht zitten en het ook zeggen dat ik snel wegmoet enzo.

4 likes

Nee is ze niet en ze is ook netjes thuis al die tijd.

Maar me vriend zei net wel dat de buurman de hond savonds wel wilt doen. Mijn hond kan niet met andere honden en is heel sterk dus niet iedereen kan hem “aan”. Maar die avond scheelt wel heel erg!

3 likes

“Wat wil je vanavond eten?”
“Umm doe maar vegetarische tata bami”. :call_me_hand:

7 likes