Wat je even kwijt wil #35

Ik ben zo ontiegelijk lomp. Ik kan gewoon nooit normaal door een deuropening lopen. Altijd maar echt al tijd stoot ik mijn heup of schouder.

2 likes

De bakker heeft me weesper mopjes oid aangesmeerd maar ze zijn helemaal niet lekker :tired_face:

Godverdomme, omdat ik dus meer dan 2 maanden voor 2 werkgevers heb gewerkt heb ik nu geen recht op een ww uitkering??? Terwijl ik dus wel gewoon 26 van de 36 weken heb gewerkt, wat is dit voor bullshit??? Dus, geen werk, geen inkomen, geen uitkering hoe de fuck moet ik dan leven?

Ugh nee mn vriend is nu een tondeuse kopen om zn haar te gaan millimeteren. Heb hem al 5 jaar om kunnen praten maar daar is een eind aan gekomen denk ik. Hij zegt dat ie het al wilde voordat hij mij kende maar het toen niet ging doen omdat ie vrijgezel was en weet dat het lelijk bij hem gaat staan :roll_eyes:

2 likes

meh roskilde festival is geannuleerd, te verwachten uiteraard maar zou er vrijwilliger gaan worden :frowning:

Mijn vraag aan medekoffiesnobs: is die dalgona koffie nou echt lekker? Het lijkt me vooral mierzoet en oploskoffie is ook niet echt lekker. Maar het ziet er wel amazing uit.

2 likes

Ik heb een werkoverleg en ben in bed gaan liggen. Waaaarom ben ik zo? Ik hoef gelukkig niet te videobellen.

6 likes

Ik heb deze gedachte ook al dagenlang, ik wil het echt proberen maar wil helemaal geen oploskoffie bezitten, tenzij het natuurlijk écht lekker is.

3 likes

jaaaa, ik heb Dalgona ijskoffie gemaakt en het was echt lekker! En heel makkelijk. Ik had espressopoeder gebruikt, het was wel zoet, maar niet overdreven.

2 likes

Ik heb een heel jaar voor twee werkgevers gewerkt en ook ww gekregen. Is dat echt de reden?

Klusjes man kwam nog even in de tuin om te kijken of ieh niks had laten liggen… ik zit hier in mn onderbroek uien te pellen :sob:

18 likes

@Nefertiti Ik hoor eigenlijk ook alleen maar dat het erg lekker is, maar kan me voorstellen dat het zoet is, dan kan je denk ik wel minder suiker of iets vervangends er in doen. Ik ga het morgen denk ik maken met cappuccino poeder, dat is de enige instantcoffee die ik heb :thinking:

Mijn ouders hebben opeens 20 euro overgemaakt ‘fijne pasen, koop maar wat lekkers’ haha zo lief, heb gelijk pizza gekocht net :joy: Ga ook even bedenken wat ik naar ze kan sturen voor pasen, misschien wel brownies per post of bloemen ofzo.

9 likes

Ik heb liever die puddingbroodjes, eclairs en fruithapjes

1 like

Maar je moet 1 op 1 koffie en suiker gebruiken, dus minder suiker is minder koffie aka je kunt net zo goed melk drinken.

1 like

Die vliegen binnen (met ramen open de hele dag) heb ik niet gemist de afgelopen maanden. :roll_eyes:

1 like

Ja ik vind het zo vreemd. Ik heb een jaar tm 1 april bij de kinderopvang gewerkt, daarnaast in december begonnen als invalkracht in het onderwijs. Nu dus alleen nog maar onderwijs en daar geen werk meer in. Maar heb die kerel die het heeft afgewezen aan de telefoon gehad en hij zegt ja je hebt meer dan 2 maanden bij 2 bedrijven gewerkt (waarvan 1 onderwijs? Ik weet niet meer zeker of hij dat nou zo op die manier bedoelde?) maar ik mag de kinderopvang niet meetellen in de 26 weken regel dus je hebt niet genoeg gewerkt. Ik vind het zo raar. Kan er online ook niks over vinden. Ik was een geval tussen wal en schip zoals hij het mooi noemde.

Oké misschien ben ik iets te enthousiast en heb ik net 1u staan priegelen om dit raam te maken :joy:

47 likes

Huh uien pellen? Wat is dat voor middeleeuwse bezigheid dan

13 likes

Ja was door mn hobbys heen.

even dat schilletje eraf halen om ze straks te snijden

zo raar, maar ik lees die regel ook terug op andere plekken:

Weken gewerkt in een nevenbetrekking. Voor de wekeneis telt alleen het werk in de baan waaruit de werkloosheid ontstaat en de voorafgaande banen waarvoor die baan in de plaats is gekomen. Een kleine overlap is wel toegestaan: als banen elkaar niet langer dan 2 maanden overlappen, zijn het voor de wekeneis opeenvolgende banen.

Dus die wekeneis baseren ze op je baan in het onderwijs als ik het zo lees.

Maar wtf dat moet toch niet kunnen :neutral_face: ik zou misschien voor de zekerheid het juridisch loket/de vakbond bellen om advies te krijgen over wat mensen in soortgelijke situaties doen. Je hebt dan tenminste wel recht op bijstand toch?