Wat je even kwijt wil #35

@Paardenmeisje @Lemongrab @Banananana

Bij ons dus ook! Als je de DNS verandert naar 8.8.8.8 of 8.8.4.4. kun je weer gewoon verder internetten. Dat zijn de DNS-servers van Google.
Moet je wel even handmatig doen via je device (PC/mobiel/tablet/whatever)

2 likes

Ja kan nog wel een aantal dagen vooruit. En ja het zal indd drukker zijn! Al had ze dan beter kunnen zeggen dat ze vandaag of morgen komen bezorgen ipv ze rond 13.00 nog specifiek vandaag zei. Mgoed, morgen dus weer vanaf 8.00 in de wachtmodus :sweat_smile: Wil er ook niet gelijk achteraan mailen weer (niet omdat het langer duurt, maar om te checken of er evt iets mis is gegaan) en telefonisch is alleen spoed dus ik wacht het nog even af!

1 like

Top! Wat is een dns

3 likes

Geen tips voor je. Wel heel benieuwd welke Belgische site dit is!

1 like
1 like

Oh wat chill dankje! Kreeg idd een dns-error. Kan alleen deze link niet openen haha, kun je kort zeggen hoe ik die server moet wijzigen of is dat te ingewikkeld?

Haha love deze, ik ben bang dat ik het niet durf maar alleen het idee al laat me beter voelen. Het stomme is dat ik met dit soort dingen dan gelijk denk: omg ik heb iets fouts gedaan en het is vast super ongepast dat ik zulke dingen vraag terwijl iedereen vet druk is met alles regelen en ondertussen met al z’n kinderen thuis zit. En ik weer rationeel wel dat het onzin is en dat ik het niet persoonlijk moet aantrekken, maar toch is het jammer. Maar goed, niet meer over nadenken.

1 like

Heb je een mac of windows? iPhone of Android?

Android (tablet) en windows (laptop)!

Omg ik ben de ultimate geek nu

1 like

heeft iemand misschien een tip voor rekenoefeningen voor volwassen? Het liefst op papier. Ik ben aan het oefenen voor assessments en merk dat mijn hoofdrekenen wel een opfriscursus kan gebruiken…

Android:

Instellingen -> Wifi -> Op het kleine pijltje klikken dat naast je wifi staat ->

Dan moet je de IP-instellingen veranderen van DHCP naar Statisch en eronder pas je dan alleen de DNS aan met een van de twee opties (8.8.8.8 of 8.8.4.4 of allebei)

Windows:
Rechtsklikken op je wifi-icoontje -> netwerk en internetinstellingen openen -> adapteropties wijzigen -> rechts klikken op jouw wifi -> klik op Eigenschappen -> Dan moet je Internet Protocol versie 4 selecteren (niet versie 6!) -> eronder klikken op Eigenschappen -> en op het onderste bolletje klikken en daar kun je de cijfers invoeren! :slight_smile:

1 like

Gelukt of niet? :joy:

Ah jammer. Ze verzenden door de huidige omstandigheden niet naar Nederland. Maar ik ga hem onthouden.

Misschien is dit iets voor je: https://www.studystore.nl/p/9789082792928/werkboek-wiscat-pabo

Zijn er hier meerderen die voorlopig thuis zitten, zonder werk? Ik ben nu dus al 2 weken thuis, niks aan het doen. Eerder hield ik me vast aan het feit dat het 6 april weer klaar zou zijn, maar het begint er steeds meer op te lijken dat dit niet het geval is. Hierdoor raak ik zo mogelijk nog meer gedemotiveerd om iets van mijn dag te maken. Heeft er iemand nog tips? Ik weet dat ik een soort ritme in mijn dag aan moet gaan brengen, maar ik zou graag concrete voorbeelden of iets hebben! Ik weet het namelijk in mijn hoofd allemaal wel, maar het ten uitvoering brengen is zooo lastig.

Ahhh held! Super. Het is gelukt! Dankje dankje dankje :bouquet: We hebben hem uiteindelijk op de webinterface van de router veranderd zodat we niet al onze apparaten los hoefden te wijzigen (en omdat we het niet op alle apparaten konden vinden). Superhackje dit, goed om te weten ook voor als er nog eens zo’n storing is.

1 like

GoldenEye is op televisie, dit geeft me echt nostalgic mems naar die nintendo 64 dagen. Ik ben nog steeds het beste in dit spel, weet nog precies waar alle guns liggen dus don’t @ me BOI

1 like

Jupppp. Kan je ook niet echt helpen want mijn ritme is ook zoek. Ik probeer wel iedere dag te gaan wandelen, ongeveer vijf kwartier. En overdag kijk ik geen tv of netflix (in plaats daarvan spendeer ik de hele dag op het forum maar goed)

Werkt stories maken misschien?
Dat motiveert mij dan weer :joy: