Wat je even kwijt wil #35

Echt stom dat rtl late night en nu ook dwdd draait door gestopt zijn. Was echt me droom om daar aan tafel te zitten en ruzie te zoeken. Ik vind jinek kut.

6 likes

Ah nee, sterkte :heart:

Moet ook even wat kwijt. Ik ben gastouder aan huis bij 2 artsen. Daar werk ik gewoon tijdens de corona crisis aangezien zij een vitaal beroep hebben. Alle ouders krijgen nu de kosten voor de kinderopvang van de belastingdienst terug. Alleen rekenen zij tot het maximum van 6,27 per kind per uur, maar bij bijna iedere gastouder is dat uurtarief hoger en er komen ook nog gastouderbureau kosten bij.
Dit betekent dat de ouders de volle mep terugkrijgen (ook als ze gewoon gebruik hebben gemaakt van kinderopvang) en wij moeten hierop inleveren. Heb even een snelle berekening gemaakt en het kost me zeker 3 a 400 euro… Vind het gewoon heel krom, ook omdat ik meer risico loop om het virus op te lopen en ouders hebben (in mijn geval) gewoon gratis opvang

1 like

Wat heftig en verdrietig! Heel veel sterkte voor jou je familieā¤ļø

En natuurlijk ook voor jou @lula! Wat naar nieuws, nu vooral in deze periode. Heel veel sterke! :two_hearts::two_hearts:

2 likes

Doe het dan wel goed!

1 like

Maar betalen die artsen niet de uren aan jou? Kun je dan niet gewoon je normale tarief vragen en dat zij dan niet alles van de belastingdienst terugkrijgen?

Waarom ga jij erop achteruit? Je kan toch gewoon je normale tarief blijven rekenen? Of zie ik nou iets over het hoofd?

Zoals ik het bij onze opvang begrijp is dat zij deze maand gewoon incasseren en wij onze normale belastingteruggave krijgen.

De belasting betaald de opvang en ā€œzijā€ betalen onze eigen bijdrage weer aan ons.

Dus jij kunt dan toch ook aangeven dat je alleen de uren vergoed van de belasting aan hun terugstort?
Dus de extra kosten komen altijd voor hun eigen rekening en nu toch ook?

ik heb de video niet gekeken, maar ugh wat is hij hypocriet. Hij zegt altijd knip/verf nooit je eigen haar en dan nu tips geven hoe je je eigen haar moet knippen. Eerst keek ik best veel van zijn reacting to … video’s, maar nadat hij zijn eigen producten heeft gelanceerd en die vage make-over serie waarbij de before vaak mooier was dan de after ben ik echt een beetje op hem uitgekeken.

Of die video waarin hij ging uitleggen dat goede shampoo niet hoeft te schuimen en dat schuim vooral een gimmick is. Om vervolgens te zeggen: maar mijn eigen uitbracht shampoo schuimt wel omdat mensen het anders niet kopen. Echt hoe kun je jezelf dan nog serieus nemen.

/rant

1 like

Ja klopt! Maar gezien de huidige situatie had hij zoiets van: ik weet dat er toch mensen zijn die het zelf gaan knippen, dus laat ik ze dan maar erbij helpen om het zo goed mogelijk te doen.

ah ja, dat excuus had ik al verwacht

1 like

Huh wat een raar einde bij dwdd? Zo abrupt ineens

1 like

Ja super droog en onpersoonlijk

4 likes

@Pippi @Madam-Mikmak @Rebus

Dank voor jullie reacties. Ja het gaat met tussenkomst van het gastouderbureau. Inderdaad de ouders betalen deze maand gewoon de factuur en neem aan dat we ook gewoon voor die uren worden uitbetaald. De belqstingdienst maakt uiteindelijk de eigen bijdrage (het deel dat zij moeten betalen, dus zonder kinderopvangtoeslag) van de ouders over aan het gastouderbureau. En het gastouderbureau betaalt deze vervolgens weer uit aan de ouders (hoezo ingewikkeld) Alleen gaat de belastingdienst uit van een max. tarief van 6,27 per kind per uur. Maar mijn tarief is hoger. Daardoor ontstaat een gat en dat moeten het gastouderbureau en ik dus gaan vullen.
M.a.w. de belastingdienst betaalt niet alles terug, maar een gedeelte. En de rest zullen wij (gastouderbureau en ik) moeten betalen

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Het is erg ingewikkeld. Maar het gob mailde mij dit en ik.vind het ook terug op de site van kennisnetwerk kinderopvang. Ben er echt een beetje door in de stress.

NB. Is dit nog niet 100% zeker, maar het lijkt er wel sterk op…

Ik vind het niet meer dan normaal dat het tarief ā€œbovenā€ de belastingteruggaaf gewoon door de ouders betaald wordt.
Zou ik ook niet gek vinden want dat is nu toch ook altijd zo?

(Ik bedoel de wij betalen 7,50 aan de bso, belasting geeft teruggaaf over een tarief van 7,02 euro. Die 0,48 cent moeten wij dus sowieso altijd zelf betalen)

2 likes

Ja, die 0,48 cent hoort bij de eigen bijdrage die alle ouders nu terugkrijgen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat ook… maar nee de vader vroeg of ik ook naar het loket moest om hulp te vragen voor ZZP’ers. Niet dat hij even denkt, oke wij krijgen nu gratis opvang en onze gastouder moet veel geld betalen. Laten we haar compenseren

Ik ben er stil van. Heel veel sterkte de komende tijd :kissing_heart:

1 like

Volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk hoe het zit.
Via: https://kinderopvang.nl/nieuws/nieuwsbericht?newsitemid=4372955136

Ik zou als ik jou was proberen je volledige loon te krijgen van het gastouderbureau, want waarschijnlijk hebben zij wel een financiƫle buffer door ouders die opvang betalen, maar die nu geen kind brengen. En zou ik dat risico vooral niet op je eigen schouders nemen.

2 likes

Ik vind hem ook ineens wat arrogant geworden. Eerst was hij echt leuk en spontaan, maar het lijkt nu alsof hij zo bewust is van zichzelf. Echt stom.

Thanks! Ja had dit ook gelezen inderdaad. Punt is alleen dat gob’s niet echt een buffer hebben, omdat alle opvang gewoon betaald.moet worden zoals altijd en gastouders ook gewoon doorbetaald moeten worden. Of ze nou wel of niet hebben gewerkt.
Mijn gob zegt dat het op onze schouders neerkomt…
Maar inderdaad het is nog niet helemaal zeker,maar vrees wel het ergste

1 like