Ja super droog en onpersoonlijk
Dank voor jullie reacties. Ja het gaat met tussenkomst van het gastouderbureau. Inderdaad de ouders betalen deze maand gewoon de factuur en neem aan dat we ook gewoon voor die uren worden uitbetaald. De belqstingdienst maakt uiteindelijk de eigen bijdrage (het deel dat zij moeten betalen, dus zonder kinderopvangtoeslag) van de ouders over aan het gastouderbureau. En het gastouderbureau betaalt deze vervolgens weer uit aan de ouders (hoezo ingewikkeld) Alleen gaat de belastingdienst uit van een max. tarief van 6,27 per kind per uur. Maar mijn tarief is hoger. Daardoor ontstaat een gat en dat moeten het gastouderbureau en ik dus gaan vullen.
M.a.w. de belastingdienst betaalt niet alles terug, maar een gedeelte. En de rest zullen wij (gastouderbureau en ik) moeten betalen
Hoop dat het een beetje duidelijk is. Het is erg ingewikkeld. Maar het gob mailde mij dit en ik.vind het ook terug op de site van kennisnetwerk kinderopvang. Ben er echt een beetje door in de stress.
NB. Is dit nog niet 100% zeker, maar het lijkt er wel sterk opā¦
Ik vind het niet meer dan normaal dat het tarief ābovenā de belastingteruggaaf gewoon door de ouders betaald wordt.
Zou ik ook niet gek vinden want dat is nu toch ook altijd zo?
(Ik bedoel de wij betalen 7,50 aan de bso, belasting geeft teruggaaf over een tarief van 7,02 euro. Die 0,48 cent moeten wij dus sowieso altijd zelf betalen)
Ja, die 0,48 cent hoort bij de eigen bijdrage die alle ouders nu terugkrijgen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat ook⦠maar nee de vader vroeg of ik ook naar het loket moest om hulp te vragen voor ZZPāers. Niet dat hij even denkt, oke wij krijgen nu gratis opvang en onze gastouder moet veel geld betalen. Laten we haar compenseren
Ik ben er stil van. Heel veel sterkte de komende tijd
Volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk hoe het zit.
Via: https://kinderopvang.nl/nieuws/nieuwsbericht?newsitemid=4372955136
Ik zou als ik jou was proberen je volledige loon te krijgen van het gastouderbureau, want waarschijnlijk hebben zij wel een financiƫle buffer door ouders die opvang betalen, maar die nu geen kind brengen. En zou ik dat risico vooral niet op je eigen schouders nemen.
Ik vind hem ook ineens wat arrogant geworden. Eerst was hij echt leuk en spontaan, maar het lijkt nu alsof hij zo bewust is van zichzelf. Echt stom.
Thanks! Ja had dit ook gelezen inderdaad. Punt is alleen dat gobās niet echt een buffer hebben, omdat alle opvang gewoon betaald.moet worden zoals altijd en gastouders ook gewoon doorbetaald moeten worden. Of ze nou wel of niet hebben gewerkt.
Mijn gob zegt dat het op onze schouders neerkomtā¦
Maar inderdaad het is nog niet helemaal zeker,maar vrees wel het ergste
Ik was ook een beetje in de war. Nou jongens dit was het dan -klik uit.
Raaaarrrr
Sterkte!
Fijn!
Pff lekker zitten janken ja. Tijd voor iets luchtigers
OkƩ zijn reactie op het wassen van 4C haar, zo kleinerend.
Ik heb inmiddels allemaal videocalls met vriendinnen er op zitten en al bijna een hele fles wijn op en ik ben vet aangeschoten en dit is zo sad eigenlijk hahaha
@MrsCarr heel veel sterkte ook voor je man en dochter. Hoop dat je snel weer naar ze toe mag.
Ik kijk de film The Dilemma en het is zo ongemakkelijk dat ik bijna niet verder wil kijken
Ok ik ben kapot. Twaalf uur gewerkt vandaag, in de keuken gestaan en eindeloos stickers geplakt en doosjes ingepakt en orders gepickt maar WE ZIJN UITVERKOCHT. We kunnen onze kokende mamaās uitbetalen want dikke winst en de reacties van de klanten zijn supergoed. Ik ben zooooo blij! En moe.
Voor de mensen die mān saga met de caterende werkloze mamaās niet gevolgd hebben slaat dit bericht nergens op maar ik moest het even kwijt, sorry not sorry.
Zelfquarantaine is een goed excuus om weer een account aan te maken! Hoi!
Aaah zo leuk om te horen!!! Fijn dat het zoān succes is. En helemaal mooi dat de mamaās er iets aan overhouden