Zie net staan dat de mensen op zijn vroegst donderdag pas naar huis kunnen. Verschrikkelijk zeg, de brand alleen al is super rot en verdrietig maar om dan ook nog je huis uit te moeten in deze tijden. Sterkte
Ja ze krijgen morgenmiddag pas te horen of ze weer naar huis mogen. Hij slaapt vanavond sowieso hier en zijn ouders zijn bij zijn broer waar ze vannacht dus nog blijven.
Fijn dat ze onderdak hebben. En een dikke knuffel voor jou.
1 van mijn vrienden woont nu heel dichtbij en nu kwam hij gewoon zonder te bellen ofzo ineens langs… Omg als ik iets haat is dat het wel he.
Kijk met m’n moeder al 25 minuten naar een livestream van een nestkastje met een valk waarbij de eieren aan het uitkomen zijn
Vriend is net vanuit een crisisteam opgeroepen om te gaan ondersteunen bij de mensen die geëvacueerd zijn door de grote brand in limburg, en stuurt net een foto door dat er allemaal tekeningen en briefjes met bedankt op de brandweerwagen geplakt zijn. Ik ben nogal hormonaal atm dus tranen haha
Je kunt hem het beste op het zuid-oosten hangen en op een plek waar niet de (slag)regen er vol op staat. Hier hangen ze tegen de schutting maar er staat een boom bij de buren die gedeeltelijk over de schutting hangt dus dat beschermt hem tegen de meeste regen. Echt een afdak hoef je er eigenlijk niet voor te maken. Ze houden ook heel erg van warmte en zon, zo gauw als de schaduw die plek bereikt stoppen ze ook met vliegen (meestal rond een uur of 5-6 's avonds).
Verder moet het volgens mij minimaal een meter van de grond al mag hoger uiteraard ook. Hier hangen beiden ongeveer op opghoogte.
De bijen vallen je trouwens ook niet lastig ofzo. Ik heb van de week de schutting geverfd en toen zat ik dus ongeveer met mijn neus in het insectenhotel maar ze doen helemaal niks. Behalve botsen dan. Steken doen ze niet en ook als je buiten zit met drinken ofzo vallen ze je niet lastig. Wespen daarentegen moet ik hier regelmatig wegjagen.
Oh en ze vliegen dus voornamelijk in het voorjaar. Dus mocht je bloemen voor ze willen planten of zaaien dan zou ik daar wel rekening mee houden. Wij hebben hier een appelboompje, een Logan bessenstruik, een kiwibes en nog wat losse bloemen her en der staan (maar helemaal niet veel eigenlijk) en daar lijken ze het prima op te doen al vliegen ze sowieso naar meerdere tuinen waar ook andere bloemen staan.
Iemand zou mij vorige week bellen maar ik had net weer een nieuwe mobiel en dat was een onbekend nummer etc. Ik zag later pas dat ik dat gesprek had gemist terwijl ik nota bene de hele tijd naar het scherm keek?! Ik mag al blij zijn dat die persoon mij belt omg. Dus morgen gaat hij weer bellen kreeg ik van iemand anders door maar ik heb geen tijdstip doorgekregen en ja dat is dan denk ik m’n eigen schuld omdat ik vorige week niet heb opgepakt. Ik kreeg echt geen beltoon erdoor, niks pas uren later zag ik 2 gemiste oproepen van anoniem, kut mobiel. Omg. Dus ik moet alle alarmen wel aanzetten nu op deze mobiel. Ik vind telefoontjes etc. ineens soms enger worden in deze tijd. Ik hoop dat die persoon het me iig niet zo kwalijk neemt.
Hoi! Ik heb idd 4 insectenhotelletjes en ik ga deze week een speciale bijenbloemmix zaaien haha Volgens mij zijn er ook bloemmixen met alleen eenjarige bloemen!
Kun je anders niet vragen aan diegene van wie je hebt gehoord dat die ander je gaat bellen wat zijn nummer is? Dan kun je zelf bellen als je niets hoort of terugbellen als je weer een oproep hebt gemist
Soms klik ik onderaan bij aanbevolen topics per ongeluk op WJEKW-Zwanger en kinderen, een subforum dat ik normaal geblokt heb, en dan heb ik dat niet door en ben ik al helemaal irriteert dat het constant over kinderen gaat voor t kwartje valt.
En dat gebeurt dus echt wekelijks en ik leer het nooit, mijn instantreactie is echt ergernis en dan pas klikt m’n verstand aan.
Hahaha dit heb ik ook wel eens. Of dat ik in het mommybloggers topic wil roepen van “Eh dit zijn allemaal mommybloggers…”
Wij spelen een quiz en hebben ruzie omdat ik zeg dat er 7 continenten zijn en mijn familie zegt 6. Noord- en Zuid-Amerika zijn toch elk een apart continent. Zeker als je naar de cirkels van de Olympische spelen kijkt.
Je moet ergens beginnen
M’n vriend vind het nog steeds soms lastig te begrijpen dat niet iedereen Engels spreekt en dat ik in het Nederlands droom.
Wow ik kom er nu achter dat een continent iets anders is dan een werelddeel, en dat de werelddelen Europa en Azië samen het continent Eurazië vormen. En zo beschouwd zijn er dus wel 6 continenten. Maar jullie hadden het waarschijnlijk over werelddelen?
Edit nog verwarrender volgens wikipedia kan het allemaal
Echt verwarrend dit. Ik wil duidelijke antwoorden haha
Niet zo netjes van me, maar ik vind het behoorlijk irritant dat al die beren ‘in de weg’ staan als ik een route wil bekijken op Google Maps
Als je op een beer klikt, kaartlegenda bekijken en dan sluiten doet, zijn ze als het goed is weg
Ik had net een online teamuitje via zoom met een quiz, ik was de winnaar en ik won een flesje corona lolll
Kut. De Grey’s die nu op tv is is de plane crash Grey’s. I am at emotional capacity and I cannot hold the appropriate space for this now.