@Flopsyunicorn @Falkor
Alsjeblieft geen knuffelbijen 
Je introduceert hier allemaal onnatuurlijk genetisch materiaal mee. Gewoon de wilde bijen die er zijn helpen met een mooi zadenmengsel en dus iets als een goed insectenhotel. Als je eens een stapje verder wilt kun je ook aan de slag met een leemwandje/bakje. Daar komen weer heel andere bijen op af.
En als je een zadenmengsel koopt: ga voor een biologisch, inheems mengsel! Erg belangrijk. De zaadjes in de tuincentra zien er leuk uit maar bevatten vaak maar nauwelijks nectar. Of ze zijn zelfs behandeld met insecticiden waardoor je alleen maar meer schade aan de insectenstand aanricht.
Ik haal mijn zaden voor bloemenmengsel voor insecten altijd bij Cruydt Hoeck (https://www.cruydthoeck.nl/). Die hebben super goede, gezonde zaden.
Wij hebben een insectenhotel over de volledige muur van ons hele huis. Een paar meter dus. Maar daar zijn wel wat jaartjes overheen gegaan, haha.
Groetjes van een ecoloog 

) komt dan ben ik gelijk niet anoniem meer. En het heeft ook eens in een krant gestaan, dus online ben ik dan denk ik ook snel ‘ontmaskerd’ haha.