Ik vind het echt ontzettend matig van mezelf dat ik altijd heel veel principes heb, maar in de praktijk meestal zo overrompeld ben als ik iets meemaak wat daar tegenin gaat dat ik dan maar een beetje sta te gapen tot het momentum weer voorbij is.
Deze week kreeg ik een pakketje en de postbode legde het niet neer maar liep naar me toe om het aan te geven en hield dus helemaal geen afstand. En toen wist ik niet wat ik moest doen en pakte het uit automatisme maar gewoon aan.
En ik ging deze week ook skypen met mensen en dan kun je bij jezelf foto’s als achtergrond instellen. Een vriendin van me was toen oude / gekke foto’s daarvoor aan het gebruiken en toen kwam er ineens een foto waarop zij zwarte piet speelde. En toen zei ze ook heel vrolijk ‘‘Kijk dat ben ik’’. En ik zat alleen maar zo van huhhh wat is dit dan
en ik kreeg gewoon geen woorden uit mijn mond. En toen ik wat wilde zeggen was de foto al weer weg en ging het gesprek heel ergens anders over.
Het maakt niet uit of het om grote of kleine dingen gaat, ik ben echt zo slecht in adequaat handelen en erger me daar heel erg aan.
. Als het een meme is zou je eigenlijk ook op een ‘‘grappige’’ manier moeten reageren.