Ik kijk nu NPO1 en ben een beetje verliefd
Op Wilfried? Want daar kan ik redelijk inkomen.
Ja elke keer als ik hem zie
Ik ga zo pizza eten en Boer Zoekt Vrouw terug kijken. Zin in
Dit artikel is toch niet zo raar? Zoveel mensen die hun werk gewoon wel oke vinden maar er geen speciale passie voor hebben, zo lees ik dit ook.
Ik word echt gek van mezelf.
Echt alle stelletjes in onze vriendenkring gaan in een twee-onder-een-kap of een groot hoekhuis wonen, en wij wonen in een rijtjeshuis. Wel een vrij groot rijtjeshuis, maar toch. En er hebben er 2 een hot tub en een luxe buitenkeuken. Ze gaan op reis naar Miami etc.
Ze rijden allemaal Tesla’s van de zaak, en wij krijgen dat niet van het werk en hebben dus maar een kleine auto samen.
Ik werk zelf niet fulltime maar mijn vriend wel en we zitten daarmee iets boven het modaal inkomen, en boven 3/4 van de vriendenkring. Maar hoe doen zij dat dan allemaal, serieus?? Dat zou dan toch niet moeten kunnen?
Ik snap er echt helemaal niets van. Leven wij dan zo ontzettend duur per maand? Ben ik te krenterig dat ik een niet te hoge maandlast hebben wil qua hypotheek? Ik weet dat 1 stelletje 2 ton van ouders krijgt, dus dat is wel verklaarbaar. Maar verder?? En waarom maak ik me er druk om…
Ik weet dat ik niet moet kijken naar anderen en zeker niet naar andermans portemonnee, maar toch kan ik het niet loslaten. Het is zo kinderachtig dat ik hiermee zit en het klinkt vreselijk jaloers, maar ik snap gewoon niet waar ze het geld vandaan halen.
Einde klaagzang
Ach die Ariane
Super veel mensen nemen consumptieve kredieten om een luxe levensstijl te bekostigen. Soms is het gewoon schijn. Zou je er niet druk om maken
Ik ook! Wat een leuke man. Grappig ook hoe hij die fles probeerde te pakken en daardoor het gebak kapot maakte.
Thnx, ik weet dat je gelijk hebt, maar oh man ik kan het zoooo niet los laten.
Ja snap ik wel. Maar in the end zijn een groter huis, duurdere auto en luxe spullen niet de dingen die je gelukkig maken in het leven
Ik heb mij dit jaren terug ook eens afgevraagd. Hoe dan? Grotere huizen, nieuwe grote televisie, mooie auto’s.
Tot een van mijn toenmalige vriendinnen ging klagen.
Ze hadden geen spaargeld. Alles hing door leningen aan elkaar. En nu was haar auto kapot en moest ze weer bij haar schoonouders lenen. Ze zou niet eens een nieuwe wasmachine kunnen kopen.
Nu ben ik 40 en is alles om mij heen heel normaal. Gewone huizen, samen één auto etc.
Wij hebben behalve onze hypotheek nog nooit iets geleend en zijn nooit iets tekort gekomen.
Oh en het schijnt dat een lexus leasen goedkoper is dan een ford focus station leasen. (Zegt mijn baas met lexus)
Nou hoezo niet? Denk dat dat voor iedereen anders is toch
Ergens hier in de buurt zijn ze aan het karaoken met luidsprekers. Het hoort alsof ze op het dak staan zo hard en het is zo tering vals! Doe dit gewoon binnen en laat mij met rust ja.
Ja precies dit! Het kan toch bijna niet anders dan dat er zo’n soort situatie moet zijn? Anders kan ik er echt niet bij met mijn hoofd. Maarja het is natuurlijk helemaal ook niet mijn zaak hoe zij alles betalen, maar toch vreet het me zo op.
@hummus @Vampire Hm ja jullie hebben gelijk!
Ow getsie wat vind ik het vervelend dat ik dit niet kan loslaten. Ik voel me maar een hele normale simpele boerin ofzo ernaast. Zonder dikke luxe poespas.
Misschien wordt het tijd dat ik uit lockdown ga en me niet meer over zulke onnodige dingen ga opwinden.
Telt wel alleen als het true crime en/of zelfverheerlijkend gezwets is.
Het gras van de de buren is vaak groener. Maar vaak blijkt het toch kunstgras te zijn.
Ik ben soms ook best jaloers op mensen die een eigen (huur)woning hebben.
Ik heb op dit moment door verschillende keuzes (voor een ander zorgen, weer studeren) geen eigen woning en alleen een bureau, bed en goedgevulde kledingrekken en wat Apple-meuk. ik heb dagen dat ik een moord zou doen voor een ieniemienie studio. Maar dat zit er even niet in en als ik dan hoor dat stelletje X relatieproblemen hebben en heel erg dubben om te gaan scheiden dan voelt het toch wel fijn dat ik een dure woning niet als een blok aan mijn been heb hangen.
Maar over twee jaar zal de situatie toch weer anders zijn. Wat corona en gezondheidsproblemen mij hebben doen inzien is dat je lang niet altijd alles zelf in de hand hebt en soms toch een beetje go with the flow moet zijn. En sowieso een goede gezondheid is mij nu zoveel meer waard dan een auto.
Ik vind het altijd zo’n zure eigenschap als mensen alleen maar hun eigen sores kunnen relativeren door anderen omlaag te praten of te kijken op welke vlakken die het stiekem toch slechter hebben. Leven is niet eerlijk, er zullen altijd mensen zijn met meer van hetgene wat jij wil en er zullen mensen jaloers zijn op jou omdat je meer hebt van hetgene wat zij willen… Deal with it.
Om dit vreet weekend goed af te sluiten zetten we nog effe de airfryer aan. Man man man, hoe kom ik ooit weet in een normaal ritme.
Niet. Gewoon lekker door eten. Niemand die je ziet of veroordeeld nu
Ps, waar is mijn kaassoufflé?