Wat je even kwijt wil #36

Hele heftige reactie en vind het eerlijk gezegd ook een beetje sneu voor die kinderen.

3 likes

Haha want ze kunnen overal rolschaatsen behalve in mijn portiek. Ja super zielig. En een emmer water met een beetje azijn, kom op zeg. Ze rolschaatsen nu gewoon rondjes om het blok zonder de trap jn het portiek op te lopen. Niks aan de hand hoor, ze leven nog.

9 likes

Bij ons spelen ook vaak kinderen achter onze achtertuin. Ze hebben daar serieus niks te zoeken, want het is onze grond en het deel is zeg maar alleen voor de mensen die daar hun achtertuin hebben.

Dan zitten ze op de muur en kijken ze precies in onze tuin. Vriend heeft ze vriendelijk gevraagd en gezegd dat het daar geen veilige plek is om te spelen ook ivm prikkeldraad wat er zit want niemand hoort daarachter te komen. Krijgen we alleen maar ja maar terug, sjokken ze weg en komen daarna gewoon weer terug.

De volgende keer krijgen zij ook gewoon de tuinslang hoor. Opbokken.

9 likes

Gisterenavond ontdekt hoe leuk TikTok is, kan echt zo lachen met al die domme filmpjes daarop haha.

7 likes

Ik ben voor.

Maar waarom zou je daar je water aan verspillen? Er is al gewaarschuwd voor het prikkeldraad, dus als iemand daar valt hebben ze al snel genoeg door dat ze daar niet mogen spelen.

1 like

Leuk! Als het goed is, hoef je nieuwe planten niet direct om te potten of extra potgrond te geven. Dat zei de vrouw van de planten winkel tegen mij.

1 like

Ik vind een rapport waar ik een 5.1 had voor muziek?? Die leraar zou me nu eens moeten horen joh.

14 likes

Jeetje die kinderen moeten ook hun energie kwijt. Als je er last van hebt, moet je er wat van zeggen of naar hun ouders stappen. Je gaat ze toch niet wegpesten met water of azijn?

1 like

Stuur hem/haar even het linkje van je Koningsliedcover

4 likes

Ik dacht Ff dat je prikkeldraad bedoelde zoals mensen je vroeger prikkeldraad op je arm gaven door je huid in twee richtingen te draaien.

Is ook wel een mooie lijfstraf.

14 likes

Ik ga deze onthouden. Lees net dat ik kinderen niet mag wegpesten met water en azijn dus dank voor het alternatief.

10 likes

Waarom valt chocoladethee altijd tegen?

Ik vraag me ineens af wat zoiets met het weefsel doet. Als iemand het met echt veel kracht doet, kan er dan niets beschadigen van binnen?

Ja tuurlijk, maar weet je hoe kut sommige kinderen kunnen zijn? Met hun grote mond. Vorige keer zijn ze ook door onze pas geplante beukenhaag heen gerend die er letterlijk 2 dagen inzat. In onze voortuin.

Met voetstappen in de grond die kleiner waren dan die van mij en mijn vriend. Echt optyfen hoor.

Ik speelde vroeger ook veel buiten, kwam in niemand zijn achtertuin en heb niemand zijn planten vertrapt.

Kan er trouwens ook aan liggen dat ik gewoon een intens hekel heb aan kinderen die niet familie zijn.

8 likes

Ik ben echt verslaafd en ik voel me net een boomer die Snapchat heeft ontdekt. Ik snap ook veel van de grapjes niet en de dansjes vind ik ook dom, maar soms kan ik echt niet stoppen met lachen.

@Lentex verpotten is niet nodig, tenzij je de wortels uit de kweekpot ziet komen. De meeste plantjes vinden dat ook helemaal niet fijn omdat ze nog geen stevige wortels hebben. Daarnaast zitten in kweekpotjes gaten en in sierpotten niet, wat weer beter is tegen wortelrot. Terra cotta potten en andere poreuze materialen kunnen dan weer wel omdat die het water opnemen. Wel staat het een stuk mooier als je kweekpot in een sierpot staat!
Verder gewoon een beetje online kijken wat voor lichtbehoefte en waterbehoefte de plant heeft. Succes!

2 likes

Heb je misschien ook wel gelijk in. Misschien omdat ik vroeger wel gewoon naar volwassenen luisterde als kind dat ik het zo ervaar.

Ik heb nieuwe potjes gekocht bij casa en zie nu dat de mevrouw twee keer de grote en een keer kleine heeft aangeslagen terwijl ik twee keer klein en een keer groot heb. Kost me dus een euro, troelaaaa. Wat een lading teringzooi hebben ze daar trouwens mijn god.

Nu ga ik smart pancakes bakken in de smaak ‘rohtella’ en het ruikt zo naar Nutella :stuck_out_tongue:

1 like

Ik ben eindelijk begonnen met schrijven! Het is zomaar veranderd van een stressay naar een essay

24 likes

Deze zijn klaar (heb ze dus wel verpot :see_no_evil:)
Heb er nog 3 waar ik geen potten voor heb, dus die komen nog. En ook nog geen planken om de planten op te zetten haha oeps

16 likes