Wat je even kwijt wil #36

Ja, daar ben ik ook blij mee! ze hebben ook een contemplatieve tak. Dan zitten de zusters van de orde in een slotklooster en zit er een hek tussen hen en de buitenwereld en kan je elkaar niet eens aanraken. Die zusters komen niet naar buiten. Ik heb gezegd dat ze dat niet moet doen, haha, maar ze kan daar ook nog voor beslissen later.
We hebben zo’n klooster bezocht in Italië, en ik vond het zo heftig dat ik daarna moest huilen. Zij vinden het heel mooi, maar ik werd er echt een beetje naar van.

4 likes

Ik denk dat zoiets bij mij dezelfde reactie teweeg zou brengen.

Het idee van al je spullen wegdoen daar kan ik mij zeker nog wel wat bij voorstellen. Zeker omdat Ik zelf soms van de twee uitersten ben dat ik weken kan leven met alleen wat kleding (niet eens je beste spullen maar gewoon om gekleed te zijn voor de weersomstandigheden) in een rugtas en een telefoon om bereikbaar te zijn. En andere momenten ben ik toch echt weer een ekster en een luxe luxemens. :face_with_raised_eyebrow:

Heb tijdens mijn depressie ook meerdere keren geopperd om vrijwel alles weg te doen. Maar ben toen verstandig geweest om dat niet te doen en pas zo’n keuze te maken als het mentaal wat beter ging. Achteraf wel blij dat ik dat niet heb gedaan en nu vooral meer bewustere keuzes probeer te maken.

1 like

Ik bedacht me dat ik dan weer elke keer m’n oksels moet scheren (ja je moet natuurlijk niks maar ik vind dat wel prettiger) en deed ook ff een oogrol

2 likes

Net even inde zon gezeten, wat warm.

Ik ben zo lamlendig door heel de situatie, lig nu ook nog in bed, heb niets om voor op te staan :sweat_smile: klinkt heel dramatisch maar ik bedoel gewoon: als ik op sta, ga douchen en me klaarmaken ga ik vervolgens op de bank zitten of liggen en weer niks doen. Of lezen of tv kijken. Dat doe ik nu dus al uren vanuit bed.

Ken mezelf en probeer mezelf echt bezig te houden met van alles en nog wat want anders geraak ik echt diep in de put maar soms lukt het gewoon echt niet zoals vandaag.

3 likes

Zondag ochtend: too hot to handle + boodschappen lijstje maken. Beetje trash aan m’n degelijke taakjes toevoegen.

1 like

Prachtig dit
Het is een first dates parodie van Draadstaal btw

11 likes

Ik dacht eerst heel even dat het erica terpstra moest voorstellen die eerste meneer. :’)

Zouden al die hamsteraars van een maand geleden nu lekker genieten van hun maaltijden aka groenten uit blik en 100 x pasta

45 likes

Of ze wikkelen die spullen stiekem in toiletpapier (uit schaamte) en gooien het weg. En gaan nu toch naar de drive-in van de Maccie.

2 likes

Hoeveel huilbuien zijn jullie vandaag al verder? Ik 1 tot nu toe. Maar ik sluit niets uit.

Door Corona/hormoonbalans of iets anders? :kissing_heart:

Huilbuien niet, maar in mijn hoofd is de mensheid al 3 keer vergaan vandaag.

Al 3 keer, vandaag alleen al? Nette score haha

Ik was er gewoon even klaar mee.

1 like

Straks een date via video bellen en ben toch best zenuwachtig. Wat raar is want we wonen niet eens in hetzelfde land en ik snap niet waarom ik dit aan het doen ben eigenlijk.

Meh, waarom is een mens zijn zo emotioneel

Oh maar dit is nog veel beter dan in real life. Als het je niet aanstaat hoef je niet eens een smoes te denken maar gewoon ophangen. Heerlijk. Bye.

2 likes

Ik had gisteren pasta besteld samen met een collega op het werk en toen kregen we er zelfgebakken koekjes bij omdat we in de zorg werken. Dat zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden waar het allemaal om gaat natuurlijk

46 likes

:laughing:

Heel herkenbaar. Ik ben al niet de meest actieve persoon, maar momenteel is het wel echt heel erg. Het is dat ik gewoon nog moet (thuis)werken, anders zou 80% van mijn leven zich in bed afspelen volgens mij…

1 like

Ik ga straks een ruzie uitpraten met iemand met wie ik ooit bevriend was. We hadden in oktober een meningsverschil en toen zei ik dat hij me gekwetst had. Toen heeft hij tegen iedereen gezegd dat ik de vriendschap wilde verbreken, maar wilde hij mij niet spreken (was over het weekend). Toen kwam hij op mijn verjaardag naar me toen (!!!) niet om te feliciteren, maar om te zeggen dat ik vijandig en manipulatief ben en dat hij wel vrienden met me wilde zijn omdat hij wist dat ik ze nodig had (WTF), maar dat ik het hem met mijn gedrag erg moeilijk maakte en dat hij echt even op zijn eigen grenzen moest letten.
Dat heeft me heel erg gekwetst, vooral omdat ik aan mezelf ging twijfelen en de feedback heel heftig maar niet concreet was.
Maar nu wil hij dus weer vrienden zijn en gezellig thee drinken via videobellen. Toen heb ik gezegd dat ik onder het genot van thee dingen uit wil praten. Want anders zou hij zo weer doen alsof er niks aan de hand was. Maar ik heb echt geen zin man. Ik wil het wel uitpraten, maar ik ben bang dat hij weer vrienden wil zijn. en dat wil ik echt niet meer.
Knoop in mijn maag

1 like

Heb best wat schoenen die ik nog niet gedragen heb (Vans), denk dat ik nu vijf paar Vans heb (1 constant aan) en 1 paar Dr Martens. Nu zit ik te kijken naar een nieuw paar schoenen, waar ik al een tijdje over twijfel maar ik denk niet dat ik ze het huis in krijg zonder schuld gevoel. Wist niet dat ik ooit een ding voor schoenen zou krijgen. :sweat_smile: (Of stel ik mij nu aan en heb ik heel weinig schoenen?)