Wat je even kwijt wil #36

Bevrijdingsdag is toch een keer in de 5 jaar vrij?
Voor mij is dat dit jaar

2 likes

ohh, ik google meestal op ‘verlichte vrije dagen’, en dan kom ik altijd op dit lijstje: https://www.p-direkt.nl/informatie-rijkspersoneel-2020/vrije-dagen/vakantie/feestdagen-en-blokdagen/nationale-feestdagen Ik ben namelijk ook niet vrij op goede vrijdag, en 5 mei eens in de 5 jaar (dit jaar is zo’n jaar dacht ik!), maar koningsdag wel altijd.

Ja klopt… goeie timing :biggrin: :sob:

1 like

Zo fijn al die vrije dagen!

Ik moet van m’n werk nu ook vrije dagen opnemen ivm corona. Ik dacht eerst shit man, maar ja ik heb er zoveel staan die ik nooit opkrijg (ookal zou ik weken op vakantie gaan) dat ik nu denk: oké weekje vrij in mei om lekker niks uit te voeren :+1:

Oja, jij bent vrijdags altijd vrij he? Lang weekend :heart_eyes:

1 like

Ja, ligt aan je CAO geloof ik!
En als dat daar in staat, dan is 2020 zo’n jaar.

Shit nu ga ik twijfelen. Ik zou echt verbaasd zijn als het geen vrije dag is bij ons, maar zal het eens navragen ipv dat ik mezelf nu blij maak voor niks (net als bij goede vrijdag waarbij ik 2 dagen in de veronderstelling was vrij te zijn :expressionless:)

Ik heb geen nieuw oogschaduwpalet nodig. Ik heb geen nieuw oogschaduwpalet nodig. Ik heb geen nieuw oo…

4 likes

Klopt het nou dat studenten drie maanden langer ov krijgen ivm het virus? Ik moet mn ov stopzetten :frowning:

Maar is het bij jou niet dat je offline bent, mensen pech hebben? Of moet je echt hele dag bereikbaar zijn? En dan kunnen mensen
je ook zo vroeg en laat nog bellen? Dat lijkt mij ook vervelend hoor. Bij ons is computer uit = onbereikbaar, morgen weer een dag.
Ik ben net 3 minuten online, was al met iets bezig, krijg ik echt letterlijk meteen een chat of ik iets al heb gedaan.
Die persoon zit dus waarschijnlijk al sinds 07u in de gaten te houden of die taak gedaan is. Rustaghh.

1 like

Ik heb zoveel last van imposter syndrome op m’n nieuwe stageplek. Heb het gevoel dat de verwachtingen van wat ik kan veel te hoog zijn terwijl ik momenteel geen idee heb hoe ik m’n onderzoek aan moet gaan pakken

1 like

Wat jij citeert is een lijstje voor rijkspersoneel, dat geldt dus niet voor de meeste mensen.

1 like

Ja eigenlijk weet iedereen wel van de ander zijn werktijden (al is het ook wel flexibel) maar dat wordt nog wel eens vergeten. Of inderdaad schijt aan gegeven :sweat_smile:

1 like

Ugh de oma van een vriendin is overleden, wrs corona maar was ook al oud en dement. En elke x als er zoiets gebeurt krijg ik weer zoveel herinneringen aan het overlijden van mijn eigen lieve grootmoedertje :disappointed_relieved: dan ben ik weer helemaal van de leg.

2 likes

Ik heb over een half uur een telefonische afspraak met de psycholoog, laatste afspraak was begin maart. De 3 afspraken daarna zijn allemaal afgezegd vanuit hen. Geen zin, ik ben heel slecht in bellen (behalve met vriendinnen)

Doen hoor! Morgen nog een dag. Als je gewoon hele dag goed gewerkt hebt, dan heb je die vrije tijd ook gewoon verdient. En het schept ook verwachtingen: als je nu nog alles af maakt of lange dagen maakt, is dat lastig om straks terug te draaien. Dan verwachten je collega’s veel sneller dat je altijd lang blijft en iets afmaakt. Uitrusten is ook belangrijk!

1 like

Haha, wat stom zeg? Nouja, dat lijstje komt in ieder geval overeen met die van mij.

@Effy kun je bij instellingen niet even een testgesprek aanzetten?

1 like

Ja klopt! Ik heb daar paar dagen geleden een mail over gehad, maar heb mij er verder niet in verdiept omdat ik geen recht meer heb op student ov.

rechtsboven op je hoofd klikken en dan naar het tandwieltje instellingen

1 like

Hmm ja die van mij eindigt dus 1 mei en ik moet hem nu stopzetten :confused: lullig