Wat je even kwijt wil #37

Iets van Nicolas of Sebastian en die wordt dan Sebas genoemd maar ik heb geen idee of dat ook daadwerkelijk Vlaamse namen zijn.

1 like

ik heb net een pizza gegeten zonder kaas. meine gute wat een dorre bende. maar ja het is zondag en de winkel is toch echt een stapje te ver…

De horror

Wajoo Meghan Markle in Dater’s Handbook!

5 likes

Hm nou bij nader inzien blijk ik altijd in een mythe te hebben geloofd, oeps. Onder andere dit artikel zegt dat het niet echt kan https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/82463-mag-men-planten-plaatsen-in-de-slaapkamer.html dat het zorgt voor hoofdpijn. Heb het zelf wel gehad, maar denk idd dat het voornamelijk kwam van sterk ruikende planten.

Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar als je schimmel op de muren in huis hebt, dat kan wel problemen geven voor de lucht/hoofd etc. Geen idee of het dan nog uitmaakt war voor soort schimmel het is, maar denk wel dat het effect kan hebben (maar goed ik heb er niet voor geleerd, dus denk meer hardop mee) zeker als het ook is begonnen nadat je dat in huis hebt gehaald…

Hopelijk helpt luchten goed genoeg en ben je er snel vanaf! En anders even een rondje buiten lopen en paracetamol slikken

1 like

Of wanneer ze semi-sexy de Gangnam Style probeert te doen. Was deze musical überhaupt een succes?

Ik hou echt van dit soort films. Echt erg :flushed:

1 like

Pff, lees net een artikel van een natuurgebied in de buurt waar iemand 's nachts een heel deel bomen heeft geringd (met een kettingzaag ingezaagd). Ik word hier zo intens verdrietig van. Hoe kan iemand zo slecht zijn.

Voelde me gisteren ook al zo kut doordat ik per ongeluk in de commentarensectie van een lid van de meest racistische partij van het land terecht ben gekomen. Zo veel haat.

Kan iemand mijn vertrouwen in de mensheid herstellen a.u.b.? :pensive:

Wel even anders, maar er was laatst ook een verhaal van een vrouw die haar kids 5 dagen per week naar de opvang bracht ipv 4, zodat ze op haar vrije dag ook wat me-time kon hebben
en zij werd echt afgemaakt in de comments
ben benieuwd wat men over deze vrouw te zeggen heeft

Okeee ik ga de verwarming aan doen en droge joggingbroek aan. Drie uur buiten rondgelopen, was wel mega lekker fris

Ik heb zo’n lekkere flammkuchen gemaakt, met olijf, zongedroogde tomaatjes en geitenkaasbolletjes. Yum. Nu mezelf inhouden om niet alles op te eten zodat ik morgen nog wat heb :grimacing:

4 likes

Gewoon gaan. Ik heb vanmorgen ook gewoon door de regen gewandeld en leef nog. Extra lekker om daarna binnen te zitten met taart.

Ik had weer hele burgerlijke plannen voor vandaag. Maar helaas die 45 liter schoonmaakazijn moet maar even wachten

Hoe zouden planten hoofdpijn kunnen veroorzaken? Ik heb meer dan 30 planten in mijn slaapkamer en nog meer in de rest van mijn huis maar nooit hoofdpijn.

1 like

Zie mijn tweede reactie @Philo. Het kan zeker wel als de geur echt heel sterk is. Maar ik zat vooral aan de mythe over zuurstof te denken.

1 like

Ah ja ik heb vooral groene blad planten die je niet ruikt en een Citroen geranium die ik alleen maar lekker vind ruiken. Maar fijn dat we er niet langzaam van stikken hahaha

1 like

Lieve forummers,

Daarnet heb ik bij de moderators aangegeven mijn account te willen verwijderen en dat gaat dus binnen 3 dagen gebeuren. Aangezien jullie toch al sinds pre-betty-gate in mijn leven zijn, wilde ik dat wel even laten weten.

Waarom ik stop

Ik heb besloten te stoppen om 3 redenen:

Minder prikkels:
Jullie meme’s, biechten, ongemakkelijke momenten, ik wil er niks van missen want ze zijn zo leuk. Probleem is dat er ook nog 15 gezellige WhatsAppgroepen zijn, 9gag, Facebook waarin ik regelmatig word getagd in vrolijke kattenfilmpjes en ga zo maar door. Dat is te veel voor mij en ik wil daarin minimaliseren.

Minder stress:
Ik heb de neiging dingen persoonlijk aan te trekken. De kritiek op mensen die alles willen delen op internet raakt me, net als discussies over privileges en hard werken. Ik wil heel graag een goed mens zijn en daar inspireren jullie me ook toe, maar het kom ook regelmatig voor dat het resulteert in een soort faalangst en schuldgevoel. Dat heeft natuurlijk voornamelijk te maken met m’n eigen weerbaarheid, maar het forum is geen therapeutisch instituut en dus ook niet de plek voor mij om dat soort eigenschappen van mezelf te verbeteren.

Anoniem zijn
Toen ik me als forummer aanmeldde, had ik letterlijk m’n blog in m’n profielnaam staan. ā€˜Als ik, na jarenlang te hebben gelurkt toch actief ga meeposten, kan ik net zo goed een beetje reclame maken voor m’n blog’, dacht ik destijds. Geen sympathieke binnenkomer, ik schaam me er nog steeds een beetje voor.

Hoe dan ook. Zeker na Annic-gate dringt het steeds meer tot me door dat alles van me ontzettend zichtbaar is. Daar begin ik last van te krijgen. Als ik proeflessen geef aan meiden van mijn leeftijd, twijfel ik of ze hier ook zitten, of ze weten wat ik ooit in het sekstopic heb geplaatst en ik mijn kat ooit een likje heb gegeven. Dat voelt niet veilig. (Mochten we elkaar ooit in het echt zien, laat me dan alsjeblieft ook ff weten dat je me van hier kent!)

Ik weet niet waar de behoefte vandaan komt om een soort dankbare Oscar-award-speech te schrijven, maar die behoefte is er. Dus dankjulliewel. Voor alle keren dat ik hardop heb moeten lachen, op het puntje van m’n stoel zat vanwege een spannende gebeurtenis, de keren dat mijn ogen werden geopend omdat jullie op een andere manier tegen dingen aankeken. Dankjulliewel ook, voor de keren dat ik me getroost voelde als het slecht ging, hoop kreeg vanwege positieve posts in ā€˜het geluk dat ik een relatie heet’-topic en de momenten dat jullie mijn ego streelden. Gewoon bedankt voor het feit dat hier altijd wel een soort digitale vriendin was, waar ik bij terecht kon.

Dat was het dan. Ik wens jullie heel veel geluk en wie weet tot ooit, op een andere manier.

Liefs,

(Vanwege de leesbaarheid van het forum blijven al mijn posts wel staan, maar dan geanonimmiseerd. Dus niet meer onder de naam waaronder ik sinds 2018 actief meebabbel, de naam van mijn lieftallige harige vriendin die je hierboven ziet.)

114 likes

Ik wil dat ook graag doen. Kan dat gewoon makkelijk? En moest je een jaar afsluiten? Of kon je twee maanden ofzo…

JA! Kristof. En Lien vind ik een heel Vlaamse naam. Margaux, Nele en Justine ook, die hoor ik hier niet vaak en associeer ik met Vlaamse boeken die ik heb gelezen. Al ken ik wel een Margot en Margo, maar dat wordt dan wel heel Nederlands uitgesproken. En Wout en Matthias voor mannen.

2 likes

Oke top! Ik wilde ook graag in aken naar een gym :joy: kun je ook makkelijk de grens over zonder gezeur nu?