Wat je even kwijt wil #37

Ben de afgelopen dagen echt zo emo, moet t even van me af schrijven… Ik heb dus altijd een vrij kleine vriendengroep gehad, al vanaf de basis school. Meestal heb ik een paar goede vriendinnen en dan wat via via vrienden. Vroeger vond ik dat super kut, vooral omdat het lijkt alsof je altijd maar heel veel vrienden moet hebben, alsof je niet sociaal/normaal bent als je weinig vrienden hebt, zeker op de middelbare school was dat echt een big deal. En de laatste jaren heb ik het wel meer geaccepteerd, dacht ik. Maar toch blijft het soms confronterend om te zien hoe groot het sociale netwerk van anderen is (of lijkt). Nu ook tijdens deze crisis, iedereen lijkt de hele dag door te facetimen en zoom borrels te doen. Terwijl ik eigenlijk maar met een paar vriendinnen af en toe app.

En de laatste dagen was het extra confronterend, omdat ik nu met m’n scriptie bezig ben en dus respondenten zoek. Alle studenten om mij heen lijken zo het aantal participanten te bereiken, terwijl het bij mij echt zo langzaam gaat en ik met moeite nu op de helft zit. En het raakte me ineens heel erg, dat ik duidelijk een kleiner netwerk heb dan anderen, alsof er heel weinig mensen zijn die om mij geven. Klinkt heel dramatisch, maar het was ineens een soort realisatiemoment ofzo. Vind het van mijzelf ook zo stom dat ik er nog zo mee zit, want ik weet dat ik eigenlijk heel tevreden ben met mijn vriendengroep nu, ik zou ook niet echt meer vrienden willen. Maar nu vind ik het gewoon even allemaal kut en word ik er onzeker van.

Een oudere vrouw zei net tegen mij “wat heb jij een mooie fiets”, vet schattig. Maakt m’n sacho mood weer wat beter :thumbsup: (haha nu ik dit zo typ lijkt het net alsof ik een kind van 4 ben met een fiets met kraaltjes in de wielen ofzo)

37 likes

Met een vriendin door heel de stad heen gaan om spulletjes voor haar huis te kopen , en dan met mega tassen vol slenteren telt als sport toch?

12 likes

Ja!

1 like

Wat naar dat je je zo voelt. Het belangrijkste is dat jij blij bent met je vriendenkring, probeer je niet te veel aan te trekken van anderen. Vaak lijkt het ook mooier dan het daadwerkelijk is. Ik weet niet wat de doelgroep is van je survey maar ik wil hem wel voor je invullen!

Ja je mag mij ook DM’en als ik binnen de doelgroep pas @RosyFog

Mij ook! @RosyFog

Ik denk dat dit echt absoluut niet zo is hoor. Ja, natuurlijk valt het meer op als mensen 3x per week op insta al hun digitale borrels en zoomfeestjes met 20 man posten maar bedenk je ook dat de mensen die net als jij minder sociale activiteiten ondernemen dit waarschijnlijk dus ook niet delen. Ik ken eigenlijk bijna niemand met echt een grote vriendengroep van 10, 20, 30 man - hoogstens zijn er dan waarschijnlijk een paar goede vrienden en de rest eromheen allemaal kennissen of uitgaansvrienden ofzo. Ik zou eerlijk gezegd duizend keer liever een paar fijne vrienden hebben dan zo’n hele meute halve kennissen. Het gras lijkt altijd groener en ik zou zeker jezelf niet gaan vergelijken met de totaal onrealistische gefragmenteerde levens die mensen delen op social media. Dat is waarschijnlijk maar 5% van hun leven en de overige 95% liggen ze misschien ook wel een beetje in hun eentje te vegeteren op de bank, zich te vervelen of eenzaam te zijn.

1 like

Dankje, denk inderdaad dat het bij veel mensen anders is dan het lijkt. Maar baal ervan dat het me nog zo onzeker kan maken. Zo stom dat het soms zo lastig is om je niets aan te trekken van wat andere denken en vinden.

En super lief dat je 'm willen invullen! Doelgroep is iedereen van 18-39 dus zal je een berichtje sturen.

@Vaiana en @mercurysummer volgens mij kan ik jullie geen bericht sturen, maar vind het in elk geval heel lief dat jullie t aanbieden. Wordt er meteen weer beetje vrolijker door!

1 like

Ik heb een DM gestuurd, zodat je op me kan reageren!

Onder de topics: vinden jullie het kunnen als je man…

5 likes

Ik stuur je ook een dm! Dan kan ik je survey invullen.

Ja je hebt inderdaad helemaal gelijk. Ben daarom nu ook wel extra dankbaar voor de vrienden die ik wel heb, omdat dat gewone hele fijne vriendschappen zijn. Moet het gewoon van me afzetten wat anderen van mij zouden kunnen denken omdat ik minder vrienden heb. Want in de realiteit boeit het waarschijnlijk niemand hoeveel vrienden ik heb

Ik wil ook wel helpen :slight_smile:

Misschien ligt het aan mij hoor maar is het echt nodig om een kind met naam en al een soort van belachelijk te gaan maken hier?

2 likes

Bijna alle mensen zijn veel te veel met zichzelf bezig om een mening over dit soort dingen bij andere mensen te hebben joh, echt! Koester je fijne vrienden. Je leeft je eigen leven, als jij daar gelukkig mee bent maakt het geen donder uit wat andere mensen daarvan vinden toch. En als je toch graag zelf meer mensen wil leren kennen kun je dat altijd proberen via een cursus, sport of clubje ofzo toch?

Hm nu je het zegt heb je gelijk. Zal even de naam etc weghalen!

1 like

Ademhaalt?
NEE IK ZOU HEM DUMPEN DIT KAN ECHT NIET

4 likes

Klopt helemaal. Stom ook dat het allemaal dingen zijn die ik zelf ergens ook wel weet, maar het helpt blijkbaar echt om het dan gewoon even van een ander te horen. Thanks in elk geval voor je reactie!

1 like

Ga ik nu de bak ijs leegeten die in de vriezer staat of vanavond?

Stomme vraag, nu natuurlijk!