Wat je even kwijt wil #37

Je kan ze gelukkig wel gewoon inleveren voor de zegelwaarde en vanaf een x aantal zegels met kleine rente. Blijft wel zonde natuurlijk.

Grrr houd vol!! Er komt een moment dat iemand niet meer mag verlengen en dan issie van jou!

2 likes

Zover ik begrijp kun je de oude zegels nog tot eind dit jaar sparen.

Ik keek in ons nieuwe boekjes maar die heeft nog maar 12 zegels. Dus die maken we niet meer vol.
Die andere volle 14 staan klaar voor moneys! Hihi

1 like

Ja dat wel, maar vind het vooral jammer nooit meer een boekje te kunnen vullen. Heel stom misschien, maar voor mij heeft dat zegels sparen echt waarde. Vroeger spaarde m’n moeder al zegels en dan mocht ik ze in die boekjes plakken. Het geld van die boekjes was voor extra’tjes in de vakanties als een dagje weg. M’n moeder leeft al jaren niet meer en nu spaar ik zelf met die boekjes voor extra’s. Ze zijn een connectie met vroeger, m’n moeder en mooie herinneringen.
Heb nu 2 bijna volle boekjes liggen en denk er serieus over daar maar iets moois en blijvends van te kopen

@Madam-Mikmak Oh serieus! Nou dan komt de laatste zeker nog vol. Wat fijn!

4 likes

De AH in mijn buurt schreef net het volgende op FB:

Vanaf 1 juni kunnen er (eindelijk) weer koopzegels gespaard worden. Ook kun je digitaal koopzegels gaan sparen in de AH app! Supergemakkelijk!! De oude papieren zegels blijven in ieder geval nog tot en met eind 2020 beschikbaar en het inleveren volle papieren boekjes kan ook daarna nog.! De komende weken zullen we in de winkel en op ah.nl meer informatie delen over de digitale koopzegels.

Vind het best jammer. Mijn moeder doet altijd van die boekjes sparen en dan van dat geld wat ze bij elkaar gespaard had gingen we altijd een dagje weg.

5 likes

Dit blijft toch zo’n heerlijk random topic van buurvrouwschaamhaarstaarder tot ijskoninginnen. :smiley:

9 likes

Dat vind ik echt sneu, vooral als ze het gepast hadden. Contant geld is nog steeds een wettig betaalmiddel, dus onzin dat het geweigerd werd. Wat lief van jou dat jij het voor ze betaald hebt!

4 likes

maar bij AH to go’s kun je vaak ook niet meer contant betalen? en wel op meer plekken echt niet? of is het echt zo dat het overal moet kunnen?

(vind het in deze situatie ook niet ok - als ze anders wel contant accepteren)

Ah ja nee zou precies hetzelfde doen in zo’n situatie dan. Als ze zich verder aan richtlijnen houden kan een enkele contante betaling ook vrij weinig kwaad denk ik.

1 like

Ja het samen zegeltjes plakken is er niet meer. Je ziet hoever je bent, voelt echt als sparen.
En vooral jij hebt er echt een emotionele band mee.
Hoop dat je er iets moois voor kunt kopen!!

1 like

Ah dat vind ik echt stom!
En wat superlief van jou!!!

1 like

Valt me nu in dat een client vanochtend vroeg OF IK DONKER SCHAAMHAAR HAD :flushed::crazy_face:

24 likes

Ik had laatst ook zoiets bij de Hema: een ouder echtpaar wat niet mocht afrekenen omdat ze hun spullen niet een mandje hadden verzameld. Nu hebben ze bij deze Hema ook een zelfscan dus heb mijn spullen daar snel afgerekend en mijn mandje aan hun gegeven. En ik snap dat iedereen nu met corona voorzichtig is maar af en toe moet er wat mij betreft wel gekeken worden wie iemand voor zich heeft staan. Want inderdaad kinderen trekken niet zo snel hun mond open en ook dit oudere echtpaar stonden er een beetje beduusd bij.

2 likes

Wat zei je “Nee die heb ik eruit getrokken”

14 likes

ben erachter gekomen dat ik echt goed leer als ik teksten hardop lees
vind 't nu al jammer dat dit moeilijk gaat in mogelijke bibliotheken aankomend studiejaar haha

2 likes

Ja echt fijn dit, ik doe het ook veel voor betogen etc. Als ik het op school doe probeer ik het gewoon heel zachtjes haha, zelfs fluisteren helpt bij mij

1 like

Maar dat is ook echt zo’n non-reden. Fijn als iedereen een mandje gebruikt zodat je ziet hoeveel mensen er binnen zijn, maar zonder mandje niet mogen afrekenen?

1 like

Ik ben zo overprikkeld dat ik met tomaten wil gooien naar buren en trampoline springende kinderen.
Zelfs de vogels vind ik nu irritant maar ik mag nog niet naar bed. :roll_eyes:

6 likes

Ja, die van mensen in rolstoel heb ik ook wel eens gezien. En wat ik ook altijd een beetje stom vind dat je bij de supermarkt hier verplicht een karretje moet pakken. Dat voelt soms al stom als je alleen een ding nodig heb maar laatst was er iemand met een rollator die moest ook verplicht een karretje pakken.

Het sloeg ook nergens op. Want die mensen waren al binnen en de spullen waren ook al aangeraakt.