Wat je even kwijt wil #37

Het bleek dat ik niet goed gekeken had! Het ging om de zorgverzekeringswet (ik ben zzp-er geworden afgelopen jaar) en niet om de zorgtoeslag, 's ochtends vroeg is het onderscheid moeilijk te maken haha. Wat een opluchting :smile:

4 likes

Dat is zeker een geluk, fijn! Kun je weer rustig ademhalen.

(Nog een kleine tip, als je zzp-er bent word je definitieve inkomen vaak later bekend dan bij mensen in loondienst. Is je doorgegeven inkomen bij de toeslagen wel goed voor dit jaar?)

Oh lord, heb gister bruschetta gemaakt en heb wellicht iets teveel knoflook gebruikt. Ga echt dood op de wc

7 likes

Ik heb 11 dagen verschillende dingen besteld. Kreeg gisteren een mail dat het onderweg is en vandaag wordt bezorgd dus ik blij.
Krijg ik zojuist een mail dat een deel niet kan worden bezorgd want uitverkocht ofzo. Vertellen ze lekker laat. Nu baal ik want had die andere dingen dan mogelijk ook ergens anders besteld.

Ah wat lief! Ik ben aan het zoeken ja. Was eerst op zoek naar een secretaresse achtige functie omdat ik daar ervaring in heb maar ik wil in september beginnen met de deeltijd opleiding voeding en diëtiek. Voelt echt mega spannend na 10 jaar weer studeren. Weet van mezelf dat ik een beetje voorzichtig moet zijn met mezelf zwaar belasten. Dus ik denk dat ik het over een andere boeg ga gooien en echt een bijbaantje ga zoeken. Ben ingetrokken bij mijn vriend vorig jaar en kan de studiekosten van hem lenen dus twee/drie dagen werken zou voldoende moeten zijn.
Heb vroeger in lunchtentjes gewerkt en als barista, weet nog niet of ik mezelf dat weer zie doen maar sta er steeds meer voor open. Sorry heel verhaal haha.

1 like

Ja die heb ik zelf dit jaar al verhoogd, ik krijg op dit moment helemaal geen zorgtoeslag meer. Heb er ook wel rekening mee gehouden dat ik moet terugbetalen van de afgelopen tijd, maar het bedrag van de zorgverzekeringswet was 2 keer zo hoog dan wat ik aan zorgtoeslag had gekregen dus dat zorgde voor verwarring!

1 like

Misschien kun je bij een kookstudio aan de slag? Ik werk er zelf ook bij een en ik heb een collega gehad die ook voeding en diëtiek studeerde en dat vond zij volgens mij wel een leuke combinatie.

1 like

Bleh ik moet iets moeilijks doen voor werk en zit het zo hard uit te stellen. Maar ik ga nu beginnen en pas iets anders doen als ik klaar ben. Tot ooit!

Ja heb twee studies niet afgemaakt vanwege depressies. Inmiddels gaat het zoveel beter maar ik weet dat m’n onzekerheid wel op gaat spelen. Ben zoveel verder dan waar ik 10 jaar geleden was.

Woon in regio Haarlem dus dat wordt hem niet maar toch bedankt!

1 like

Pfff same. Ik heb ook al meerdere keren gedacht “ok even wat anders doen en dan over een half uurtje met frisse moed opnieuw beginnen” maar ondertussen ko m ik nog steeds nergens.

4 likes

Zo kut dat als je eindelijk de moed hebt verzameld om iemand te bellen, ze antwoordt met of ze terug mag bellen en je dan niet weet hoe laat ze jou gaat bellen :weary:

1 like

Ik ben zo zenuwachtig dat ik maar aan het meezingen ben met oude eendagsvliegen. :joy:

Ik heb ook concentratieproblemen, echt niet te doen. En ik moet morgen een opdracht inleveren, ben echt zo blij als ik daar vanaf ben. Ik kan het niet opbrengen terwijl het dus NU moet.

2 likes

Heel veel succes!!

Ik zit in m’n eentje op kantoor maar verder helemaal hetzelfde. Ik schuif de ‘dan ga ik Ă©cht iets doen’ tijd ook steeds verder op. Net had ik besloten dat ik om 12:00 uur iets nuttigs ging doen maar inmiddels is het 12:01 dus nu moet ik weer wachten tot 12:30 :upside_down_face:

8 likes

Haha goed plan.
Ik heb besloten dat ik om 13:00 ga lunchen (en dat ik daarvoor een bepaalde taak gedaan moet hebben, maar who am I kidding) maar tot die tijd ben ik erg gelukkig met mijn beslissing van vanochtend om m&m’s mee te nemen naar kantoor. Toch een klein lichtpuntje deze dag.

1 like

Zou het niet kunnen dat hij gewoon exact hetzelfde heeft als jij? Je wil niet dat het flirterig wordt, dus dan houd je het wat afstandelijker. En misschien dat hij na het leuke vriendschappelijke gesprek het wel weer flirterig vond en toen dacht: shit, even weer een tandje terug

Als ik op het forum al lees hoeveel mensen er weer naar kantoor mogen volgende week ben ik echt bang voor de drukte in het ov

Dankje

Pff mijn laptop laadt niet meer op, ook niet met een nieuwe oplader. Tussendoor gaf hij wel nog kort een teken van leven, met een batterijstatus van 5%. :pensive: