Wat je even kwijt wil #37

Doe Zuid-Amerika eerst voor je ego!

Zijn maar klein tiental landen en logische hoofdsteden namen.

2 likes

Noted! Dat klinkt wel alsof het te doen moet zijn inderdaad

1 like

En op de een of andere manier heeft dat continent het toch gepresteerd een land 30 jaar voor mij te verbergen. Ik weet de naam nog steeds niet, iets met Frans en recht of links naast Suriname.

( Jesus fucking Christ hoeveel fouten kan ik in een paar zinnen maken, nu al vier x geedit)

1 like

Sinds ik nu een maandje aan het werk ben voelt mijn avond zo raar en kort… Als ik om 6 uur stop met werken, dan eet, even een wandeling maak en dan 1 aflevering kijk van een serie dan is mijn avond al om?! En dan werk ik nu zelfs nog vanuit huis. Als ik naar kantoor moet komt er 2 uur reistijd bij; dan heb ik helemaal geen avond meer :open_mouth:

Zo ziet de rest van je leven vanaf nu eruit.

41 likes

@HvO jullie zijn het beide waard :heart::heart::heart:

2 likes

Gelukkig hebben we jouw altijd opbeurende commentaar om de sleur een beetje draaglijk te houden.

14 likes

Meerdere hebben er last van

1 like

Troost jezelf. Ik kom er net achter dat Suriname blijkbaar een land in Zuid-Amerika is ipv een eiland naast Aruba.

1 like

Er is echt iets mis met ons onderwijs als we niet eens weten waar de landen liggen die we leeggeroofd hebben…

16 likes

Ben wel van België als dat een verschil maakt, Congo kan ik wel plaatsen gelukkig.

10 likes

Ah ja, ok, dat is wel een verschil natuurlijk!

Ik had hier een dik half jaar geleden gepost dat ik dacht dat Suriname een megagroot land was met miljoenen inwoners. Wat kwam ik van een koude kermis thuis. :joy:

1 like

Welke robotstofzuiger heb je?

Haha nou ik weet best wat dingen over onze vaderlandse geschiedenis - en was in shock toen ik dat leerde op school, maar dat terzijde - maar waar al die landen/eilanden liggen, geeeen idee :woman_shrugging: Had ook durven zweren dat het in het Caribisch gebied lag, maar nee

Links van Suriname ligt Guyana, een land waar ze Engels praten.

Rechts van Suriname ligt Frans-Guyana en da’s een Frans overzees departement en dus geen onafhankelijk land en de meeste Franse en EU wetgeving telt daar ook en ze hebben de euro.

:nerd_face::nerd_face::nerd_face::nerd_face::nerd_face::nerd_face::nerd_face::nerd_face:

16 likes

Haha thanks, ik voelde me al erg dom maar ben dan toch niet de enige :sweat_smile:

Ik was uiteraard wel op de hoogte van de kolonisatie, maar met dat in Aruba nederlands werd gesproken en Suriname ook Amerika is, had ik zo de hersenkronkel gemaakt.

Ik ken meerdere Venezuelanen die niet wisten dat Guyana en Suriname bestaan, hoewel ze letterlijk grenzen aan één van beiden.

9 likes

als je na het leren van de landen nog niet helemaal verzadigd bent, kun je ook de plekken van de landen nog leren off (wat ik nu doe :face_with_hand_over_mouth:) de vlaggen van de landen.
heb ik wat beters te doen. jazeker. is dit nonrelevant voor mijn ontwikkeling. dat ook. doe ik het nu a sinds social distancing begon. Oeps.

4 likes

Zeker wel relevant voor je ontwikkeling!

Hoe kan je ooit wereldnieuws begrijpen en contextueren als je niet weet aan welke landen een land grenst en waar het ligt. Ik denk dat mensen veel meer zouden begrijpen als ze de atlas beter zouden bekijken.

Niet alleen topografie, maar ook welke klimaten, talen, religies etc. Hoor zovaak mensen dingen zeggen die nergens op slaan (Afghanistan ligt in het midden-oosten, ze zijn Arabisch, Chili is een tropisch land, in Brazilië praten ze Spaans etc etc)

14 likes