Wat naar zeg. Ik kan me echt niet voorstellen waarom mensen dit doen?! Eikels.
Een papiersnee krijgen van het eerste papier dat ik aanraak deze werkdag. Dan weet je al dat het een lekkere dag gaat worden
Ik werrk vandaag dus weer thuis nou ja dat doe ik dus al sinds de corona maatregelen. Maar ik had een super lang weekendje (vanaf donderdag vrij gehad) en ondanks dat ik moe ben nu (te laat gaan slapen) ben ik eindelijk echt weer even uitgerust en kan ik er gewoon weer tegenaan!
En heb gewoon zin om lekker te werken vandaag.
Hoezo niet veilig? Als jij niet overal te pas en te onpas met je pinpas en pincode loopt te wapperen zal dat goed meevallen haha. 10k ofzo zou ik er niet op laten staan nee, maar 1000 oid kan best. Voor die nihilistische kans dat je geskimd wordt en ze je rekening leegplukken?
Ik heb een betaalrekening en spaarrekening bij 1 bank. De betaalrekening voor al mijn vaste lasten en de spaar voor geld dat ik die maand mag uitgeven. Het is bij dezelfde bank dus in de app staat gewoon het totaalbedrag. Nog steeds geen 1000 maar ik vind deze manier wel heel fijn.
Maar je betaald toch niet zomaar een random tikkie? Van vrienden of familie weet je toch dat die echt is? En als je het niet vertrouwt doe je toch je onderzoek? Die kans lijkt me echt hĂŠĂŠl klein als je gewoon oplet.
Is dat niet gewoon een kwestie van wennen aan het idee? Kan me inderdaad voorstellen dat het fijn is om een spaarrekening te hebben waar je vanaf moet blijven zodat dat bedrag gewoon netjes blijft staan, en inderdaad eentje met geld dat in principe vrij te besteden is. Of geef je regelmatig echt grote bedragen uit waardoor het onhandig is? Kan je niet een lager bedrag kiezen en dan elke dag/week/net wat je fijn vind je rekening 's avonds even aanvullen tot je vaste bedrag? Volgens mij zijn er ook een paar banken die dat als functie hebben (automatisch saldo aanvullen oid) maar niet allemaal.
Als je het fijn vind zou ik gewoon een deel op je spaar rekening zetten. En een deel waarbij het overzichtelijk is op je gewone rekening.
Bij bijv 500 euro is het makkelijker te zien als er ineens een gek bedrag vanaf is en dan kan je sneller actie ondernemen als er iets is gebeurd.
( niet dat er vanalles gebeurt maar als dat je een veiliger gevoel geeft)
Geef je die 1000 ook uit per maand? Want ik zou gewoon uitrekenen wat je per maand kan sparen en dat apart zetten op een spaarrekening. De rest laat je staan op je betaalrekening en daarvan betaal je dan alles gedurende de maand. Aan het eind vd maand is dan als het goed is dat bedrag richting de nul en dan krijg je weer geld erop. Zo doe ik het! Dat betekent idd dat ik na mân loon altijd wel +600 euro op mân betaalrekening heb staan maar ik vind dat geen eng bedrag ofzo haha
Kun je in je bank-app spaarpotjes aanmaken? Bij Rabo kun je je spaargeld indelen, dan noem je het grootste deel âvast spaargeldâ en wat je dan per maand eventueel zou mogen opmaken noem je âbesteedbaar spaargeldâ of iets in die richting, en dan zie je ook meteen aan het groene balkje of je besteedbaar spaargeld bijna op is of niet.
Dit snap ik niet. Gewoon niks betalen wat je niet kent. En als het niet in de haak lijkt gewoon niet betalen of zeggen: ik boek het over DOEI.
Maar anders maak je er 500 van. Dat is nog steeds royaal voor calamiteiten.
@anon44204370 ja dit zou ik dan ook aanraden! Gewoon een spaarpotje aanmaken voor dure aankopen zodat het ook gewoon goed voelt als je daar geld uithaalt.
@Clancy Volgens mij is het gewoon zoân dag vandaag. Ik was een meeting aan het leiden via zoom en toen bleek dat mijn kat onder mijn stoel had gekotst. Waar ik mijn voet dus inzette tijdens de meeting.
ah neeeee het is dus ECHT een woensdag!
@monkeyslut ik denk dat mss mijn kwark niet meer helemaal honderd was. Smaakt zeer licht schimmelende zuivel ook naar aarde XD?
Ahh arm katje. En arme voet!
@Clancy Ja heel prettig. Katje is verder gelukkig helemaal okĂŠ. Die zit lekker op het balkon naar de vogels te gluren.
kwark die niet meer goed is wordt zuur toch? lijkt me niet dat dat naar aarde gaat smaken
Zou daar dan even een hapje van nemen om te testen.
Ben pas een half uur bezig met werken en zit nu al aan de chips. Vandaag wordt een heerlijk gezonde en productieve dag, I feel it.