Ik ben best wel ivo productivo vandaag, onverwachts. Heb al twee studiedingen gedaan, ga nu sporten en om half vier lio stagegesprek
Ik baal zo erg dat ik geen goede werkplek heb in huis. We hebben wel een studeerkamer, maar daar staat de pc van mijn vriend met zijn twee schermen die hij nodig heeft voor werk. Ik kan daar dus niet zitten, dus zit ik aan de eettafel. Ik heb elke keer na een paar uur daar op mijn laptop werken al zoān gigantische pijn in mijn nek en schouders, niet normaal. Zo erg dat ik aan het eind van de dag helemaal hoofdpijn heb. Vind het zo vervelend, wil vandaag gewoon een dagje hard knallen voor mijn scriptie, maar ik verga nu al van de pijn
Heb je een los toetsenbord? Bij mij helpt het om de laptop iets hoger te zetten (staat op blikjes tomatenpuree) en een voetenbankje, heb zoān laag opstapje maar had eerst gewoon een houten balk omdat ik niks geschikts had
Nee heb alleen een laptop, ik heb getwijfeld over het aanschaffen van een hele installatie (laptophouder, toetsenbord en muis) maar ik vond dat best een investering voor de paar weken/maanden dat mijn vriend ook thuis moet werken en ik dus naar de eettafel ben verbannen. Maar misschien toch maar weer overwegen haha
Alleen een toetsenbord valt wel mee denk ik, je zou eens kunnen rondvragen, zo heb ik er ook 1 gekregen. En zoān houder is natuurlijk beter maar mijn blikjes gaan ook prima en een stuk goedkoper, zeker omdat het tijdelijk is.
Ik kan het je echt aanraden ook omdat het waarschijnlijk nog wel even gaat duren allemaal, desnoods kijk je op marktplaats wat er aan aanbod is. Mijn laptopsteun heb ik destijds voor 15 euro via AliExpress besteld, daar kan je ook nog kijken. En anders bij je werkgever / arbo navraag doen, als daar sprake van is?
Heb je een strijkplank? Ik heb collegaās die een strijkplank gebruiken om een sta werkplek te creĆ«ren. Het is geen permanente oplossing maar misschien dat het fijn is om in iedergeval af te wisselen van houding
Ik zag bij de jumbo empanadas dus ik ren dr op af wat staat dr op t bordje āEmpanadas met kebabā
Nederland is echt goed in dingen verpesten.
Ze zeggen dat Nederlanders geen cultuur hebben, maar dit is wel echt typisch Nederlands
Goed idee, hoop dat iemand nog iets over heeft! Aangezien iedereen nu thuis moet werken haha.
@piepeloi helaas ben ik student en is er geen sprake van een werkgever of arbo. Denk dat via AliExpress ook heel lang duurt? En ergens ben ik dan ook bitter dat ik allemaal dingen moet gaan aanschaffen terwijl mijn vriend (die wel een fulltime baan heeft) gewoon rustig in mijn studeerkamer bivakkeert.
@Wortel oja dat zou ik wel kunnen proberen! Onze eettafel is wel ook hoog, kan überhaupt wel staan proberen.
Bedankt voor het meedenken meiden! Sorry als ik zeurderig overkom, zit er gewoon echt even doorheen
ik voelde me schuldig over het feit dat er een paar bananen bruin liggen te worden hier, dus ik ga vanmiddag maar een banoffee pie maken
Een toetsenbord + muis kost samen vaak 20 euro (ja tis geen topkwaliteit maar het werkt best), verder hoogde ik mijn laptop op met een stapel boeken.
Ik gebruikte ook al snel een extern scherm want had een kleine laptop, maar dat ophogen helpt ook al.
Verder werk ik met de pomodo techniek, dus na 25 minuten werken 5 minuten pauze en in die 5 minuten verplicht ik mezelf even te lopen, bij mij is dat de trap af en even op de salontafel strekoefeningen doen voor mijn rug. Maar vooral ieder half uur even bewegen helpt echt veel.
(ik heb de eerste weken van thuiswerken bij de fysio gelopen want ik kon niet eens meer normaal zitten vd rugpijn)
Denk 2 weken, is niet zo snel als Bol maar wel te overzien lijkt me? En wbt je vriend en het feit dat het jouw studeerkamer is, is het niet een idee om met hem te bespreken, kwestie van geven en nemen in deze gekke tijden.
Weet niet of het uitverkocht is inmiddels, maar ik heb een toetsenbord inclusief muis gekocht bij bol.com voor 20 euro ofzo. Had ik veel eerder moeten doen!
En anders van de gezamenlijke rekening betalen. Je vriend krijgt misschien wel vergoeding om een thuiswerkplek te creƫren?
Door die hele Corona thuiswerksituatie ben ik weer veel chaotischer en vergeetachtiger geworden. Alle trucjes die ik mijzelf had aangeleerd zijn weggevallen ofzo? Het missen van structuur zorgt ervoor dat ik me niet kan zetten tot het doen van simpele taken (opruimen, was doen, iemand appen) en alles vergeet. Zo laat ik mijn sleutels binnen liggen en sluit ik mijzelf buiten, blijft mijn telefoon in de auto achter en denk ik dat ik klaar ben met de douche schoonmaken om er een uur later achter te komen dat alles nog overhoop staat. Gelukkig lukt werk structuren nog wel maar privƩ is het echt even tien keer niks. Super vervelend! Iemand nog tips om dit weer te ordenen? Ik dacht dat het misschien zou helpen om lijstjes te maken en af te strepen, zoals ik ook voor werk doe, maar als ik dan opsta vergeet ik alweer wat ik ging doen/opschrijven .
Pffff het was weer een genante dronken avond. Gelukkig kan ik de hele dag in zelfmedelijden zwelgen in mijn bedje.
Ik heb een toetsenbord voor 10 euro bij de mediamarkt gekocht, werkt prima. Laptop staat op een paar kookboeken. Muis is van werk maar dat hoeft ook maar weinig te kosten en dan zit je toch een stuk comfortabeler.
En ik zit wel op een fatsoenlijke bureaustoel, want ook al heb ik een toetsenbord etc., een dat op een normale stoel zorgt dat binnen een dag mijn hele nek vast zit.
En @piepeloi, @ellegirltalk en @Druppels, heb nu een toetsenbord en een muis besteld ja! Een bureaustoel wordt lastig haha, wij hebben zoān hoge eettafel met krukken. Maar hopelijk helpen het toetsenbord en de muis al heel wat, als ik dan mijn laptop hoger kan zetten!
Ik word misselijk van het heldere scherm van mijn nieuwe telefoon
Hahah twee compleet willekeurige etenswaren uit totaal verschillende culturen samenvoegen en het Nederlands noemen.
Tattaās b like