Wat je even kwijt wil #38

Ja, ik! Als bijbaantje

Oh :worried:. Sterkte!

1 like

Ik ben Belgische politiek aan het studeren. En ze praten over periodes van stability en instability. Maar als je alles samen optelt, lijkt het eerder 1 grote periode van instability met hier en daar wat jaren “relatieve stabiliteit” :joy:.

6 likes

Aaw sterkte :pensive::kissing_heart:

1 like

Echt beste bijbaantje ooit

2 likes

Een regering hebben is overrated :woman_shrugging:t5::woman_shrugging:t5:

9 likes

“Relatieve stabiliteit” is ook relatief :stuck_out_tongue_winking_eye:, want ze noemen bv. de jaren '90 relatief stabiel, maar hebben het ook over “the next two decades were to see a mixture of scandals, clear examples of the malfunctioning of the public authorities and a number of attempts to reform the functioning of the state” (na de verkiezingen van 1991/Zwarte Zondag).

hahaha love it! Oh zou ik ook wel weer willen doen. Bij mijn vriend op werk werken ze nu in ploegendiensten (heeft nu wel telkens dezlefde tijd van 6:00 tot 14:00) en dan na 14:00 voel ik me toch een beetje ‘niet op mijn gemak’. Voelt toch anders dan wanneer hij gewoon weg is. Ik vloek best nog wel wat als ik aan het werk ben of zing echt met liedjes 100 uit mee, is hij niet echt gewend volgens mij.

Van de ongeveer 200 borduur garen moet ik er nog 60 wikkelen. Verveeld nog steeds niet om tussen de meetings door te doen. Voel ik me tenminste zinnig.

1 like

Heb via een andere weg al één teruggevonden, haha! Geen zin meer om opnieuw aan te maken eigenlijk.

Denk inderdaad ook dat sommigen wel beetje vreemd opkijken. Maar goed, niets aan te doen dan :sweat_smile:

1 like

Arm mensje. Veel sterkte :heart:

1 like

Ik heb gezocht naar een passend topic, maar ik weet eigenlijk niet echt waar ik ‘t het best kwijt kan, en omdat ik het serieus even ‘kwijt wil’ toch hier

Seksuele intimidatie lang geleden

Door de media ook vooral door dit forum ben ik me gaan beseffen dat er veel meer onder seksuele intimidatie valt dan ik altijd ‘dacht’. Natuurlijk heb ik me wel eens onprettig gevoeld als iemand aan mijn billen zat tijdens het uitgaan of ik nageroepen werd maar ik dacht altijd ‘ach, het hoort erbij’. Bizar eigenlijk al, dat ik die gedachtengang had. Hoe ontstaat dat?

Maar goed, door veel te lezen over grensoverschrijdend gedrag denk ik nu regelmatig terug aan een avond.
Op die avond was ik met vriendinnen bij een restaurant, iemand kende de eigenaar en na sluitingstijd bleven daar hangen met hem en zijn vrienden.
Die avond heeft die eigenaar mij proberen te zoenen, wilde ik niet, dus draaide weg, beet hij echt hard in mijn nek dus draaide ik me terug om (geschokt of zo) en zoende hij me alsnog. En echt met zijn handen om mijn oren geklemd, gadver.
Maar nog erger: die avond gingen we dus ook nog naar een discotheek. En hij vroeg steeds of ik mee naar het toilet wou en ik zei nee, ik was ook nog maagd toen dus ik werd er helemaal slecht gespannen van, en hij zei gewoon dingen in de trant van: je wilt wel.
En toen duwde hij zijn hand tussen mijn benen, ik had een jurkje aan, en ‘greep’ me echt vast daar en zei ie dat het ‘anders niet zo warm zou voelen’.
Hij heeft me continu aangeraakt tegen mijn zin in.

Toen we naar huis wilde gaan, was die man inmiddels vertrokken. Vrienden brachten ons naar de auto. Was de fucking accu leeg. Nou, toen zaten we dus op de stoep te wachten en toen ging een van die vrienden dus op mij zitten en zoende hij mij ook en ik zei echt gewoon iew nee maar geen effect???

Nou ja ik herinner me deze details dus echt heel goed en weet ook dat ik me echt vies voelde.
Maar ik dacht absoluut niet aan seksuele intimidatie of zo. Ik vond het niet leuk maar ergens wel ‘normaal’ dat zoiets gebeurde. Echt ziek, achteraf gezien. Dat die bewustwording nu, ongeveer zes jaar later, pas ontstaat. Dat ze me gewoon aanrandden (vind het nog awkward om ‘t hier op te schrijven).

Het is niet dat ik er nu nog enige last van ervaar maar ik heb dit echt nooit met iemand gedeeld en ik dacht er deze weken zoveel aan dat ik het gewoon een keertje zwart op wit wilde zetten of zo. Dat het niet normaal was. Ik was fucking 17 en zij 33 en ik zei zelfs nee :rage:.

Ik hoop echt dat kinderen en tieners van nu eerder dit gedrag herkennen en er iets mee (kunnen) doen, doordat het vaker besproken wordt in de media.

5 likes

Ik herken dit zo erg! Ik heb ook zoiets meegemaakt en op dat moment voelde ik me net als jij wel vies, maar heb er nooit de stempel aanranding op geplakt terwijl het dat wel degelijk was. Heb er gelukkig geen last van, maar nu denk ik wel echt wtf hoezo heb ik daar niks van gezegd destijds, was echt niet oké.

1 like

Gelukkig heb je er geen last meer van, maar dit is inderdaad echt niet oké geweest. :hearts: :hearts: :hearts:

1 like

Is dit die forumhypebodylotion?

Yes

Dank!

@boemboem kut dat je dat hebt meegemaakt. :heart:

1 like

Gelukkig! Ik hoop dat hij/zij daar lekker zijn plek kan vinden :relaxed:

@boemboem Wat heftig! Ook zo veel verschillende dingen achter elkaar :pensive: Wat maakt het toch dat zo een klootzak zo ver gaat. Heb je het toen wel met iemand kunnen delen?

Ik heb zelf ooit (halfnaakt)foto’s opgestuurd naar een internetpedo die mij ingepalmd had en heb mij daar altijd zo voor geschaamd en het dus ook niet gedeeld, alleen uiteindelijk met mijn man. Zo suf hoe zulke dingen werken. En hoeveel meisjes/vrouwen wel niet iets soortgelijks hebben meegemaakt.

Nog een half uur…
Daarna ga ik naar huis en wachten tot de dokter belt met de uitslag en daarna slapen :sweat_smile:

@leverworst :heart::heart:

@Maestoso sterkte :heart:

4 likes

@Maestoso Heel veel sterkte voor je oma en zorg ook goed voor jezelf. :kissing_heart:

1 like

Ik heb mega koppijn maar moet echt nog wat studeren… maar ik neem gewoon niks op en wil t liefst in bed liggen en KUWTK kijken