Wat je even kwijt wil #39

ik ben licht van slag door oude grottekeningen, in de chauvet grot in frankrijk
zat op reddit te lezen over grote mysteries en daar stond deze tussen
er zijn tekeningen gevonden van 36.000 jaar oud, wat al ziek is, maar dat zijn dan tekeningen zoals:

deze super cute mamabeer die zo uit een disneyfilm is weggelopen

dit is verdomme net picasso

image

en de handen van de mensen die het gemaakt hebben

zo sick, ik word helemaal duizelig als ik denk aan hoe lang dat geleden is, en hoe die mensen daar dan zaten

33 likes

Ik denk dat het sowieso een super leuk cadeau is! Het zijn inderdaad bijzondere smaken maar juist daarom koop ik ze vaker. Ze zijn ook oprecht heel lekker, alleen als je houdt van slagroombonbons dan is dit misschien niet je ding haha.

2 likes

Jawel verse hadden ze laatst. :smirk:

Die op NPO2 bedoel je? Vond ik ook ja… in dat opzicht is die podcast wel beter, en de andere info op dat @srebrenicaNL insta account. Maar ik wil hier ook graag meer over leren vanuit niet-militair/Nederlands perspectief Dus als iemand nog andere tips heeft?

1 like

Verdorie, ben ik eindelijk eens vrij, lig ik helemaal te vegeteren op de bank omdat ik iets heb gegeten gisterenavond dat verkeerd is geland in mijn maag. Dit was NIET DE AFSPRAAK!

1 like

Ik heb dit ook gehad en het enige dat ik kon doen was het uitzitten. Al had ik de tip van Krabsalade nog niet en daar staan wel oefeningen bij.

@Chuckie ja die bedoel ik. Door de docu had ik geen zin om de podcast te luisteren want ik was bang dat het hetzelfde was, maar daarin hebben ze wel ervaringen vanuit de Bosniërs? Ik vond het vooral heel veel zelfmedelijden voor de Dutchbat, en het is natuurlijk ook heel heftig, maar ik wil ook graag de andere kant van het verhaal zien. Aan het einde was ik echt geïrriteerd, ook al snap ik hoe traumatisch het allemaal is geweest.

Ik heb alleen de eerste twee afleveringen van de podcat geluisterd tot nu toe, daar komt de kant van burgers wel meer aan het licht. Maar goed het is nog steeds niet helemaal gebalanceerd denk ik (er waren natuurlijk verschillende etnische groepen in Bosnie toen en die komen niet allemaal aan het woord), maar wel beter.

1 like

OkƩ dan ga ik het eens proberen!

Net Brother Bear :open_mouth:

Sowieso al leuk hoe de verpakking en bonbons eruit zien, dus daarom al een leuk cadeau. Verder zijn de bonbons ook best wel smaakexplosies en gekke combinaties die toch wel werken op een of andere manier. Dus ik zou zeggen doen!

1 like

Jongens, ik ben zo blij met mijn nieuwe bh. Wil nu bij iedereen mijn shirt omhoog doen. Must fight the urge

26 likes

@Karl_Lagerfeld @Lemongrab Love de talkpoeder tip! Ik heb mijn haar maandag voor het laatst gewassen en met droogshampoo kan het normaal gesproken echt niet meer op deze dag.

4 likes

Ik zit er wel eens aan te denken om te gaan salsa dansen dus ik ging lekker laagdrempelig een dansschool volgen op instagram. Nu krijg ik een melding dat ze me terug willen volgen en dit voelt gelijk te veel hahaha ooh ik durf niettt

1 like

Er wordt ook heel weinig over onderwezen. Was misschien ook wel toen wij op school zaten net zo’n ding wat te recent was voor de geschiedenisboeken, maar te lang geleden voor maatschappijleer? (vond dat sowieso altijd raar want ik heb daardoor echt een gat in m’n kennis in de jaren 90, geen idee wat er tussen de val van de muur en een moment zo’n 15-20 jaar later toen ik zelf fatsoenlijk het nieuws kon volgen eigenlijk in de wereld gebeurd is)

Anyway, er is een petitie om meer aandacht aan de geschiedenis van Srebrenica te geven in het Nederlandse onderwijs! https://actie.degoedezaak.org/petitions/srebrenica-is-nederlandse-geschiedenis

4 likes

Gatver jezus zit je lekker 90 days te kijken, komt die klote Jesse weer voorbij. Kuttekop

4 likes

Herkenbaar hoor. Ik kon de woorden Val van Sebrenica en genocide en moslims nog wel aan elkaar verbinden, maar verder kwam ik niet. Ik kan me gek genoeg nog wel heel goed herinneren dat er een aantal jaar later heel veel aandacht voor Kosovo was. Maar toen was ik zelf ook wat ouder natuurlijk.

2 likes

Ik ben de Spice Girls gaan volgen op Instagram (zowel hun officiƫle account als de dames zelf) en bij elke recente foto van Geri verbaas ik me over het verschil tussen haar vroegere en huidige cupmaat. Lekker oppervlakkig, I know.

1 like

Dan moet ik deze wel met je delen die ik gisteren zag op Reddit:

13 likes

Haha zulke foto’s heb ik ook van mezelf. :joy:

3 likes

Ik speelde altijd sporty spice maar ik was de minst sportieve persoon. Maar ja bruin haar + Adidas kleding en geen jurkjes/rokjes willen dragen. :joy:

2 likes