Wat je even kwijt wil #39

Die hebben wij hier niet :sob::sob:

Bejaard zijn is geen smoes om mensen te slaan. En ik denk dat @Karl_Lagerfeld wel goed kan inschatten of deze vrouw zich gewoon als een kreng gedraagt of dat dat gedrag uit bepaalde problemen voor komt en ze is er niets aan kan doen.

4 likes

Wow de taart was binnen 30 minuten bijna klaar, dus heb hem nog versierd met glitters en had nu tijd over om de oven eindelijk schoon te maken, de badkamervloer te schrobben, de was op te vouwen en nu heb ik nog 20 minuten tot die verjaardag???:sunglasses:

12 likes

En daarom durven mensen die in de zorg werken amper iets werkgerelateerds online te posten, want ineens ben je geen mens meer, maar die verpleegkundige of die dokter en wordt er getwijfeld aan je integriteit en je normen en waarden.

Misschien moeten “we” dat ook maar niet meer doen, maar ik vind persoonlijk dat er vaak wel heel snel en gemakkelijk geoordeeld wordt. De realiteit is vrijwel altijd iets genuanceerder dan een forum-post.

Edit: en ook 3 maanden verder blijf jij die verpleegkundige of dokter terwijl je even lekker wilt ranten over een blogger of weet ik het, “oh nou als mijn dokter zo over andere mensen zou praten…”, nou nieuws voor iedereen: dat doet je dokter waarschijnlijk. Net als je moeder en je buurvrouw. Zo zijn wij mensen.

77 likes

Ik denk dat de verontwaardiging vooral is omdat er iemand op jou heeft gereageerd met ’ wel lekker dat je haar terug kon duwen’
Maar dat zijn niet jouw woorden

Ik wilde typen huh hoezo niet? Jij woont toch ook in Nederland? Maar het is al heel lang geleden dat ik dat heb gehaald blijkbaar want ik kan het ook niet meer op de ah website vinden. Verdorie had ik net zo’n zin om dat ook weer eens te kopen. :sob:

1 like

Je was er natuurlijk niet bij het was wat minder simpel als ik hier beschreef. Ik moest deze mw. terug duwen omdat zij niet zelfstandig mag staan, ze had een open bloedende wond waarmee ze in het rond zwaaide en mij raakte en wilde mij aanvallen. Dus het was beter voor beide als ze bleef zitten. Maar ik ben me er na jullie berichtjes van bewust dat mijn uitingen niet professioneel zijn, maar dat ben ik op mijn werk wel uiteraard. @anon46421473

22 likes

Dit is wat ik ook bedoelde, als zorgverlener verwerk je dingen die je meemaakt anders dan mensen die niet in de zorg werken. Ik heb bijvoorbeeld enorme donkere humor ervan gekregen. Maar als je dat soort grappen maakt hier dan ben je opeens fout en hoe durf je dat over iemand te zeggen. Tja hoe moet je anders die gekke dingen kwijt raken.

7 likes

Jaa ik zag het voorbij komen bij @tuula en toen ging ik zoeken maar het is blijkbaar niet meer te koop in NL

1 like

Ja dat vind ik ook heel jammer. Nu voel ik me rot over deze discussie terwijl ik gewoon even mn ei kwijt wil

9 likes

Als mijn demente oma de verzorging sloeg (he toevallig, dat deed ze ook nog echt, ze kneep ook wel eens, niet leuk) begreep ik heel goed dat ze dan afgeremd moest worden en dat is soms ook een stuk fysiek. Zorgpersoneel moet in die situaties ten eerste voor eigen veiligheid gaan en dat betekent soms iemand “met gepast geweld” terug een stoel induwen ofzoiets.

Ik ben dit “pakken op je integriteit als professional” hier echt zo kotsbeu.

44 likes

Dat laatste begrijp ik ook, maar je kunt dan ook zeggen: he is dit handig dat je dit hier zo deelt? In plaats van er inhoudelijk op in gaan en het diegene zo laten voelen. Dan zou ik tenminste de indruk krijgen dat het goedbedoeld advies was ipv “pakken”.

Tuurlijk zou je je moeten kunnen inhouden. Maar kan me wel heel goed voorstellen dat als iemand jou slaat je dat je dan wel iemand probeert weg te duwen vooral als dit vaker gebeurt. Moet wel zeggen dat mijn reactie ook een beetje lullig was.

2 likes

Wat is daar typisch aan?

En misschien win je er wel wat mee, ik weet niet hoe jullie onderlinge verhouding is, maar het zou kunnen dat je er wat mee wint om haar in een kwaad daglicht te stellen. Ja, dat is uitgaan van het slechtste, maar er worden hier wel vaker vieze spelletjes gespeeld.

2 likes

Precies wat jij nu bij mij doet dus, niet op de inhoud ingaan, maar op de vorm. Typisch!

Daarom baal ik ook zo dat hij er gewoon niet in zit. Heb echt een week meerdere keren per dag de app in de gaten gehouden voordat ik hem kon bestellen.

1 like

Soms heb ik echt het idee dat ik op een heel ander forum zit dan jullie allemaal.

57 likes

Mag je gek vinden, deel alleen mijn mening en ervaring en vooral enorme frustratie.

1 like

Is dit niet gosupermodel dan?

26 likes

Als ik hier zou delen wat voor grapjes wij soms maken op mijn werk zouden er Kamervragen komen denk ik. :neutral_face:

40 likes