Wat je even kwijt wil #39

Ons huis is zo goed geïsoleerd, echt heerlijk. Ik kan 's avonds nog gewoon onder mijn dekentje zitten en ik heb het nu zelfs een beetje fris. Het is wel 23 graden maar het is zoveel beter te doen dan mijn vorige huizen.

4 likes

Komt net de overbuurman aan de deur met een bakje aardbeien uit eigen tuin (woon hier pas een paar maanden), ken hem helemaal nog niet. Heb ook niet de hele buurt voorgesteld (kort de naaste buren even ivm corona enzo). Echt zo lief van hem :heart_eyes:

Weet overigens nog niet hoe ie nou heet :sweat_smile:

27 likes

Ik ga voor je duimen morgen. Dan heb je hopelijk een beetje geestelijke suport op afstand!!

1 like

Heeel chill, super fijn! Hopen dat het een mooie woning is! Op welke plek stond je en hoe lang duurde het voor je wat hoorde? Ik heb nog niks gehoord en op de site staat nog steeds ‘in behandeling, loting’, terwijl er normaal ook bij staat met welke kandidaat ze in gesprek zijn

Ik had zo’n vreselijke dag op werk. Wil nu geen kinderen meer.

En ik moest naar de wc om te poepen en mijn vriend zei: ik begin alvast met afruimen.
Nu blijf ik natuurlijk extra lang zitten in de hoop dat hij zo klaar is

3 likes

Micheal p. (Moordenaar van Anne faber) krijgt straf vermindering vanwege hard handige arrestatie… ga ik het zeggen… THAT IS SOME WHITE PRIVILEGE BULLSHIT.

14 likes

Mijn werk gaat reorganiseren en om half 8 moesten we klaarzitten voor een update, maar het staat al op álle nieuwssites. Echt stom

De eerste ontvangen datumprikker is een feit. Ik heb die dingen echt zo niet gemist. Had stiekem gehoopt dat er iets meer ruimte zou zijn voor spontaniteit, maar helaas. Soort post Corona carpe diem.

2 likes

Jaaa super bedankt!! Wil je er iets voor hebben??

@mikselke ik heb alle (!!) kaarten van Mysha gekregen dus ik ben meer dan voorzien! Maar enorm bedankt voor je aanbod :blush:

1 like

Misschien moet diegene er nog even over nadenken voordat hij/zij een reactie kan geven!

Ik heb, per ongeluk natuurlijk, om 5 uur een zak chips leeg lopen vreten en ben nu zo misselijk :+1:t4:

Kom je er bij liggen

1 like

Aaahw dank je! Ik blijf gewoon nerveus :grimacing:

Vlgs mij zijn er met een spw diploma redelijk wat opties, mocht je dat willen tijdelijk bijv.
Op mijn werk is er een vacature vrij voor spw, met kindjes, dagdiensten, geen weekenden en een bushalte in de straat :wink:
Mocht je interesse hebben kan ik hem doorsturen.

Qua tekstschrijvers-mogelijkheden ben ik niet bekend helaas.

Ik had trouwens even gegoogeld “smalste stukje van nl” en dan woon je relatief dicht bij mij in de buurt.

1 like

Ik was zo moe na werk dat ik even was gaan liggen en nu word ik net wakker en weet ik niet welk jaar het is

2 likes

Ik ga deze zomer alsnog een weekendje weg en dan in eigen land. Weer eens met m’n ouders, lang geleden. Fijn om er toch even lekker tussenuit te gaan!

4 likes

Ik ging net m’n winterjurken opbergen en daardoor vond ik opeens mijn lade met zomerjurken, logisch natuurlijk want ik wissel eht een voor het ander.
Maar ik was bijna al die jurken vergeten en ik ben echt zoo verliefd op hoe prachtig al die jurken zijn!!! Ik denk dat ik even terugga naar mijn 12jarige zelf en me 3 x op een dag ga verkleden om al die prachtige kleding te kunnen dragen :star_struck::star_struck:

21 likes

waar vind ik fotograafvrienden

m’n insta is echt in treurige staat

2 likes

:raising_hand_woman:

1 like

White privilege is een heel groot probleem, maar ik denk dat daar in dit geval geen sprake van is omdat ik deze uitspraak heel rechtvaardig en noodzakelijk vind. Ongetwijfeld had er eerder een dergelijke uitspraak voor een zwarte arrestant moeten liggen (misschien is die er wel, maar mij niet bekend), maar laten we ook waarde verbinden aan deze uitspraak.

Misschien vind je het interessant om te lezen! :slight_smile: : Dit staat in het arrest:

  • tegen verdachte gezegd is dat de diensthond ingezet zou worden als verdachte de verblijfplaats van [slachtoffer] niet bekend zou maken en vervolgens is de diensthond met muilkorf bij het gezicht van verdachte gehouden, waarbij gedreigd werd dat de hond zou bijten als verdachte niet zou zeggen waar de verblijfplaats was;

  • verdachte een pijnprikkel toegediend heeft gekregen doordat de handboeien een aantal keer stevig zijn vastgepakt en er aan is gedraaid om een pijnprikkel toe te passen;

  • aan verdachte een foto van [slachtoffer] en een foto van zijn moeder zijn getoond terwijl hem gevraagd werd waar [slachtoffer] zich bevond

(Edit: de schouder van Michael P is tijdens de arrestatie gebroken)

Hoewel dit er niet toe heeft geleid dat Michael P een belastende verklaring heeft afgelegd, zijn hiermee wel degelijk zijn mensenrechten geschaad en ik kan me voorstellen dat het invloed heeft gehad op de rest van het proces. Dit mag m.i. nooit zonder consequenties zijn.

Ik ben van mening dat ook mensenrechten gelden voor de meest brute moordenaars en verkrachters. Zijn rechten zijn tijdens de aanhouding zodanig geschonden, dat dit niet zonder gevolg mag zijn. En ik hoop dat deze uitspraak ook van betekenis is voor vormverzuimen door arrestatieteams in de toekomst. Vooral bij zwarte mensen die harder door de politie eneworden arrestatieteams worden aangepakt.

Michae P heeft trouwens weinig baat bij deze uitspraak, want wat is 4 maanden minder nou op zo’n lange gevangenisstraf plus tbs? Die man komt nooit meer vrij.

Sorry is heel lang geworden! Ik ben gefascineerd over strafprocessen haha. Vooral icm mensenrechten (van zowel dader als slachtoffer) Vind het ook heel bijzonder hoe de zaak van Thijs H nu verloopt. (Leestip: de twitter van Belleman)

25 likes