Wat je even kwijt wil #39

Hahaha meer prosecco drinken, vindt je me vanzelf wel leuk :joy:

Hier hadden ze ook een drive in van een middelbare school. Van een collega hoorde ik dat zijn dochter haar diploma thuis kreeg van docenten. Scholen gaan er op elk hun eigen (leuke) manier mee om.

1 like

Naast de Chinees-Indische restaurantcultuur besloot het kenniscentrum ook zes andere zaken toe te voegen aan de lijst met Nederlands immaterieel erfgoed: het carnaval in Noordoost-Twente, het hindoeïstische feest Holi Phagwa, de Brabantse orgelcultuur, de riviervisserij, het SKS-kampioenschap Skûtjesilen in Sneek en de traditionele bevloeiing van grasland.

Moest dat nou???

Edit het gaat niet over draaiorgels, mijn grootste ergernis. :joy:

4 likes

We krijgen nog steeds (na 6 maanden :grimacing:) post voor de vorige bewoners. Heb alleen hun e-mailadres, dus heb in het begin een aantal keer gemaild, maar geen reactie. We krijgen tijdschriften, post van hun werk, soms zelfs pakketjes, maar de laatste tijd zelfs brieven van incassobureaus. Ik schrijf nu steeds groot ‘VERHUISD’ op de envelop en gooi 'm rechtstreeks weer de brievenbus in, maar weet niet zo goed of dat het beste is om te doen?

Ik zou dat incassobureau op kunnen zoeken en ze bellen en doorgeven dat ze zijn verhuisd (maar heb het nieuwe adres ook niet), maar ik heb daar eigenlijk ook helemaal geen zin in. Al heb ik er ook niet zo’n zin in dat er hier straks een deurwaarder voor de deur staat of zo :sweat_smile:

Gewoon structureel retour afzender blijven sturen en op de envelop schrijven “geadresseerde verhuisd/onbekend op dit adres”. Bij mij hield het toen wel op na een tijdje. Echt irritant wel ja.

En als echt niks werkt schijnt het ook nog weleens te helpen om erop te zetten dat de geadresseerde overleden is :skull_and_crossbones:

4 likes

Hahaha dat laatste :joy:

Nee joh, dat was hier echt zo. Wij structureel alles retourneren. De ING stuurde 3 jaar later nog brieven :scream:. Zelfs bellen had geen zin

Het kostte wat moeite, maar mogen hem toch zaterdag halen. Het kan alleen op ma/di volgens hun (terwijl in de mail staat de hele week) en de bank moet binnen een week opgehaald :rofl:. Dusss vrijdag de muur verven en zaterdagochtend de bank halen!

3 likes

Ik word de laatste dagen echt niet normaal veel aangestaard, nagefloten en nageroepen. Leave me the fuck alone :face_with_symbols_over_mouth:

Heeft iemand (recente) ervaring met het motortheorie examen?
Mijn man had supergoed geleerd en geoefend, maar het examen was heel anders. Iemand nog een idee hoe je je dan kunt voorbereiden?

Yessss!!! :heart_eyes_cat: Welke kleur gaat t worden?

Haha ik moet ook, dus ik ben wel benieuwd naar de reacties. Mijn rijschool biedt een online cursus aan met 3D animaties zoals het CBR ook toetst, dus misschien zou hij daar ook naar kunnen kijken, het kost €31.95. Ik heb dat zelf nog niet afgenomen, maar dat ga ik denk ik wel doen. Als je de naam van de rijschool wil kan ik je wel een PB sturen!

1 like

Mag je rijst in een rijstkoker koken in bouillon? Of is dat vloeken in de rijstkerk?

1 like

Is er een specifieke reden of gewoon even een dagje niet zo lekker in je vel? Hoop dat de tijd snel gaat voor je! :yellow_heart:

Alleen als je er ook een onderbroek in laat weken.

Ik niet maar volgens mij zitten er in het Rijlessentopic wel een aantal mensen die ook bezig zijn met hun motorrijbewijs!

1 like

Ik zit 16 and pregnant te kijken en echt hartverscheurend deze aflevering. Dat meisje was bijna verdronken en haar vriend is toen wel verdronken en overleden. Ze gaat (logisch) kapot van verdriet, zwanger, slechte band met haar moeder en nu moet ze ook nog tot haar bevalling (2 maanden) in het ziekenhuis blijven.

Ohja deze afl weet ik nog. Bizar verhaal

1 like

Puur oceaan van flexa! Blauw dus. Ik hou van blauw :face_with_hand_over_mouth::heart:

2 likes

Ik zou het eerst bij 1 houden.
Ik heb het probleem dat ik als taaldocent Zweeds best kan lezen en verstaan, een beetje Deens spreek en begonnen was aan Noors. :joy: