Wat je even kwijt wil #39

Uberhaupt ravioli from scratch jazeker, claire makes pasta at home van bon appetit. Maar bon appetit wil je eigenlijk niet steunen nu, dus ik ga het recept hieronder voor je uittypen

Ravioli

Pasta maken volgens je lievelings pastarecept
Ik hou ongeveer 1 ei en 100 g bloem pp aan, kommetje maken van bloem en in het midden je eieren langzaam klutsen en steeds meer bloem erbij mengen. Daarna je deegbal heel lang kneden tot het een mooi soepel geheel is en een half uur laten rusten in folie of onder een bakje.
Uitrollen in de pasta machine, twee lange repen maken en op 1 reep kleine balletjes vulling op doen.

Vulling:
Bakje ricotta, parmezaanse kaas, 1 ei, chili vlokken, citroenrasp, nootmuskaat, knoflookpoeder en verse peterselie. Hoeveelheden mag je zelf bedenken.

Geheel besprayen met een beetje water en de andere lap heel voorzichtig bovenop leggen en aanduwen om ravioli te vormen. Eventuele luchtbubbels inprikken met een klein prikkertje, daarna weer aanduwen. Lossnijden en een paar minuten koken in zout water tot alles drijft (en eentje proeven). Daarna nog even door de botersaus halen (boter met een beetje water opgewarmd in een koekenpan) en serveren met eventueel nog een beetje extra peper

Surprise @Zemraluani :stuck_out_tongue:

4 likes

M’n kapper liet me de deur uit gaan met nog vrij nat haar. Toen moest ik nog langs een paar winkels en liep ik dus s middags met nat haar door het centrum, voelde wel een beetje gĂȘnant (moest aan het forum denken dat dat als onverzorgd/ lui gezien wordt). Het duurde ook nog wel een tijdje voor het droog was. Later bedacht ik me dat dat misschien best raar is van de kapperssalon om me zo naar buiten te laten gaan?

Oh shit jij bent ook een Ottolenghi chickie ja.
Had jou en @zwaardvis (ik haal jullie serieus altijd door elkaar maar jullie koken allebei heerlijk denk ik) moeten taggen maar ik ben een vergiet

5 likes

Hahaha ik heb nog nooit iets van Ottolenghi gemaakt maar wie weet in de toekomst!
En best leuk om door de war gehaald te worden met @zwaardvis trouwens

3 likes

Ik loop zo vaak met nat haar buiten / ga met nat haar naar werk. Als je niet hebt gezegd dat je geföhnd wil worden waar je vaak extra voor moet betalen is dat toch niet zo gek?

4 likes

Yesss, dankje! En wow ok ik was niet op de hoogte van de hele cultuur bij bon appetit, dus thanks voor de info!

1 like

Mijn maag knort.

High five aan past self voor het kopen van mini loempia’s :pray:

Ik ben zo goed in handbagage koffers inpakken het is gewoon niet normaal

17 likes

Jezus waar ga je nou weer heen

19 likes

Waar ga je heen kerel?

1 like

Hahahaha wat een heerlijke omschrijving, ik denk dat we wel redelijk op elkaar lijken irl ook ja

ook qua woonomgeving, lol

2 likes

Naar Mallorca chickiesss @Zemraluani

14 likes

Al mijn buren lijken ineens feestjes te houden vanavond? Hoor beneden echt keiharde muziek, boven zijn ze aan het sporten (?) En ik hoor verderop ook nog ergens andere muziek. lol heb ik iets gemist ofzo

1 like

Weljaaaaa lekker hoor

Ik probeer eigenlijk alles te vermijden behalve het hotel en nikki beach :crazy_face:

9 likes

Als jij een locatie was, was je wel El Arenal ja

daarom :heart: ik je hoor

5 likes

Nou dat ziet er al heel gezellig uit :joy:

1 like

Ik ben dronken en met een goede vriend en we hebben mega zwak voor elkaar SOS hij is net een week vrijgezel

23 likes

Dat wordt neuken

16 likes

Thanks dit is exact wat ik uit wil stralen

@Desalnietteplus denk dat ik niet echt wat toe kan voegen aan @vitaminwater !

5 likes