Wat je even kwijt wil #40

Ik herbruik ze en ben blijkbaar driemaal gepwnd. What to do? Ik weet zelfs niet meer waar ik me ooit allemaal een account heb aangemaakt.

Ik heb het weekend gewerkt dus heb nu het gevoel dat het vrijdagavond is. Zo raar.

Dit had ik ook. Was een ww van jaaaaren geleden maar ik dacht wel even ehhh, toen het in het onderwerp stond… maar goed de rest van het verhaal was niet van toepassing en dat ww gebruik ik al lang niet meer. Al is er vast nog een webwinkel ergens waar je ermee in kunt loggen. Of hyves ;).

1 like

Ik heb vandaag niet zo m’n dag, ik ben vanochtend nog actief geweest en dat hielp niet, daarna dacht ik joe de rest van de dag lig ik op de bank. Ik dacht even lekker hersenloos Sex and the city bingen maar nu voel ik me nog eenzamer en daarbij ook nog eens seksueel gefrustreerd. Ik ga even medelijden met mezelf hebben👍🏻

Dat dit mailtje nu ook in het Nederlands wordt rondgestuurd.
Dan is er ooit ergens een datalek geweest en hebben ze die gegevens buitgemaakt.
Ik kreeg jaren geleden van iets een soortgelijk mailtje maar dan met het wachtwoord dat ik al lang niet meer gebruikte.

2 likes

Gelukkig stond de bestelling op het adres van mijn ouders dus komt ie hier niet aan de deur

2 likes

Huh heb je nu een foto van arnon grunberg en carry slee? :face_with_monocle: Ze lijken nog op elkaar ook :exploding_head:

3 likes

Ja bij die enge foto die hier gepost was moest ik direct aan Slee denken. :joy:

13 likes

Ja maar dan ga jij wel in een soort final destination scenario terechtkomen aangezien de verkeerde dood zullen zijn. Ik zou even niet meer douchen of de auto nemen of ja eigenlijk alles.

3 likes

Yay morgen hele dag werken eindelijk weer eens olé

Ahaha. Super grappig dat dat je associatie was. Ik dacht alleen maar creepy. :joy:

1 like

En ook @praline: ik weet niet of zoiets bestaat, maar denk het helaas niet. Er zijn natuurlijk zoveel websites dat het me lastig lijkt één tool te maken voor al die databases.

Wat ik zelf kan bedenken is om in je e-mail te zoeken op trefwoorden zoals ‘account’, ‘welkom’ en ‘wachtwoord’.
Als je geen mail meer ontvangt van een bepaalde website waarvoor je wel een account hebt en je bent vergeten dat je er een account hebt, kan je daar denk ik niet zoveel mee.

Voor de websites waarvan je weet dat je er wel een account hebt, zou ik nieuwe wachtwoorden instellen. Het beste is unieke wachtwoorden, maar als je dat lastig vindt, zou ik in ieder geval voor je meest belangrijke accounts (met bijvoorbeeld adres- of betaalgegevens) wel een goed, sterk en liefst uniek wachtwoord gebruiken.

1 like

Ik ben dus zo’n noob die op veel plaatsen hetzelfde wachtwoord gebruikt. Ik dacht dan als ‘uniek’ wachtwoord dat ik nog wel zou kunnen onthouden: bv telkens de naam van de website/dienst waarvoor het ww is aan het begin of eind van mijn standaard ww toe te voegen, maar dit heeft dan ook helemaal geen zin wss? Als ze één ww hebben dan snappen ze dus dat je dat systeem gebruikt, of zit er niet altijd een denkend mens achter maar een computer/programma? (ik snap dus echt niks van hacking, als dat nog niet duidelijk was :joy:)

Deze combinatie doet mij dan weer denken aan een soort vreemde versie van Cruella de Vil.

1 like

Ik heb net een nieuwe wasmachine besteld en ben zo gelukkig. Voel me nu ook heel oud dat ik daar zo blij van word.

8 likes

Ik weet niet hoeveel moeite er verder over het algemeen nog gedaan wordt. Ik kan me voorstellen dat als veel mensen die truc gebruiken, het voor de kwaadwillende inderdaad wel loont om “website1” voor “website2” te vervangen in het wachtwoord als geprobeerd wordt om accounts op website2 binnen te komen.

1 like

Ik heb zo’n ontzettend fijn weekend gehad met m’n date en zijn vrienden eerst, toen lekker gebarbecued met date en huisgenootje en vandaag hele dag wezen varen en wakeboarden bij een andere vriendin en haar vriend. Echt voel me ineens heel gelukkig en ‘rijk’ met al die mensen om me heen.

29 likes

Nooo hoe kan je dit onze grote jeugdheldin Carry Slee aandoen :worried:

Ik doe dit (voor minder belangrijke accounts), maar ik kort de website altijd af. Dus Facebook is dan FB, Twitter is Tw, enz. Nog altijd niet ideaal maar naar mijn gevoel toch íets veiliger.

2 likes

@Vladimir @August :heart::heart:

1 like