Wat je even kwijt wil #40

Ben niet vooruit te branden. En heb zoooooveel mails, mensen ga naar buiten aub.

1 like

Voor ijs móet je naar Huize Geers in de Piushaven. Beste ijs in Tilburg.
Daar hebben ze overigens ook heerlijke chocolade (niet zo apart als Fraindries), want hij maakt de chocolade zelf!
En als ze open zijn kun je ook heel lekker lunchen bij Villa Pastorie in de Piushaven. De tartare en de kaaskroketten zijn heerlijk en je kunt aan het water zitten.

2 likes

Friandries heeft nu ook ijs wat echt de moeite waard is. Maar ga ook zeker langs Softys! Dit is achter het station en je kan makkelijk parkeren bij de AH XL. Ze hebben net een nieuwe kaart met oa softijs met limoncello/citroen merengue, kers/balsamico of avocado/matcha :heart_eyes:. En als je nog even naar de piushaven rijdt, kun je daar ook chill aan het water zitten en kun je meteen langs Huize Geers. Hij heeft ook heerlijk ijs in bijzondere smaken (probeer zijn chocolade olijfolie sorbet) maar ook schrobbelerbonbons en heerlijke truffels. Die laatste geef ik vaak cadeau :+1:t2:. Verder is in dezelfde straat als Pig & Rye ook net Pulcinos geopend. Hij maakt oa zijn eigen limoncello en arancello. Moet ook goede broodjes/maaltijden hebben om mee te nemen maar ik ben er nog niet geweest. Staat op mijn lijstje voor deze week.

2 likes

Gellak na een dag al chippen is niet normaal.
Blijft bij mij meestal 2/3 weken zitten.
Hebben ze een mailadres? Dan zou ik fotos met data sturen en aangeven dat De kwaliteit tegenvalt

1 like

Thanks @Luzarl @Huismus @anon18225511!

Kan ik zeker wat mee. Pulcinos wacht ik even je review van af want die is helaas dicht vandaag, maar ga zeker even op ijsjesjacht!

2 likes

Wij hebben twee valkparkietjes, een mannetje en een vrouwtje, en het is net alsof de één de ander leert vliegen. Ze fluiten omstebeurt en gaan dan hop tegelijk vliegen. Echt lief :smiling_face_with_three_hearts: Het mannetje is ook 5 maanden ouder dan het vrouwtje, dus die kan het al wat beter.

Ik wilde een foto maken en toen kreeg ik dit:


Die linker (vrouwtje) is buiten adem van het vliegen en die rechter (mannetje) hangt de macho uit omdat ik te dichtbij z’n wifey was. Sorry hoor

33 likes

Bekijk even deze insta highlight van anoesjkaminnaard, daar legt ze precies uit waarom dat eigenlijk niet zo’n okee opmerking is! Ze heeft meer goede stories over bodypositivity en fatactivisme btw, maar deze highlight gaat precies over jouw vraag.

2 likes

Oh en je kan altijd nog even een omweggetje maken via Oisterwijk om de beste taartjes van Robèrt van Beckhoven te gaan kopen! Is vanaf de Piushaven maar max 20 minuten rijden maar zo de moeite waard. Ze bakken de hele dag door dus ze hebben altijd genoeg. Ook lekker: bolus gevuld met Zwitserse room :heart_eyes:.

Ga in mijn pauze ook maar eens ergens iets lekkers halen want nu ben ik helemaal enthousiast :joy:.

Edit: ik bedenk me nog een leuk tentje: Dons noodle shop! Maken hun eigen dumplings, die met kimchi kan ik van harte aanbevelen! Maar ook de noodlesoup en de mango-pinda salade zijn echt heerlijk. Je kan ook de kimchi en chiliolie meenemen voor thuis.

3 likes

Bedankt ik ga er naar kijken! En je hebt gelijk @Luzarl dik is geen emotie.

1 like

Haha wat een schatjes ik vind dit soort vogeltjes zo grappig. Moet me echt inhouden om niet weer te verdwalen op vogel youtube haha.

2 likes

Ahh wat een cuties! Kijk hem nou stoer doen haha. <3

1 like

Jaaa, Dons is zo lekker! Alleen zijn er zo weinig zitplaatsen.
De bao’s met tempeh zijn ook een aarader.

Oisterwijk is sowieso wel mooi om even naar toe te rijden, liefst binnendoor.
@Bunnyslippers

1 like

En ik ontdek een zwempak dat eigenlijk is te kort is voor me, ergo: wedgie + bote poes, best als body kan :sunglasses:

Nou jongens, mijn urban farmer haanhoudende buren hebben weer nieuwe huisgenoten, baby kwartels. Godsamme wat maken die een kutgeluid, de haan is er niks bij.

4 likes

Ik vrees dat het na hun tijd is. Ik had ook een keer een brugklasser die niet wist wie Samson en Gert waren.

3 likes

En daarnaast: als je slank bent kan je je misschien zo voelen, maar je bént niet dik (voor de buitenwereld). Je past in vliegtuigstoelen, het OV, kan bij normale winkels kleding kopen, wordt niet gediscrimineerd om je gewicht. Je zal nooit de nadelen ervaren waar dikke mensen wel dagelijks mee moeten leven, dus het is gewoon niet hetzelfde.

10 likes

Dit breekt mijn hart.

1 like

Mijne ook maar tijden veranderen. Over 10 jaar kennen ze ook geen Bratz meer. :upside_down_face:

1 like

Ja echt heel grappig inderdaad :stuck_out_tongue: Gisteren zei een vriendin van me dat het ook gewoon een soort entertainment is haha. Ik stuur je even een DM op insta :eyes:

1 like

Ach wat naar :disappointed: Ik moest laatst ook plots aan Pronkjewail denken. Het leven is inderdaad vreselijk oneerlijk.

2 likes