Wat je even kwijt wil #40

Ga je naar dragon?

Love it

1 like

ga ik helemaal hyped in de hitte fietsen naar de supermarkt om kaasbroodjes te halen

hebben ze geen kaasbroodjes?

1 like

Is dit echt???

Ja volgens nu.nl wel! Hij heeft ook toestemming gegeven voor het delen van de foto :joy:

3 likes

De schapen van de buren liggen vol in de zon en hebben nergens schaduw. Zo zielig :disappointed:

1 like

Hahahah dit maakt echt mijn dag, kijk die andere mensen ook lachen

Ben voor het eerst tomaatjes aan het drogen in de oven en voel me helemaal een keukenprinses :tipping_hand_woman:t3:

4 likes

ik kom niet meer bijjjjjjjj

omg ik lach nog steeds. maar ik kwam hier om te posten dat ik blij ben. onze leverancier heeft nu een vrouw op hun supportdesk zitten. Voelt toch een beetje alsof ik niet meer alleen ben.

3 likes

Net mijn nieuwe blender gekregen, maar volgens mij is er iets mis mee. Morgen kan ik m’n buurman vragen of hij ernaar wil kijken. Ter vervanging van een smoothie heb ik maar een fruitsalade gemaakt. En wat doe ik? Ik strooi zout ipv suiker over al dat lekkere fruit. Fuck.

5 likes

Oh iehl. Heb je niks aan nu denk ik. Maar soms werkt zout wel net zo goed als suiker. In de tweede wereldoorlog werd gezegd dat je ipv suiker, want schaars, ook zout over je grapefruit kon doen. En dat werkt dus echt want dan wordt bitter idd zoet.

Nou ja meer een weetje. Niet echt wits waar je nou een lekkere salade van krijgt. Hoop dat je nog iets kon redden :wink:

3 likes

Hahaha mijn buurmeisje (3 of 4 jaar) is zo schattig, ik hoor alleen maar “Hoi pippi langkouuuuus hihahoehopsasa” en “Jij bent de moooooiste, jij bent de bom!” in dat kinderstemmetje over de schutting heen.

Ze doet me echt denken aan mezelf vroeger, 24/7 aan het kletsen en altijd zelfbedachte liedjes en melodietjes krijsen. En haar broertje is dan weer stil en luistert alleen maar naar haar, precies mijn jongere zusje, die liet mij ook altijd aan het woord of deed mij alleen maar na.

16 likes

Oeh herkenbaar, ik kan bij tijd en wijlen ook enorm emotioneel worden. Ik probeer me ook maar voor te houden dat dit nou eenmaal is hoe ik ben, en dat ze daar dan maar moeten vinden wat ze vinden. Denk dat accepteren al beter is dan het zwaar onderdrukken.
Voor de rest vooral rustig blijven en van te voren goed bedenken wat ik wil zeggen. Dat helpt me ook wel.

1 like

Same :slightly_frowning_face: ik heb mijn test vanmiddag dus zal voor zondag de uitslag niet hebben denk ik

1 like

Gisteren keek ik echt uit naar een dag alleen en niks gepland te hebben. Nu is het zover en voel ik me eenzaam…

2 likes

Wat vervelend voor je vriend (en voor jou natuurlijk ook om je vriend zo te zien). Klinkt idd niet gezond en alsof hij heel dicht tegen een burn out aanzit. Verstandig om naar de huisarts te gaan, dat is de eerste stap. Goed ook dat jij aan hem blijft vertellen dat een stapje terug doen niet zwak is. Dat het er bij hem moeilijk ingaat is denk ik heel tekenend voor mensen met een burn out/die er tegen aan zitten. Een burn out ontstaat vaak mede doordat iemand perfectionistisch is/te veel verantwoordelijkheid opzich neemt maar dat te laat inziet. En dat is iets wat hij zelf moet gaan inzien helaas, dus heel veel meer dan dat je nu doet kun je denk ik niet doen. Het is aan hem om wat met de adviezen van de huisarts te gaan doen, hopelijk staat hij daar wel voor open. En mocht dat niet zo zijn (hij wil bijv niet met iemand praten of gaat te snel weer aan het werk straks) dan zou ik de consequenties met hem bespreken, maar hem daarna ook loslaten. Dat klinkt een beetje hard misschien en is ook op de zaken vooruit lopen, maar soms moeten mensen zols je vriend eerst écht instorten voordat ze beseffen dat hun werkmechanismen niet gezond zijn en daar wat aan gedaan moet worden (been there helaas :wink: het eigenwijze hoort vaak ook bij mensen die gevoelig zijn voor een burn out). En dan kun je zelf heel hard gaan proberen om je vriend tot inkeer te brengen zodat dat instort moment voorkomen kan worden, maar dat werkt waarschijnlijk niet/weinig en is voor jezelf heel zwaar. Maar goed, hopelijk komt het niet zover bij je vriend! :slight_smile:
Sterkte in ieder geval met de situatie!

1 like

Dat wist ik niet, wat een grappig weetje! Helaas bestond mijn fruitsalade uit aardbeien, bramen, frambozen en druiven, dus daar werkt het niet bij :joy: Ik heb het allemaal direct afgespoeld (@Reflect) en alsnog met suiker bestrooid, maar ik bleef tot de laatste hap zout proeven :sob: Volgende keer beter opletten haha

3 likes

ik lig aan het zwembad met een aperol spritz, vegi burger is on it’s way en vanavond ga ik uit eten. life is goooood

26 likes

Aaah wat rot… Ik probeer mezelf dan toch altijd maar wat af te leiden met een boek. Of buiten op mijn balkon zitten (als dat een optie voor je is), dan hoor en zie je vaak ook wat andere mensen. Vaak toch wat levendiger ofzo.
En anders gewoon kijken of er misschien toch iemand is die kan afspreken, of vanavond zodat je iets hebt om naar uit te kijken? Knuffel :heart:

1 like

Als je vanavond ff wil bellen, ik ben beschikbaar!

1 like