Wat je even kwijt wil #40

Same :slightly_frowning_face: ik heb mijn test vanmiddag dus zal voor zondag de uitslag niet hebben denk ik

1 like

Gisteren keek ik echt uit naar een dag alleen en niks gepland te hebben. Nu is het zover en voel ik me eenzaam

2 likes

Wat vervelend voor je vriend (en voor jou natuurlijk ook om je vriend zo te zien). Klinkt idd niet gezond en alsof hij heel dicht tegen een burn out aanzit. Verstandig om naar de huisarts te gaan, dat is de eerste stap. Goed ook dat jij aan hem blijft vertellen dat een stapje terug doen niet zwak is. Dat het er bij hem moeilijk ingaat is denk ik heel tekenend voor mensen met een burn out/die er tegen aan zitten. Een burn out ontstaat vaak mede doordat iemand perfectionistisch is/te veel verantwoordelijkheid opzich neemt maar dat te laat inziet. En dat is iets wat hij zelf moet gaan inzien helaas, dus heel veel meer dan dat je nu doet kun je denk ik niet doen. Het is aan hem om wat met de adviezen van de huisarts te gaan doen, hopelijk staat hij daar wel voor open. En mocht dat niet zo zijn (hij wil bijv niet met iemand praten of gaat te snel weer aan het werk straks) dan zou ik de consequenties met hem bespreken, maar hem daarna ook loslaten. Dat klinkt een beetje hard misschien en is ook op de zaken vooruit lopen, maar soms moeten mensen zols je vriend eerst écht instorten voordat ze beseffen dat hun werkmechanismen niet gezond zijn en daar wat aan gedaan moet worden (been there helaas :wink: het eigenwijze hoort vaak ook bij mensen die gevoelig zijn voor een burn out). En dan kun je zelf heel hard gaan proberen om je vriend tot inkeer te brengen zodat dat instort moment voorkomen kan worden, maar dat werkt waarschijnlijk niet/weinig en is voor jezelf heel zwaar. Maar goed, hopelijk komt het niet zover bij je vriend! :slight_smile:
Sterkte in ieder geval met de situatie!

1 like

Dat wist ik niet, wat een grappig weetje! Helaas bestond mijn fruitsalade uit aardbeien, bramen, frambozen en druiven, dus daar werkt het niet bij :joy: Ik heb het allemaal direct afgespoeld (@Reflect) en alsnog met suiker bestrooid, maar ik bleef tot de laatste hap zout proeven :sob: Volgende keer beter opletten haha

3 likes

ik lig aan het zwembad met een aperol spritz, vegi burger is on it’s way en vanavond ga ik uit eten. life is goooood

26 likes

Aaah wat rot
 Ik probeer mezelf dan toch altijd maar wat af te leiden met een boek. Of buiten op mijn balkon zitten (als dat een optie voor je is), dan hoor en zie je vaak ook wat andere mensen. Vaak toch wat levendiger ofzo.
En anders gewoon kijken of er misschien toch iemand is die kan afspreken, of vanavond zodat je iets hebt om naar uit te kijken? Knuffel :heart:

1 like

Als je vanavond ff wil bellen, ik ben beschikbaar!

1 like

Heerlijke 22 graden hier in Noorwegen :grimacing:

22 likes

Ik heb net mensen geholpen op het werk van @Banananana (waar ik niet werk)

8 likes

En geen fooi gekregen

1 like

Ik heb mn out of office aan geslingerd en ga over 5 minuten met gierende banden naar huis. Eindelijk vakantie en even helemaaaaal niets!

28 likes

Ik zit inmiddels buiten met een boek en muziekje op :heart:

@luzarl Lief. Het gaat wel weer inmiddels. Ik hou je aanbod in gedachte goed? :heart:

5 likes

Zit ik binnen op schoot met de was die net lekker warm uit de droger komt terwijl het buiten takkeheet is? Misschien.

11 likes

Er is een Facebookgroep van de wijk waar ik woon en ik zag net mijn kat daarop voorbij komen. Blijkbaar chillt hij nu heel lekker op de tuinstoel van iemand hier uit de buurt :joy: Gelukkig vond ze het zelf niet erg zei ze.

51 likes

Hoe kun je dat nu lekker warm noemen, ga al zweten als ik dit lees :hot_face:

Nu ben ik wel benieuwd. Een vriend van mijn vriend tattooeerd? ook in Eindhoven en ook wel eens een Pokémon voorbij zien komen.

1 like

Ik vroeg aan een dude tegenover me in de bus waarom ie z’n mondkapje ONDER z’n mond droeg. Zegt ie “Waarom niet?”, dus ik zei ja zo werkt het toch niet. Zegt ie “Volgens wie niet? Ik laat me niet de les lezen.” Dus heb met mn ogen gerold en nu zit hij lekker voor jan lul met z’n mondkapje op z’n kin. Nee goed voorbeeld ben je voor de drie kids die je bij je hebt, zak. En het was niet eens een boomer maar gewoon begin dertiger ofzo.

20 likes

Mijn vriend zou een e-mail voor mij nakijken (belangrijk werk iets voor mij en zijn Nederlands is beter dan dat van mij). Maar nu reageert hij maar niet en ik wil uitloggen. Ik ga wel alvast aan het bier.

Ik ben bij een vriendin aan het kijken die een tenniswedstrijd speelt nu, ben ZO blij dat ik (toevallig) niet mee doe deze week. Je kan me na 1 minuut al opvegen.

En een collega appte, zij was voor mij naar een zitting geweest en goed resultaat behaald! Was die zaak helemaal vergeten, dus zit vol in de vakantiemodus.:sunglasses:

2 likes

Ik denj bij dat soort mensen altijd kijk je niet even om je heen ofzo. Als iedereen zn mondkapje zo draagt __ en jij zo / wie is hier dan de randebiel.

4 likes