Jeetje wat naar, maar zeker goed om naar de huisarts te gaan. Persoonlijk zou ik ook niet naar een coach gaan, maar kijken of er een maatschappelijk werker bij je huisarts zit. Dan kan je vriend daar wat sessies volgen (die vergoed worden) en dan kan de maatschappelijk werker kijken en bespreken met de huisarts of er meer achter zit.
Hopelijk komt er een oplossing.
Iig goed dat jullie naar de huisarts gaan!
Dankjulliewel voor de lieve berichtjes allemaal!
@KipTokTok Daar zit de crux, ik denk ook dat een andere baan goed zou zijn maar het lost zijn eigen problemen natuurlijk niet op, ik denk dat hij overal in dit patroon zou vervallen. Daarnaast is het bedrijf/concept echt top en is hij er vanaf het begin bij geweest, ze zijn nu internationaal aan het uitrollen en het was de bedoeling dat hij de producties in andere landen gaat opzetten. Hij wil absoluut niet weg en dat begrijp ik helemaal, maar hij moet ergens gaan leren om ook wat los te kunnen laten en te delegeren.
@VickyViolence Ja eens, het is ook niet eens drukte, het is puur hoe hij er zelf in staat en zich verantwoordelijk voelt voor de gehele productie, terwijl dat niet perse nodig is. Gezien, erkend en gewaardeerd is hij ook zeker, financieel en in communicatie met het management. Hij voelt gewoon de druk om te voorkomen dat er in een team van 20+ mensen fouten worden gemaakt en die druk neemt hem helemaal over.
Ik pleit ook absoluut niet voor vakantie, hij heeft wel even rust nodig maar ik denk dat hij ergens, van iemand, moet gaan leren om zich anders op te stellen tegenover zân werk.
@Lula Nope, gewoon zân eigen telefoon, want theoretisch gezien zou hij geen telefoontjes moeten krijgen haha! En die afhankelijkheid is er in geslopen, ze weten allemaal dat als er een probleem is, dat hij het wel oplost en dat maakt het te makkelijk om het op hem af te schuiven. Dat heeft hij zelf gecreĂ«erd en ik wil zo graag dat er een omslag wordt gemaakt door hem zelf zodat dat niet meer gebeurd.
Soms sta ik echt versteld van mân klasgenoten. We doen gewoon een hbo studie, hoger beroepsonderwijs. En nu heeft er één een verslag in comic sans ingeleverd
Is het geen dyslect?
Door mijn uitvoerige bestudering van Greyâs Anatomy weet ik dat je opnieuw maagd kunt worden door veel te bidden, je heel schuldig te voelen en je niet opnieuw te laten verleiden door een Avery. Misschien is dat gebeurd?
Ik wil graag even klagen over de mensen die gewoon VRIJ zijn met die snikhete weer en dan klagen dat ze niet weten wat te doen met zichzelf.
(I know ik ben gewoon zuur omdat ik wel moet werken het hele weekend )
Bij mij op werk gebruiken ze ook zo vaak comic sans. Ik snap het echt niet. Ze zeggen deel vanwege de a, maar andere lettertypes hebben ook die a, dus het slaat nergens op. Het is mijn missie om er komend schooljaar een stokje voor te steken.
Ik had gisteren discussie met mijn man. In het park waar we vaak heen gaan zien we wel eens zoân clubje zwangere vrouwen sporten. Ik zei gisteren: ik hoop dat ze er nu niet zijn, want het is veel te warm. Het was rond 8 en nog iets van 28 graden.
Zegt hij: nou, zo warm is het niet!
Voor ons Nederlanders is het wel te warm, en vooral zwangere vrouwen moeten voorzichtig doen met dit weer. Snapt hij niks van, zijn zomerdagen zijn altijd boven de 30 graden geweest tot hij hierheen kwam. Aan de andere kant, hij draagt onder de 10 graden al een lange onderbroek dus daar kan ik hem in de winter weer mee âpestenâ.
@vuilnisglitter heel goed dat hij zich heeft ziekgemeld en dat jullie naar de HA gaan. Een van mijn besties heeft echt in een heftige burn-out gezeten maar is er echt goed (beter mss zelfs?) uitgekomen. Kan veel beter grenzen aangeven en werkt nog steeds in dezelfde stressvolle sector en zelfs met meer verantwoordelijkheden. Het kan goed komen. Zij heeft veel gehad aan reguliere zorg, heeft lang bij een psycholoog gelopen en neemt daar volgens mij nog steeds sporadisch contact mee op! Misschien is dat iets ipv een coach? (Snap de braakneigingen die het woord coach kan oproepen wel)
Ja, als dat het zou zijn.
Aan zijn voorwoord met uitroeptekens en smileys te zien heeft hij gewoon een kek lettertypje gekozen om het geheel wat schwung te geven. Want een stuk over autisme zonder smileys is ook maar zo saai natuurlijk.
@vuilnisglitter
Wat goed dat hij zich heeft ziekgemeld en naar de HA gaat. Ga jij met hem mee daarheen?
Ik zou dat even afwachten eerst. Verder geen tips helaas. Wel een knuffel
Maar landen waar het standaard 30 graden en meer is in de zomer zijn daar vaak ook beter op voorzien. Meer beplanting in de stad (bomen zorgen voor verkoeling), overal airco, verduisterende luiken over de ramenâŠ
Is het daar maar 28° trouwens? Hier wordt 't vandaag 35°
Hahah nou niks gemerkt van die voorzieningen tijdens mân jaar in Jakarta hoor helaas
Ohhh ik denk dat ik krentenbollen met kaas ga halen. En voor mijn vriend moest ik inderdaad winegums halen.
Dank voor alle ideetjes! Ook @Spaarlamp
@PizzaFunghi @GroenTakje we hebben een koeltas met koelelementen maar ga voor de zekerheid ook nog even een fles water invriezen. Denk dat het op die manier wel moet lukken
Ik was even mn spullen pakken voor t varen vandaag en het zweet staat nu al in mn naad. Niet te doen
Omg mijn man is helemaal gek geworden. Hij is nu gaan hardlopen en ik zweet al door stil op de bank te liggen. En morgen wilt hij met mij en zijn petekind naar een pretpark? Doe normaaaal, het wordt 37 graden.
Oh ja ik vind 28 graden ook niet per se te heet maar als het 's avonds nog zo warm is vind ik het anders dan overdag, de warmte blijft zo hangen. En het gaat over het stukje sporten hĂš, ik verwacht niet dat zwangere vrouwen in (sub)tropische landen buiten sporten, als ze al sporten is het binnen bij de airco.
Daarnaast is er zeker een verschil waar je bent opgevoed hoe je met warmte danwel kou omgaat, heb ik gemerkt. Er zijn zeker uitzonderingen maar in ken maar weinig Nederlanders die met dit weer zouden sporten, zelfs 's avonds niet, eerder 's ochtends vroeg.
Oeps ja mijn gedachtegang was een beetje te eurocentrisch - ben nog nooit buiten het continent geweest.
Ik baal er soms zo van dat ik tijdens gesprekken over mezelf meteen zo gauw emotioneel word. Ik krijg meteen een trillende stem en natte ogen. Net gesprek gehad met mijn begeleiders van mijn werk/opleiding (die helemaal niet vervelend tegen me deden) en ik kan me nauwelijks uiten omdat ik na 1 uitgesproken zin de brok in mijn keel alweer weg moet slikken Iemand hier tips tegen?
Ja ik heb dat ook, ik zeg gewoon altijd dat ik snel emotioneel word en dat ik dan niet per se verdrietig ben maar gewoon⊠emotioneel ofzo