Wat je even kwijt wil #40

Que, wat krijg je dan voor dat geld?

https://www.pot.nl/tuinmeubelen/tuinmeubelen/extremis-kosmos-parasol?gclid=CjwKCAjw4MP5BRBtEiwASfwALz8uiTa66AjMy5_Saxo44JZ26H9d2SGCLfJlJ0rQOyUimSwaPBDZXxoCc3UQAvD_BwE

Niet eens spectaculair.

Ik ga straks even met een vriendin ergens iets drinken, dus probeerde een beetje op te zoeken waar je bijvoorbeeld koel met airco ofzo binnen kunt zitten. Allerlei Instagram pagina’s en websites van tentjes bekeken maar nergens wordt iets duidelijk. Ben echt bang dat ik weg smelt, zelfs in de schaduw :hot_face:
Edit: als iemand een tip heeft (zit in een grote stad dus de meeste ketens zijn hier wel) waar je ook een beetje gezellig zit, graag!

Gisteravond liep ik in de tuin door het gras op blote voeten en toen stond ik op iets glibberigs, ik vermoed dat het een naaktslak was. Voelde heel naar en heb mijn voet snel afgespoeld, maar vanochtend was het een opgedroogde plek geworden waar allemaal haar aan vast kleefde. Onder de douche werd het weer helemaal slijmerig

giphy

25 likes

Misschien kun je op Google Maps op ā€˜airco’ of ā€˜airconditioning’ zoeken? Soms zetten mensen dat in de reviews en dan komt het dus ook tevoorschijn. Als ik trek heb in eggs benedict werkt dat namelijk altijd :joy:

6 likes

Kom thuis, zit er een wesp te spartelen in t zwembad. Die heb ik er dus even uitgestuurd. Gewoon gratis zwemmen. Opzouten heel gauw. schavuit.

19 likes

Zooooo ik ben weer emo. Ik moet huilen om een artikel op AT5 over het verhoogd aantal ongelukken in het verkeer met kinderen na de start van het nieuwe schooljaar en de kop luidt ā€˜wees voorzichtig met onze Amsterdammertjes’ :sob::heart:

6 likes

Ik heb voor morgen een kaartje gekocht voor een museum hier in de buurt. Lekker in mijn uppie in de airco kunst kijken. :ok_hand:

13 likes

Tering, ik heb het helemaal gelezen maar met moeite, wat een vervelende man zeg

Wij hebben een vogelbadje en daar komen ook zoveel wespen op af. Ofja ze gaan daar dan drinken, maar 10-20% verzuipt dan. Red ze wel hoor als ik het op tijd zie. In het zwembadje kom ik vanalles tegen, sprinkhanen, wespen, hommels en bijen.

Het verbaasde mij om eerlijk te zijn! hij was echt vol aan het spartelen om te overleven. Heb hem er natuurlijk ook uitgehaald en even later vond ik hem niet meer. dus waarschijnlijk ook gevlogen. Ondanks dat ik onwijs bang en panisch ben voor die beesten dat ze me wat doen, zijn ze wel nodig in de natuur.

Super goed toch. Denk dat ze ook last hebben van de warmte. Laatst kwam er een constant op mijn glas zitten die vochtig was van het ijs erin. Je zag hem gewoon drinken. Toen had ik een ijsklontje voor hem neergelegd, maar dat wilde hij toen niet haha.

Vind wespen ook geen fijne beesten, twee jaar terug nog een nest weg laten halen in de tuin. Maar onze tuin is zo ingericht dat er veel insecten op af komen, dan moeten we er ook maar mee zien te leven.

3 likes

En @Clancy ik las dat je knikkers in een schaal kunt doen, dan kunnen insecten drinken zonder te verdrinken. Ze gaan dan (als het goed is) op die knikkers staan.

9 likes

Kappen! Onder het mom tropenrooster.

2 likes

Heeft het nut om water voor de vogels buiten te zetten als je vlakbij water woont? Dit is wel diep water en ik weet niet of de vogels daaruit drinken.

Hangt ervan af. Als je het water op een hogere locatie neerzet wel, want de meeste vogels vinden het fijn om overzicht te hebben of er iets gevaarlijks aankomt zodat ze sneller weg kunnen vliegen. Vogels vinden het ook fijn om lekker te badderen zolang het water niet te diep is, en natuurlijk water (in een sloot ofzo) is dat wel vaak.

1 like

Ik woon op tweehoog dus ik zet wel een bakje neer!

2 likes

Ik zit te wachten tot ik melding krijg dat ik een pakje op kan halen bij pakketpunt. Daar zit altijd zo’n vertraging in, ik weet eigenlijk bijna zeker dat het al geleverd is maar app zegt nog onderweg

Ik ben vergeten te reageren, bedankt voor je lieve reactie! Ook @Hippe_kikker en @Lentex

Het gaat goed, ik heb nergens last van en de trap is gemaakt. Ik moet nog even mijn angst overwinnen en weer een keer naar boven gaan maar voorlopig hoeft dat gelukkig niet.

2 likes

Omg het was zó leuk whaha. Helemaal onder de adrenaline nu. Gingen een uur lang de weg op, inclusief zelf sturen, gassen, remmen. Op gegeven moment zat ik met 90 kmh te scheuren hahaha, vond het enig. Instructeur zei ā€˜ja voor iemand die echt nog nooit heeft gereden ben ik echt onder de indruk’. En hij zei van ā€˜hoeveelheid lesuren delen we altijd een beetje in groepjes in maar wat ik vandaag gezien heb van jou, zou ik je zo indelen bij de leeftijdscategorie 18-23 omdat je het zo goed deed’. Lol nouja we gaan het meemaken. Ik vind helemaal mooi dit. Echt wel een gigantische stinkoksel nu

42 likes