Wat je even kwijt wil #40

Ik hoop echt dat McDonalds ooit een vega(n) Big Mac maakt. :cry:

3 likes

Als vervolg hier nog op, er komt zo iemand van de weggeefhoek nog mijn bankje ophalen uit mijn kantoor. Kan ik van de week de kallax (vierkant kast ding) leeghalen en die ook op de hoek zetten. Zo klaar voor andere inrichting in mijn kamertje.

Mijn nichtje heeft net tot in detail haar outfit beschreven voor als ze is geslaagd voor haar opleiding. Ze is vijf :joy:.

38 likes

Ik ga weer even 16 jaar terug in de tijd en hou een Instant Star marathon. Guilty pleasureeee :star2:

1 like

@Banananana @anon44972210 @anon44347600 snap jullie punt ook helemaal en wilde ook echt niet stigmatiserend overkomen. Misschien niet zo goed geformuleerd ook. Tuurlijk mag elke volwassenen kiezen waar hij zijn geld aan uitgeeft. Maar merk dat ik altijd wel gevoelig was voor het ‘mevrouw, 1 euro, anders kan ik niet naar de opvang vannacht.’ en me dan schuldig voelde als ik niets gaf. Terwijl ik na 2 jaar werken in de verslavingszorg in Amsterdam inmiddels wel weet dat wat ik in de vorige post omschreef wel heel veel voorkomt (en veel verslaafden zelf ook beaamde trouwens, die sliepen in de kliniek maar gingen bij vrijheden bij de supermarkt staan om te bedelen om voor drugs te kunnen kopen. Zo hardnekkig is het.).

En nee, ik heb geen percentages en nee er zijn ook niet-verslaafden dakloos. Maar een heel groot deel van de daklozen hebben een ernstige verslaving en vaak ook een ernstige psychiatrische stoornis. Met hele ernstige gevolgen: veelal geen contact met familie of vrienden meer, dakloos, slechte lichamelijke gezondheid met een veel kortere levensverwachting, cognitieve problemen, ga zo maar door.

En jullie hebben helemaal gelijk, 1 euro gaat hier geen verschil in maken en iedereen moet inderdaad zelf weten aan wie hij geld geeft. En mensen mogen zelf kiezen waar ze hun gekregen geld aan uitgeven. Maar probeerde vooral (misschien dus niet helemaal op een duidelijke manier) te vertellen waarom ik zelf heb besloten me er niet meer te schuldig over te voelen als ik het niet doe. Want ik vind de kans dus wél heel groot dat het naar de basecoke gaat. Maar ik weet ook dat bedelaars geen geld meer geven het probleem niet oplost. Ik geef nu zelf maandelijks een kleine donatie aan een stichting die zich in zit voor (oa) deze mensen, daar voel ik me fijner bij.

11 likes

Je hebt 2 zweefmolen mannen! De ene vind ik stom, de ander vond ik vroegah (15 jaar geleden) altijd echt hot :joy:

Ter illustratie:

3 likes

Eh. Welke vond je precies hot?

35 likes

Ahahhahahaa :rofl::rofl::rofl:

De rechter, heerlijk zo’n tanktoppie en dan die armspieren als hij aan het werk was. Geen idee of hij toen ook al een lekker zacht buikie had :drooling_face:

Maar dit was de enige foto die ik kon vinden waar ze allebei op staan en vast niet zijn beste :joy:

2 likes

De bos rozen

2 likes

Weet iemand waar ik farro kan kopen (in Amsterdam (Noord))?

Ik vind het zo spannend of en wat ze met mijn laptop gaan doen. :pleading_face:

Jezelf uitnodigen bij vrienden en je ouders

2 likes

Is de kleren en schoenen terugbrengen een optie?

4 likes

Ik heb pure jojoba olie in m’n haar gesmeerd en heb veel te veel gedaan dus nu is het mega vet lol
Ruikt wel lekker

Wie heeft DE opruim life hack. M’n huis is zo’n teringzooi dat de drempel veel te hoog is om er iets aan te doen en ik liever om de bergen rommel heen sjalom. Maar ik word er ook chagrijnig van.

4 likes

Soms lijkt het alsof ik altijd nog straie erbij krijg. Ben geen puber meer en schommel ook rond hetzelfde gewicht al jaren :woman_shrugging: Zo lelijk

Gisteren was ik aan het zwemmen en toen zag ik een meisje zonder putjes, strepen, vlekken en ik ben dan echt jaloers

2 likes

Mijn ouders zijn gisteren gekomen om hier te helpen opruimen :flushed: Krijg het ook gewoon niet voor elkaar op dit moment

Er geen grote taak van maken. Nu 20 minuten wat dingen op hun plek leggen, afval weggooien, stapeltjes maken zorgt er ook voor dat het er netjes uit ziet. Of vandaag alleen je kleding opruimen, morgen de vaat. En dan gewoon iedere dag 10/20 minuten lang tot het netjes is, en dan dat aanhouden.

@Evert check het boekentopic voor tips!

3 likes

Pannenkoeken eten? Bij andere eten?

1 like