Wat je even kwijt wil #40

En ik heb al zes minuten geleden een foto op insta gepost en nog geen likes :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Yesss

OMG je hebt zojuist twee mensen hun leven verbeterd.

2 likes

Versierd worden in de Lidl met een mondmasker op. Meneer was verbaasd dat ik niet verder kennis wilde maken. Ā« Mag ik mijn avocado in rust uitkiezen Ā»

14 likes

Is er iemand hier die de opleiding apotheekassistente heeft gevolgd en paar vragen mag stellen? :upside_down_face:

Ik ben echt chagrijnig vandaag…

Oehh, m’n vlucht van m’n vakantie (waar ik allang al niet meer heen zou gaan) is door de vluchtmaatschappij toch nog geannuleerd. Misschien dat het toch gaat lukken om m’n geld terug te krijgen.

1 like

@Duif Heb geen ideeƫn voor je helaas, maar gefeliciteerd met je verjaardag!! :partying_face::cake::balloon:

1 like

Ik kijk seizoen 2 van Das Boot und es ist so spannend :nerd_face:

De ouders van mijn vader waren geen leuke mensen. Alleen hij heeft ze ook nooit echt goed gekend en hij weet niet wat ze gedaan hebben nadat ze hem, op vrij jonge leeftijd verlaten hebben. Nu ga ik samen met hem in oktober naar het stadsarchief toe om te achterhalen wat er is gebeurd. Het zou heel goed kunnen dat we nog ergens familie hebben wonen. Ik ben heel erg benieuwd. :slight_smile:

35 likes

Ik ben een tijd terug begonnen met ander werk en we hadden een team dat geheel nieuw is. Megaleuke mensen allemaal, alleen nu mogen we dus echt veel minder doen dan waarvoor we zijn aangenomen. Ik word op linkedin heel vaak benaderd door recruiters en mijn collega’s ook. Alleen ik durf er niet op in te gaan, want ik ben bang dat ik dan keihard door de mand val, omdat mijn functie nog meer junior dan junior is en het daardoor heel makkelijk en simpel is allemaal, terwijl mijn functie wel dezelfde naam heeft als wanneer je de volle werkzaamheden doet :upside_down_face:

Ga je in kranten enzo zoeken? Want er zijn ook gegevens die pas na 100 jaar openbaar zijn, wat het zoeken soms lastig maakt. En zorg dat je zo volledig mogelijke namen en geboortedata hebt.
Vraag in ieder geval ook zeker hulp van de studiezaalmedewerker, die hebben altijd veel tips.
Op openarch.nl kun je zelf alvast wat gaan speuren.

1 like

Er zijn vlaggetjes opgehangen in mijn straat (centrum) en door de wind gaan ze wapperen en klinkt het dus continu alsof het regent. Best fijn.

1 like

Gaan jullie de boekhouding volledig zelf doen? De boekhouding van een vof is nog best lastig omdat elke vennoot een bepaald kapitaal inbrengt en de winst aan het einde van het jaar ook boekhoudkundig goed verdeeld moet worden.

Die vrouw bij de slimste mens, wat een vervelend mens.

4 likes

Kan je het niet eerlijk aangeven bij een recruiter? Dat je op zoek bent naar meer uitdaging omdat deze baan niet helemaal is wat ze beloofd hebben? Lijkt mij geen verkeerde insteek en dan val je ook niet door de mand. Iedereen begint ergens hƩ!

6 likes

Bedankt voor de tips! Ik kon in openarch geen gegevens vinden, maar misschien wel voor de verdere genealogie. We gaan eerst met verder met de woningkaarten. Mocht je nog meer tips weten dan hoor ik het graag!

Ja dat is zeker waar!

1 like

Zo herkenbaar! Ik heb het leven van mijn collega’s ook al verbeterd door ze te vertellen dat je met ctrl/command-shift-v ongeformatteerd kunt plakken in excel/sheets. En dat je met command-klik een link/button automatisch in een nieuwe tab opent ipv dat chrome in hetzelfde venster een nieuwe pagina laadt.

Yes, voorlopig gaan we het zelf doen. Voordeel is dat we zelf geen kapitaal inleggen, alleen kennis en goederen. Ben wel van plan om nog advies in te winnen, want zoals ik al zei, ben als de dood iets verkeerd te doen. Ga me dus wel goed voorbereiden!