Wat je even kwijt wil #40

Die woningkaarten zijn zeker een goed idee!
En kijk ook in de doop-, trouw- en begrafenisregisters. Ookal weet je dat allemaal al, op de aktes staan soms interessante aantekeningen of bijvoorbeeld getuigen die familie zijn die je nog niet kende.
Als je de namen van je overgrootouders hebt kan dat het zoeken soms ook makkelijker maken, omdat hun gegevens wel openbaar zijn waarschijnlijk.

En kijk ook op Delper. In kranten e.d. kun je ook veel vinden in geboorte en overlijdensberichten of artikelen of zelfs advertenties als je gelukt hebt.

Ik ga zo m’n nachtdienst in, maar heb zo geen zin.

Ik weet niet waarom maar ik vind het zo chill dat zedendelinquenten in de gevangenis ook met de nek worden aangekeken (zacht en diplomatiek uitgedrukt)

12 likes

Succes met werken! :kissing_heart:

1 like

Ja me too! Zelfs mensen die andere mensen vermoorden en opeten vinden dat niet kunnen.

3 likes

Ik ga morgen drie dagen naar Oostenrijk en ik voel me er best onprettig bij. Ik kan best zonder vakantie, vind het niet de tijd om weg te gaan, ook al is het in de bergen natuurlijk makkelijk afstand houden.

Zwak “excuus” maar mn moeder is best eenzaam en heeft verder niemand om mee te gaan. Als ik niet mee ga, gaat ze niet, en zij laadt zo op in de bergen. Werkt voor de rest in het ziekenhuis en ook met kerst enzo dus dat we nu tegelijk vrij zijn is wel uniek.

Ik heb ook tegen niemand gezegd dat we gaan, want ik voel me soort van beschaamd??? Echt gek. Anyway, wel zin om rond te huppelen in de bergen donderdag.

7 likes

En kindermoordenaars zijn vaak ook niet heel populair

1 like

Echt first World problems dit. Mijn algoritme op tiktok is helemaal verneukt.

1 like

Pffff ik dacht dg cups met lekkere smaakjes gekocht te hebben. Blijken het cups vol met zooi te zijn, melkpoeder en suiker etc. Dat mot ik nie

1 like

Hahaha ik heb een tijdje alleen maar Harry Styles en one D gezien. Ging wel over toen ik op hashtags ging zoeken. Nu is het weer allemaal feminist en blm. En beetje Harry want Harry is ook feminist en de droom.

2 likes

Ja ik ga ook maar effe zoeken, heb nu alleen maar tieners met hun issues. Vraag me niet hoe.

Probeer lekker te ontspannen daar in de bergen. Zo te horen hebben jullie het beide verdiend en zijn jullie daar aan toe. Afstand houden en voorzichtig doen en dan is er niks aan de hand. Snap wel dat het gek voelt om weg te gaan en dat mag je ook best voelen, maar probeer dat gevoel niet de overhand te laten krijgen.

:heart::heart:

4 likes

Geniet er gewoon lekker van en van je tijd samen met je moeder! Ook belangrijk voor jou en voor haar. Tis maar drie dagen en dan probeer je in de tussentijd gewoon andere mensen op afstand te houden :wink:

1 like

Ik heb ook een vakantie in Duitsland geboekt voor volgende week en voel me ook een beetje beschaamd. Ben ook bang dat er van alles mis zal gaan. Eerst was ik alleen bang dat we zelf Corona zouden krijgen of in een lockdown terecht zouden komen, maar inmiddels ben ik ook bang voor een auto-ongeluk, dat het hotel in brand vliegt, dat we op een andere manier ziek worden, dat de auto gestolen wordt. Brrr, heb dat normaal nooit.

Ik kom er net achter dat een huisgenoot al een week in het klooster zit. Voorgoed. Om priester te worden. IN ITALIE! Hij is pas drie maanden katholiek. Het is een huisgenoot, hoe wist ik dit niet? Wat weet ik nog meer niet?

27 likes

Ik heb dit ook, soms ook als ik maar 1 dag weg ga

1 like

Beetje laat maar ik heb eentje van Ikea, werkt super en kost geloof ik iets tussen de €10-€15. Is wel een elektrische

1 like

Klinkt sowieso best abrupt als hij nog maar drie maanden katholiek is. Is daar geen vast proces voor ofzo. Dat je eerst twee jaar je moet “bewijzen”?

Het is ook echt wel abrupt, vind het een beetje zorgelijk. Hij zit nu in het klooster als proefperiode. Dan leef je wel het kloosterleven (ook met speciale kleding enzovoort), maar heb je nog geen geloften afgelegd. Dus hij kan nog terug in theorie. Maar het is echt intens

Ja! Hij was ook een studiegenoot

1 like