Wat je even kwijt wil #40

Klinkt goed, want wat ik wil is ook bij de overheid haha

@Takkie dat weet ik dat de Zuidas geen 40 uur is, maar ik vroeg me alleen af hoe het met overuren zit. Dat je die daar ziek veel maakt dat weet ik haha. Soms denk ik ohhhh dat salaris. Maar dan denk ik weer ja hallo wtf, 80 uur?! Wil ook nog een leven

Het loon is deels zo hoog omdat er veel van je gevraagd wordt, dus ook overwerk. Dat wordt in de juridische sector naar mijn ervaring vrijwel nooit uitbetaald.

En om bij de overheid te werken heb je wel vaak relevante ervaring of een springplankje nodig geloof ik

1 like

:heart::heart::heart:

1 like

Ja wat ik wil bij de overheid heb ik al eerder stage gelopen en ga ik volgend jaar nog een stage doen, dus dat zou al moeten helpen als ik medewerkers moet geloven

Nou het punt is dat je X directe uren moet maken per week en bij ons was volgens mij 80% declarabel zijn dus ongeveer 32 uur per week maar ondertussen heb je ook nog vergaderingen, overleggen etc die niet direct zijn en voorbereiding van vaktechniek dus ondertussen moet je al 60 uur werken om die directe uren te halen. Daarnaast moest ik ook nog een post-master doen maar die voorbereiding moest ook in je vrije tijd (zaterdag dus).

En ā€œvan wat ik gehoord hebā€ is het bij advocatenkantoren nog erger qua uren dan bij accountskantoren.

1 like

Pff vind dat echt knap als mensen dat volhouden, mij niet gezien

Ja dat gaat vast helpen! Ik heb wel eens gesolliciteerd bij gemeentes maar die wijzen je standaard af met ā€˜geen relevante ervaring met werken bij een gemeente’ :roll_eyes:

2 likes

Hahahaha jezus hoe moet je dan ervaring opdoen. Ik ben wel echt als de dood dat het me alsnog niet lukt hoor, maar we zullen het zien over 1,5 jaar haha

Minibreak! Lekker met mn lief naar het strand in een hotel chillen. Hurrrlak.

14 likes

Haha nu klinkt het trouwens wel heel erg maar er zitten ook heel veel leuke kanten aan hoor. Je ontmoet interessante mensen, je werkt in een gemotiveerde omgeving, je leert veel, luxe borrels/feestjes/kerstpakket/wintersport etc maar het is net wat je wilt in het leven. Ik denk persoonlijk dat het een heel goed begin is voor je carriĆØre (dat was voor mij zo) maar na een tijdje was ik er wel klaar mee.

2 likes

You need a hug :heart:

1 like

:heart::heart::heart::heart: heel veel liefde voor jou. Hopelijk kun je rustig worden en wat fijn dat je vriendin zo begripvol is :heart: morgen inderdaad kijken hoe je je voelt. Als het niet gaat, niet schuldig voelen :heart:

1 like

Ben even buiten gaan zitten op het gras met een glas water en nu gaat het weer een beetje gelukkig. Voel me alleen nu al schuldig tegenover mijn beste vriendin dat ze zich altijd moet aanpassen aan mij. Zij vindt dat zelf niet, ik wel

1 like

We waren hetzelfde aan het typen :innocent:
Ik weet ook dat dit bij mij ligt en mijn gevoel is. Ingewikkeld

1 like

Ja precies mijn frustratie! Maar een stage zal vast helpen hoor.

1 like

Ze draaien buiten steeds oude muziek, dus ik zit op balkon te luisteren. Wel lekker chill zo

1 like

Ik heb ook bij veel overheidsinstanties gesolliciteerd, zonder ervaring in de overheid. Uiteindelijk heb ik werk gevonden bij de gemeente, dus het kĆ n wel als je geluk hebt!

1 like

Ik werk bij een detacheerder in de publieke sector en zij nemen ook veel jonge mensen aan zonder ervaring in de sector (zowel zorg, onderwijs, gemeenten, woningcorporaties). Veel mensen krijgen een interim-opdracht en gaan op den duur bij de opdrachtgever in dienst. Dus misschien is dat een optie?

2 likes

Het is zeker ingewikkeld maar wat ik heb geleerd is dat het jezelf niet gelukkiger maakt als je wel gaat, je het uit zit en dan aan het eind van de dag nog uitgebrande bent. Jijzelf komt echt eerst. En ik ben heel blij om te lezen dat je vriendin dat ook snapt! :heart:

Ik ging even kijken in m’n kamer naar m’n mooie strakke muur. Zitten er scheurtjes in. Terwijl het zo strak is achter gelaten. I just can’t handle this anymore. Ben er helemaal klaar mee.

1 like

Nu naar Thriller luisteren. Wat zal het volgende nummer zijn?

1 like